Auteur Topic: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)  (gelezen 783 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2019, 23:52:19 »
Fraaie serie en mooi belicht. Op wat voor een afstand zijn de foto's van de vogels gemaakt?

Groeten, Arno

Dank je wel voor je reactie, Arno.
De vogeltjes zitten hier op een afstand van tussen de 2 en7 meter.

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #5 Gepost op: 15 februari 2019, 23:52:19 »

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #4 Gepost op: 15 februari 2019, 23:51:04 »
Wat een prachtige plek om te fotograferen zeg (of om alleen maar te kijken wat er zoal langs komt fladderen of huppen). De foto's zijn weer erg mooi geworden. Ik vraag me wel af of je nog een plekje aan de muur vrij hebt om dit soort mooie foto's op te hangen, je maakt er zoveel.
Je hebt de belichting mooi op orde weten te houden, dit ondanks de zo te zien best moeilijke lichtomstandigheden. Zo is het oog van de eekhoorn nog mooi zichtbaar terwijl deze zich toch aan de schaduwkant van de kop bevindt en het licht behoorlijk vel is. Foto 4 vind ik de minste van deze reeks. Hoofdzakelijk door de manier waarop het oog van de vink in beeld komt.

Groet,  Peter

Dank je wel voor je reactie, Peter.
Het is inderdaad een prachtige plek om te fotograferen en, voor mij, heel erg dicht bij huis.
Het was een zonnige dag en dat maakt het in zo'n bosrijke omgeving best lastig met de belichting. Belichting constant plussen en minnen. Dat dit niet altijd lukt is bij de Vink goed te zien.
We zitten in deze (grote) hut bijna altijd met hetzelfde groepje. Gezellig genieten van natuur en fotograferen.. Wat wil je nog meer. :-)

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #3 Gepost op: 15 februari 2019, 21:05:30 »
Fraaie serie en mooi belicht. Op wat voor een afstand zijn de foto's van de vogels gemaakt?

Groeten, Arno

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2019, 12:58:20 »
Wat een prachtige plek om te fotograferen zeg (of om alleen maar te kijken wat er zoal langs komt fladderen of huppen). De foto's zijn weer erg mooi geworden. Ik vraag me wel af of je nog een plekje aan de muur vrij hebt om dit soort mooie foto's op te hangen, je maakt er zoveel.
Je hebt de belichting mooi op orde weten te houden, dit ondanks de zo te zien best moeilijke lichtomstandigheden. Zo is het oog van de eekhoorn nog mooi zichtbaar terwijl deze zich toch aan de schaduwkant van de kop bevindt en het licht behoorlijk vel is. Foto 4 vind ik de minste van deze reeks. Hoofdzakelijk door de manier waarop het oog van de vink in beeld komt.

Groet,  Peter

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Dagje Boshut te Clinge (Zeeuws-Vlaanderen)
« Reactie #1 Gepost op: 14 februari 2019, 20:43:00 »

1.


2.


3.


4.


Dagje Boshut te Clinge.
Alles met K1 en DFA 150-450mm.

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën