Auteur Topic: Videobewerking  (gelezen 1069 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Videobewerking
« Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2015, 20:45:10 »
Ook hier een gebruiker van Magix. De uitgebreidere versie biedt enorm veel mogelijkheden om niet alleen het beeld maar ook het geluid te bewerken.
het eerste gebruik is simpel en met wat zoeken kan eigenlijk erg veel. Voor de prijs hoef je het bijna niet te laten. (wel wachten op een aanbieding overigens)

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Videobewerking
« Reactie #7 Gepost op: 6 maart 2015, 20:45:10 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Videobewerking
« Reactie #6 Gepost op: 6 maart 2015, 20:36:21 »
Even nog aanvulling op de Magix Video De Luxe.
De 2014 versie kun je op meerdere apparaten zetten. De 2014 versie werkt op 32-bits.
De 2015 versie werkt op 64-bits en is blijkbaar een heel stuk sneller. Deze versie mag je maar op één apparaat plaatsen begreep ik.
Voordeel is de gebruikersvriendelijke interface en een toegankelijk leerboek.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Videobewerking
« Reactie #5 Gepost op: 5 maart 2015, 12:31:28 »
Had zo'n 3 jaar geleden laatste keer video bewerking uitgevoerd met Pinnacle 12. Moest een paar maanden geleden toch weer iets doen en toen bleek dat Vs 12 niet (goed) werkte onder mijn Win 7. Toevallig kwam er een goede aanbieding binnen voor Pinnacle 17 en heb die toen aangeschaft. Die werkt wel goed maar de gebruikers interface is t.o.v. versie 12 flink veranderd. Was daar niet zo blij mee aangezien ik een hoop zaken weer moest uitzoeken die ik eerst blindelings wist te vinden.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Videobewerking
« Reactie #4 Gepost op: 4 maart 2015, 22:41:44 »
Bedankt. Zal van de genoemde programma's eens wat informatie zoeken. Hopelijk lukt het me dan "mijn" programma te vinden aangezien ik veel meer wil filmen.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Videobewerking
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2015, 21:15:23 »
Mijn vrouw heeft voor haar GoPro nu Magix Video De Luxe.
Voor beginners blijkbaar erg eenvoudig en er is ook een boek beschikbaar waarin alles "stap voor stap" wordt uitgelegd.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Videobewerking
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2015, 18:22:44 »
als je niet teveel verlangt, zou je een windows movie maker kunnen proberen (als je windows hebt natuurlijk)

en anders kan je dit proberen (is gratis) http://www.serif.com/int/nl/freedownloads/free-video-editing-software/

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Videobewerking
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2015, 17:15:58 »
Hey allemaal,

Ik ben de laatste tijd wat bezig met filmen. Afgelopen week dus eens een Sony actioncam omgebonden en een rondje gereden op de mountainbike. Leuke beelden maar er moet natuurlijk wel wat in geknipt worden enz. Ik heb dus Pinnacle 15. Hiermee het filmpje in elkaar gezet en getest. In de voorbeschouwing loopt dit allemaal prima. Nadat hij gemaakt is echter niet..... Het geluid begint steeds verder achter te lopen en de frames lopen ook niet overal gelijk (soms sta ik bijna stil om daarna met mach 3 weg te schieten)
Dit blijkt een bekend probleem te zijn maar een echte goede oplossing is er niet.

Ik zoek dus nu een ander programma. Iemand een idee? Erg speciaal hoeft het niet te zijn. Simpelweg wat knippen, geluid toevoegen en overgangen en dergelijke.



18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's