Auteur Topic: is er niemand met een K-S1 of K-S2 of K70 die me kan helpen ???  (gelezen 656 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Klaas

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 346
  • Geslacht: Man
is er niemand met een K-S1 of K-S2 of K70 die me kan helpen ???
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2017, 22:31:54 »
Is er op dit forum geen gebruiker met een K-S1 , K-S2 of K70 die me verder kan helpen ?

Ik heb mijn K-S2 nu ongeveer anderhalf jaar in gebruik. Sinds kort heb ik iets vreemds. Als ik de ontspanknop half indruk blijft er een zoemend geluid te horen, totdat ik werkelijk afdruk. Dit ook nadat het handje van de SR verschijnt. Het lijkt net alsof de sensor blijvend wat beweegt of zo. Dit was volgens mij nooit zo, of het is me werkelijk nooit opgevallen maar dat lijkt me sterk. Je hoort het geluid alleen als je je oor tegen de camera houdt.  Ook tijdens video maken hoor ik permanent dit zachte geluid vanuit de camera.

Ook als ik bij foto opnames de SR uit zet , dan hoor ik dat geluid zolang ik niet de ontspanknop heb doorgedrukt tot opname.
Ik denk dat het effect eerst niet zo was.

Kan iemand met de K-S1 of K-S2 of bv K70 dit ook eens proberen? Het lijkt net alsof de sensor niet goed in positie zit. Ik heb ook het gevoel dat ik minder scherpe opnames krijg als ik meteen doordruk nadat het handje zichtbaar is en het AF punt zichtbaar is in de zoeker. Bij nader onderzoek kan ik dat niet rechtstreeks in een serie proefopnames terug vinden. Dus mogelijk beïnvloedt het de opnames niet meteen direct. Maar ik vind het wel raar dat bij mijn andere camera dat geluid niet zo lang te horen is.

Wie helpt me verder? Ik heb nu nog garantie op de camera en het klinkt ook niet goed.


Bij mijn K-X die ik al jaren heb, hoor ik zowel tijdens video opnames als met foto'smaken dit geluid niet zo lang. Alleen even totdat het handje verschijnt in de zoeker.
« Laatst bewerkt op: 1 mei 2017, 18:54:42 door Klaas »
Pentax K-1 l D FA 28-105 l Pentax K-S2|DA 18 - 50 WR RE l DA 16-45  |Pentax K-x |DA 18-55 AL II *|SIGMA 17-70 4.5|DA L 55-300| DA 35 2.4 AL|A 50 1.7|M 28 2.8|M 135 3.5|Takumar(bayonet)135 2.5|Vivitar flitser 285|Metz 48 AF-1|Metz 50 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

is er niemand met een K-S1 of K-S2 of K70 die me kan helpen ???
« Reactie #1 Gepost op: 29 april 2017, 22:31:54 »