Auteur Topic: ChampCar Assen  (gelezen 1782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: ChampCar Assen
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2007, 12:27:42 »
Heej Johan,

Hele mooie foto
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: ChampCar Assen
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2007, 12:27:42 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: ChampCar Assen
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2007, 09:47:58 »
Johan,
bij mij staat de onder/overbelichting op 0, vandaar de vraag. Heb je het met opzet gedaan of per ongeluk.
Iets langere sluitertijden geeft nog wat heftiger "panning", de achtergrond gaat "strepen", dat geeft meer snelheid in de foto.  :)
Ja het is autosport, dus dan krijg je ook te maken met de sportfotografie problemen  ;D

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: ChampCar Assen
« Reactie #5 Gepost op: 3 september 2007, 21:59:31 »
Beste Johan,

Ook even een reactie van mij. Eerlijk gezegd: ik heb niet zo erg veel met deze sport - vind daarom de foto met de muis de leukste! - , maar ik zie wel dat je het pannen goed beheerst. En dat is knap!! Ook zijn de meeste foto's goed van scherpte, en op de eerste na, goed van belichting. Ook vind ik de groene achtergrond fraai afsteken bij al dat reclamegeweld op het blik. De hoek waaruit de foto's zijn gemaakt, maken de kiekjes voor mij niet zo spannend maar ik kan me voorstellen dat een liefhebber aan het kwijlen is geslagen. Volgens mij heb jij (of een ander) ook weleens een serie geplaatst van auto's die jij vanuit een andere, hogere positie genomen hebt. Die vond ik dus, als leek, nog mooier. En dan nog iets. Heb je weleens overwogen om toch nog een iets langere sluitertijd te gebruiken om het pannen-effect nog wat verder te overdrijven? Dit kan de foto's nóg meer dynamiek geven. 

Groet,


Wytze
« Laatst bewerkt op: 4 september 2007, 10:50:57 door Wytze »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: ChampCar Assen
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2007, 17:25:21 »
is dat erg dan? ;)  moet ik hoger of lager dan?het weer was afwisseled.(bewolkt-zonnig)
ja 380 foto's geschoten.zijn niet allemaal haar scherp, en soms staat er een halve auto op.
De RED BULL auto heb ik wel 10 keer op geschoten om hem helemaal in het beeld te krijgen. ;D

« Laatst bewerkt op: 3 september 2007, 17:27:23 door johan »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: ChampCar Assen
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2007, 15:51:55 »
Hi Johan,
ja je "panning" is idd prima.   :) Volgens mij had je genoeg tele ter beschikking, die plaat van onze zuiderbuur is wat dat betreft uitstekend.
Vraag me wel net als marcedwin af waarom je de belichting op +0,5 had staan, is te zien in de EXIF.
Ondanks het feit dat "onze" Robert niet helemaal toppie was heb jij je volgens mij gisteren prima vermaakt op het circuit.
Je hebt zeker weer een paar honderd foto's geschoten  8-)
Keep on shooting.

groeten, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: ChampCar Assen
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2007, 22:44:22 »
Je 'panning' techniek is prima. Je hebt alleen iets meer tele nodig. En waarom doe je de belichting +0,5?

Jammer van Doornbos vandaag, maar die Belg maakt het weer een bietje goed met zijn fantastische 2e plek.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
ChampCar Assen
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2007, 22:05:33 »

het voor programma,  dit is close racing


de oudjes doen ook nog mee


de enige belg jan heylen


robert doornbos


ik wil ook kijken!(ik woon namelijk in het talud)


weer robert


bruno junqueira de braziliaan