Auteur Topic: Scherpte K3  (gelezen 9507 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #81 Gepost op: 23 januari 2016, 16:10:56 »
We dwalen af.....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Scherpte K3
« Reactie #81 Gepost op: 23 januari 2016, 16:10:56 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Scherpte K3
« Reactie #80 Gepost op: 23 januari 2016, 14:51:33 »
Dropbox, alles blijft 100% zoals je het erop zet.
+1
En ik heb (nog) geen supersnelle glasvezel verbinding, slechts 0,8/6 Mb up/download.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Stout

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #79 Gepost op: 22 januari 2016, 23:21:42 »
Dropbox, alles blijft 100% zoals je het erop zet.

Ik heb Dropbox geprobeerd met de Maasvlakte foto's, maar vind het niet echt ideaal.
Misschien omdat we hier (nog) geen glasvezel hebben, duurt het een eeuwigheid voordat de beelden op het scherm verschijnen.
Met zowel Flickr als Photobucket gaat dat véél beter....
Wat mij aangaat experiment met Dropbox mislukt.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #78 Gepost op: 21 januari 2016, 13:39:18 »
Maar blijft voor mij nu wel de vraag over: welke upload site blijft er over die de foto's recht doet ?
Dropbox, alles blijft 100% zoals je het erop zet.
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #77 Gepost op: 21 januari 2016, 10:47:11 »
Ben zelf erg tevreden met Flickr.
+1

newmikey2

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #76 Gepost op: 21 januari 2016, 09:45:02 »
Maar blijft voor mij nu wel de vraag over: welke upload site blijft er over die de foto's recht doet ?
Ben zelf erg tevreden met Flickr maar er zijn er vast meer.

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #75 Gepost op: 21 januari 2016, 09:24:33 »
Erg jammer dat Willytje65 andermaal op deze manier met de gegeven hulp omgaat. Vooral erg triest voor de mensen die er zoveel energie in hebben gestoken.
Maar laten we dit topic positief afsluiten met de gedachte dat meerdere mensen (waaronder ik zelf) toch veel geleerd hebben van het gedegen onderzoek en de aangedragen kennis. Heren nogmaals dank daarvoor.

Groet,  Peter

+ 1

Als je de posts van Willy op het Belgische forum leest en ook vooral die van een paar jaar geleden, dan vind ik het eigenlijk ook van hem niet fair om te doen alsof hij nu ineens problemen heeft. Als hij de kwaliteit van zijn gemaakte foto's alleen laat afhangen van het kommentaar van je "fotovrienden" is hij verkeerd bezig , lijkt me. En als hij niet luistert naar de Pentaxfora mensen die heel veel moeite doen om het uit te leggen dan neemt hij de leden van dit forum niet serieus !
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #74 Gepost op: 21 januari 2016, 09:05:36 »
Zeker: niet gebruiken! Regelmatig zie ik foto's op deze forum waarvan ik denk "daar is iets mee mis" en blijkt het te zijn dat ze bij photobucket gehost worden. In Mike's voorbeeldje wist ik gelijk welke het was: die waar alle fijne details door jpeg-compressie om zeep geholpen waren.

Nogmaals: goed werk Mike! Dit is heel leerzaam.

Maar blijft voor mij nu wel de vraag over: welke upload site blijft er over die de foto's recht doet ?
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3522
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #73 Gepost op: 20 januari 2016, 21:55:40 »
Erg jammer dat Willytje65 andermaal op deze manier met de gegeven hulp omgaat. Vooral erg triest voor de mensen die er zoveel energie in hebben gestoken.
Maar laten we dit topic positief afsluiten met de gedachte dat meerdere mensen (waaronder ik zelf) toch veel geleerd hebben van het gedegen onderzoek en de aangedragen kennis. Heren nogmaals dank daarvoor.

Groet,  Peter

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #72 Gepost op: 20 januari 2016, 21:17:53 »
Zijn vraag om hulp met zijn K3 heeft hij ook gesteld op Belgium Digital.
http://forum.belgiumdigital.com/f9/pentax-k3-523908.html

Wanneer er iets aan je camera scheelt dan doe je hem binnen. Daar dient garantie voor.
Maar wanneer men met het laatste nieuwe topprodukt wenst te combineren met een ultrazoom dan houdt het op.
Eigenlijk heb ik altijd al gevonden dat er te veel moeite werd gestoken in dat geklaag van Willytje.

Stout

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #71 Gepost op: 20 januari 2016, 19:11:36 »
Er staat voor slechts 125 euro nog een hele goede en goedkope Tamron 18-250 te koop van Snipes.
Hij maakt daar echt prachtige foto's mee maar wel met een K5.
Zie bijvoorbeeld hier:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=39095.msg349126#msg349126

of hier http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=38828.msg347308#msg347308

Het is dat ik al een 18-250 van Sigma heb.....
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2016, 19:26:32 door Stout »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8278
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Scherpte K3
« Reactie #70 Gepost op: 20 januari 2016, 18:44:24 »
[...]koop er zo'n Nikon [...]voor terug en meld je aan op het Nikonforum[...]
Neeeeeeeee................  :-X :P

[...] verkoop de boel, koop er zo'n Nikon met die goede 18-200 voor terug[...]
Goedkoper is om de Tamron-versie in K-mount aan te schaffen en de K-3 te blijven gebruiken. Voor zover ik weet worden de Nikkor-superzooms zoals de 18-2** gemaakt in de oem-fabriek van Tamron.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Scherpte K3
« Reactie #69 Gepost op: 20 januari 2016, 14:54:06 »
Citaat van: Kees SC link=topic=39415
koop er zo'n Nikon met die goede 18-200 voor terug en meld je aan op het Nikonforum en .... :-X
Dit is het beste advies. Want naar al het echte advies (hier én elders) wil maar niet geluisterd worden, dan maar het "advies" geven dat je blijkbaar wil horen.
Verliefd op de K-1

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #68 Gepost op: 20 januari 2016, 14:42:20 »
Een ieder krijgt uiteindelijk de camera die hij verdiend....
  voor een goede prijs neem ik hem dus over....

risseeuw

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2016, 14:14:41 »
Een ieder krijgt uiteindelijk de camera die hij verdiend....

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2016, 14:04:36 »
Mijn voorspelling van vorig jaar "de wet van canonikon: "In de fotografiewereld stijgt elke fotograaf tot het niveau waarop hij zijn camera niet meer begrijpt/kan bedienen..." (vrij naar het peter principe)" is dus toch uitgekomen. Jammer van alle verspilde moeite in België en Nederland vanaf 2008!  :(

Zo voel ik het ook!  >:(
Overigens zijn de adviezen en opmerking daar niet veel anders dan hier, en dat is dan wel weer fijn! Mijn laatste, echt allerlaatste tip aan Willy: verkoop de boel, koop er zo'n Nikon met die goede 18-200 voor terug en meld je aan op het Nikonforum en .... :-X

Succes (met een "lichte ondertoon"  wegens opgelopen frustraties).

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #65 Gepost op: 20 januari 2016, 14:00:39 »
Mijn voorspelling van vorig jaar "de wet van canonikon: "In de fotografiewereld stijgt elke fotograaf tot het niveau waarop hij zijn camera niet meer begrijpt/kan bedienen..." (vrij naar het peter principe)" is dus toch uitgekomen. Jammer van alle verspilde moeite in België en Nederland vanaf 2008!  :(

Offline VanMar

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 596
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #64 Gepost op: 20 januari 2016, 13:39:12 »
Ik had nog wat respijt voor Willy (leeftijd) die hij nu volledig verspeelt heeft.
Iemand die zegt dat hij 55 jaar met fotografie bezig is en nog steeds niet weet dat goede lenzen een must zijn.
Die moet dan toch beter een andere hobby zoeken, of heeft hij die al door onterecht Pentax door het slijk te halen door zijn onkunde dan nog wel.
Sommige blijven tegen :dash1: botsen, ondanks de goede raad hier.
Nu het is niet fijn als je denkt dat er iets aan de camera scheelt.Maar die is top.
Voor mij is deze topic dan ook af gesloten.
En we gaan maar door.
http://forum.belgiumdigital.com/f9/pentax-k3-523908.html
Mvg,
VanMar

Het leerproces van een nieuwe camera begint met eerst en vooral de handleiding 20x te lezen en te bestuderen is mij verteld.En het klopt nog ook.

K5 | K3 |
https://www.flickr.com/photos/vanmar

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #63 Gepost op: 20 januari 2016, 13:24:03 »
Toevallig dit nog eens doorgelezen...problemen zijn niet van de laatste tijd en ook niet gerelateerd aan de K-3.
http://forum.belgiumdigital.com/f35/pentax-zoomlens-18-200-a-411817.html

De Ishpuini uit dat andere forum ken ik, ooit de DA16-45mm van hem overgenomen. Hij geeft gedegen advies wat, net zoals hier, volledig genegeerd wordt.

