Auteur Topic: NS station Schiphol [HDR]  (gelezen 2480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 16:45:35 »
Ik vind deze ook wel mooi. Die halootjes zijn zeker het restant van je wandeling in de regen van die andere foto's. Ze maken de foto niet beter, dus toch maar verwijderen. Wasemen en doekje doe ik ook, en je kunt ook een brillendoekje gebruiken of een lenzendoekje aanschaffen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2010, 16:45:35 »

Offline y-cam

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2619
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #3 Gepost op: 11 februari 2010, 12:55:22 »
Beste Alwin,

Dit vind ik dan weer wél een heel mooie HDR (zowel inzake compo als qua - ingehouden - bewerking, ja zelfs de vertekening ...). Vooral die 'gloed' is mooi.

Ondanks dat het moeilijk aan te geven is bij dergelijke scheeftrekkingen heb ik toch het gevoel dat hij wat naar links afhelt ...

Wat de druppeltjes op de lens betreft: oplosmiddelen e.d. zou ik persoonlijk zeker niet gebruiken: je wil immers vooral de coating van je objectief niet beschadigen. Mij hebben ze altijd gezegd:
- stofjes afblazen met een peertje
- dan liefdevol bewasemen met je adem
- vervolgens zachtjes schoon maken met een proper, zacht, niet pluizend doekje. Een ouwe, versleten,  zachte, schoongewassen zakdoek is ideaal.

Succes,
Yves
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2010, 17:10:44 door y-cam »

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #2 Gepost op: 11 februari 2010, 12:31:50 »
Mooie foto en goed bewerkt,
Inderdaad beetje jammer van die halootjes...

Alwin

  • Gast
NS station Schiphol [HDR]
« Reactie #1 Gepost op: 11 februari 2010, 11:55:53 »
Eerst had ik al een stuk of 5 bracketed  (5x5) foto's genomen, toen ik er achter kwam dat de ISO op 1600 stond (ik heb de functie van het voorste draaiwieletjes nu aangepast. Het  bediend in AV stand nu de ISO. De ISO waarde is nu ook zichtbaar in het venster). Dus weer overnieuw. Erg koud en klam daar onder de grond bij Schiphol. En maar hopen dat de langs denderende treinen de foto's niet minder scherp zouden maken. Hoe dan ook: Deze foto kwam als beste naar voren. Niet al te veel cliché naar ik hoop. Alleen die kleine zeshoekige halootjes ... Weet iemand  een oplosmiddel waarmee ik de lens - bolt uit naar voren en vangt daardoor snel waterdruppeltjes op - voorzichtig goed schoon kan maken? Alleen met een doekje heeft geen effect. Bedankt voor het kijken alvast.

8 mm | ISO 100 | f/13


Groetjes, Alwin.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2010, 12:42:31 door Alwin »