Auteur Topic: Ben weer terug met een Pentax K-70  (gelezen 1138 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2018, 19:58:29 »
Gefeliciteerd marcedwin!
ook bij slecht weer zal de K-70 zijn mannetje staan!

Systeemcamera is de spiegelloze camera met verwisselbare optiek, zoals de Fujifilm camera's of de Sony a7-reeks.
Pentax had de K-01, als systeemcamera oftewel mirrorless.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #5 Gepost op: 9 augustus 2018, 19:58:29 »

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #4 Gepost op: 9 augustus 2018, 17:34:52 »
Weet niet wat je met systeemcamera bedoeld, maar ik ben er blij mee. Net binnen met de post. HElaas slecht weer en slecht licht hier maar de eerste indruk is erg positief. Alleen de ontspan knop had wat meer naar links voor gemogen. Maar dat is misschien wennen.
Straks eerst ff de firmware updaten (v1.0 -> 1.11) en dan aankomende week maar eens wat wennen aan deze camera. Heb er maar gelijk een 50MM F1.8 bijbesteld, was vandaag bij Verschoore in de aanbieding voor 119,= ;)
Later.



Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2018, 17:44:02 »
Welkom terug, marcedwin.

K-70 lijkt me erg mooi camera'tje, systeemcam-achtig, maar toch SLR; zul je wel plezier aan beleven. Benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van de Fujifilm.
Zelf veel plezier aan de KP.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline ventaxian

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 976
  • Geslacht: Man
  • Zie je wel!
Re: Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2018, 17:42:27 »
Mooi om het enthousiasme te lezen.  Ik ken de K-70 niet maar de 18-135 heeft me vaak verrast. Veel plezier en succes met de combinatie. Welkom hier.
Groet,  Ron
Pentax K-1, K-3, K-01, 10 t/m 500 mm en een Q10

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Ben weer terug met een Pentax K-70
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2018, 16:29:05 »
Lang verhaal kort.

Ooit begonnen in 2007 geloof ik (nadat ik ooit nog film schoot in de 80s met een Canon T50) digitaal met een K110 en daarna de K10.

Nadien overgestapt naar Canon 40 D, daarna een 5d en een 5D MKIII. En een geweldige set professioneel glas. Maar ja, er veranderde dingen in mijn leven en kon de cash wel gebruiken en heb alles verkocht.

Daarna een Fujifilm X100S gekocht in 2013. Geweldige walk-around streetcam. Maar het is weer begonnen te kriebelen en heb alles eens goed op een rijtje gezet. Uiteindelijk is de fotograaf en het budget leidend. Altijd zwak gehouden voor PEntax en de  knoop doorgehakt.
Net een Pentax K-70 met 18-135 besteld. Weer beginnen bij af. Komen er binnenkort wel wat primes bij en dan probeer ik het daarbij te laten. Gewoon klein setje objectieven waar je wat mee kan. En dan kan ik later altijd doorschuiven naar de opvaolger van de K3-ii oid. Maar denk, zeker vergeleken met 5tal jaren geleden die K-70 erg goed is.

Hoop dat ie deze week binnenkomt (komt van ver;)). Kan niet wachten. Kom ik vanzelf weer vaker langs hier.
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2018, 16:37:34 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...