 :schaam: :schaam:
Ik voel me nu een beetje niet serieus meer! Het probleem van nu speelde dus ook al bij de K100! En alle adviezen in de wind geslagen en nu....  Weet je wat?  :-X :-X :-X :-X

newmikey2

  • Gast
Re: Scherpte K3
« Reactie #62 Gepost op: 20 januari 2016, 12:58:03 »
Toevallig dit nog eens doorgelezen...problemen zijn niet van de laatste tijd en ook niet gerelateerd aan de K-3.
http://forum.belgiumdigital.com/f35/pentax-zoomlens-18-200-a-411817.html

De Ishpuini uit dat andere forum ken ik, ooit de DA16-45mm van hem overgenomen. Hij geeft gedegen advies wat, net zoals hier, volledig genegeerd wordt.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Scherpte K3
« Reactie #61 Gepost op: 20 januari 2016, 11:56:32 »
....Mijn allergie stak al bij de eerste post op en werd niet minder...

Ook hier nog steeds jeuk....... Ik wil zijn K-3 body wel voor een schappelijke prijs overnemen. Glaswerk heb ik nog of koop ik zelf wel.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #60 Gepost op: 20 januari 2016, 11:51:30 »
Inderdaad , we houden er mee op . Hetgeen ik echt wil een goeie 18-200 voor op reis bestaat niet bij Pentax.

Als er geen goede lens is in deze range voor de K-3 en zo'n lens is absoluut en must voor jou, waarom blijf je dan hangen aan de K-3 die alles "uitvergroot"? Ik heb je al voorgesteld om de K-3 van de hand te doen, je verlies te nemen en een camera terug te kopen waarbij de 18-200 wél presteert (zoals die deed bij de K100D). Dan hoef je geen concessies aan hanteerbaarheid van de lens te doen en kun je toch meekomen......

En nu stop ik ook.

Offline Willytje65

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 57
Re: Scherpte K3
« Reactie #59 Gepost op: 20 januari 2016, 11:04:29 »
Inderdaad , we houden er mee op . Hetgeen ik echt wil een goeie 18-200 voor op reis bestaat niet bij Pentax , Dat ik mijn toestel niet ken is larie, al zij er wel speciale instellingen die ik (nog) niet onder de knie heb , je hoeft ook niet  alles te gebruiken die er aan is?  En natuurlijk koop je een reflex, voor lenzen te wisselen, dat doe ik ook soms, als ik op fototocht ben, heb zeker altijd mijn Macrolens bij omdat ik van Macro hou. Maar wisellen op groepsreis bij je altijd te laat voor hetgeen je wil.
 En trouwens ik ben in een goeie fotoclub, met een uitstekende leider, die ons altijd probeert beter te maken.

 Toch dank aan iedereen

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Scherpte K3
« Reactie #58 Gepost op: 19 januari 2016, 13:36:39 »
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb echt geprobeerd je te helpen met een open mind maar dat drammerige gedrag begint me aardig op te breken. Koop een lens, ga bij een echte fotoclub, leer je software te bedienen, doe iets maar hou op met de camera de schuld te geven. Er is helemaal nul komma nada mis met je K-3, hij gechecked en afgesteld en geupdate en in orde bevonden. Ook hier is niets gebleken van een "slechte camera".

Ik hou hier nu mee op, voor mij is de kous hiermee af.

Ik vind dat je het nog lang hebt volgehouden (net als andere collega's). Mijn allergie stak al bij de eerste post op en werd niet minder...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Scherpte K3
« Reactie #57 Gepost op: 18 januari 2016, 20:28:14 »
Op zich prima dat er hier iemand vooruit geholpen wordt. Ik word daar niet suf van. Maar alles is nu wel aangedragen denk ik.
Ik heb geopperd om de K-3, die geen vertrouwen geeft bij Willy, te verkopen en een K-5 terug te kopen. Hou je toch nog wat geld over voor andere dingen en je kunt wat meer speling verwachten met lenzen. Je kunt ook de K-3 houden en een toplens er bij kopen, of.... ja je gaat naar een bridge. Hoef je nooit meer te wisselen met een mooie camera. Hou je nog meer geld over!

Maar je moet wel een keuze gaan maken. Blijven roepen om een goede Pentaxlens 18-200 mm zoals Nikon die zou hebben is zinloos, want degene die heb je voor Pentax ook en die geven jou niet het resultaat wat je wil. Tja, .... wat wil je? Maak een keus en ga daar voor!
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2016, 08:11:36 door Kees SC »