Auteur Topic: Een dagje NYC  (gelezen 2020 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Een dagje NYC
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2012, 16:06:06 »
Schitterende serie weer Mike. Mijn toppers zijn 1 (met name het oranje wat er uit knalt), 3 (de HDR doet het hier reuze, jammer van paarse vlek in foto) en 5 (blijft een schitterend foto object).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Een dagje NYC
« Reactie #6 Gepost op: 9 januari 2012, 16:06:06 »

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Een dagje NYC
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2012, 15:49:16 »
Ik kan eigenlijk elke foto van NY wel waarderen, in deze reeks vooral nrs 1(heerlijk straatbeeld), 2(mooi compositie, de lijnen moeten haast wel rechtgetrokken zijn vanaf deze camerahoogte, kijkt lekker) en 3 (gewoon een mooi overzicht, wel wat leeg, had iets op de voorgrond gemogen).

Wat een heerlijke stad! Ook heimwee net als Cire en ik denk vrijwel iedereen die er een keer geweest is. Ik hoop er snel nog eens te komen.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

newmikey

  • Gast
Re:Een dagje NYC
« Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2012, 14:36:21 »
Wat een mooie foto's, mooie HDR's
In central station met iso 80..

Ja maar wel met een 2 seconden zelfontspanner vanaf de comfortabel brede railing van één van de balkons... :D

Citaat
Ik ga er van uit dat je eigenlijk B&H bedoeld ipv B&W (die hebben prima speakers)

Ja, inderdaad. Snel aangepast :schaam:

Citaat
Mijn complimenten hoor
cire

Dank voor het kijken en het commentaar!

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Een dagje NYC
« Reactie #3 Gepost op: 9 januari 2012, 14:27:28 »
Wow Central Station .......mooie serie Mikey.
Doet me verlangen aan de reis die ik over 2 jaar hoop te maken.

Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Een dagje NYC
« Reactie #2 Gepost op: 9 januari 2012, 14:12:06 »
Wat een mooie foto's, mooie HDR's
In central station met iso 80..
Ik ga er van uit dat je eigenlijk B&H bedoeld ipv B&W (die hebben prima speakers)
Ik krijg een soort van heimwee, het is al weer drie jaar geleden dat ik daar was...
Ontbijt in hardrock café...heel maf, ik zal het niet gauw vergeten.
Mijn complimenten hoor
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

newmikey

  • Gast
Een dagje NYC
« Reactie #1 Gepost op: 9 januari 2012, 14:02:49 »
Het is nu 8 uur 's ochtends en ik ga zo aan het werk. Eén dagje freewheelen in New York mocht er van de baas wel af ;) en het was gisteren abnormaal mooi weer voor de tijd van het jaar. Ik had géén voeten meer maar zowel Adorama als B&H Photo even van binnen bekeken - sjongejonge, wàt een lekkers allemaal. Vooral B&H is echt gigagroot en heeft letterlijk alles. Géén leuke winkels om te browsen, alles staat achter de toonbanken en je moet goed weten wat je wil als je geholpen wilt worden. Wel een 8Gb Lexar 133Mbit/sec kaartje gescoord voor $19 en een Gary Phong Lightsphere voor $40.

47th Street Photo: wat een bende en wat een klein winkeltje, uitpuilend van allerlei electronica en fotospullen. Niets is geprijsd en je wordt tegelijk "ingepakt", gelukkig had ik de 8-16 erop zitten en droop de verkoper af na geprobeerd te hebben mij een "incredible wideangle" aan te smeren (de 10-20mm) en op de koop toe probeerde mij een filter aan te bevelen. Zeer verbaasd toen hij uitvond dat die (uiteraard) niet op de 8-16 passen. Deed me denken aan die electronicashops op de Canarische eilanden. Klein, warm, volgstouwd tot aan het plafond.

De K-5 bewees zichzelf, vooral in Grand Central Station. Wat is die automatische witbalans toch goed, was me al eens eerder opgevallen.
 
1.

Smoke but no mirrors, NYC by newmikey, on Flickr
 
2.  

Hard Rock Cafe, NYC by newmikey, on Flickr

3.

New York City skyline with a twist by newmikey, on Flickr

4.

Grand Central Station, NYC by newmikey, on Flickr

5.

Grand Central Station, NYC by newmikey, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 14:34:09 door newmikey »