Auteur Topic: De luchtballonnen  (gelezen 2313 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: De luchtballonnen
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2007, 20:52:29 »
Beste Marcedwin,

Bedankt voor de tip. Ik ga eens aan de slag met Picasaweb want ik ben ongeveer PC-zwakbegaafd, dus de opmerkingen over PHP en MYSQL doen me al shaken.

Ik heb de foto's nog eens bekeken, maar het lijkt er mij op alsof het gewoon een kwestie van rechte foto's maken is. Onder deze omstandigheden is dat praktisch onmogelijk. Waarom bewerk je de foto's niet even in Picasa en met een schuifje onder de foto zet je de horizon in een mum weer recht! Succes!!

Wytze

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: De luchtballonnen
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2007, 20:52:29 »

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: De luchtballonnen
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2007, 12:43:45 »
Dank voor je aardige reactie. Die foto3 heb ik nu ook als wallpaper op mijn PC.

Wat me aan mijn fotos opvalt is dat de horizon vaak rechts lager is dan links. Hoe ken dat nou?

Wat betreft mijn portfolio. Is gemaakt met een OpenSource programma, Coppermine. Zeer handig en makkelijk in gebruik. Je hebt wel een webhostingpakket met PHP en MYSQL database nodig. Het is vrij gemakkelijk (voor mij dan) maar als je er geen verstand van hebt dan is het erg lastig om zelf te installeren. Maar ik kan natuurlijk altijd helpen.

Wat misschien voor de meesten handiger is is bijvoorbeeld PICASAWEB van Google.

Verkopen doe ik nog niet veel (ben daar ook nog niet mee bezig), maar dat kan je weer beter via andere sites doen volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 4 september 2007, 12:46:13 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: De luchtballonnen
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2007, 21:35:39 »
Jaja Marcedwin,

Hier zit weer een aantal interessante kiekjes tussen! Vooral foto 3 spreekt me erg aan. Geeft door de voorgrond een enorme diepte. Net ff jammer van die ballon rechts, die staat er niet helemaal op. Aan de andere kant zou hij misschien te veel afleiden. Trouwens: dat doe je leuk met zo'n portfolio. Dat zou ik ook wel willen hebben. Kan jij eens op het forum schrijven over hoe je dat gemaakt hebt, via welke site of je wel eens wat verkoopt, etc. etc. Ik hoor graag van je! En... je blijft vooruit gaan!

Wytze

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
De luchtballonnen
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2007, 01:33:49 »
Zoals beloofd, de luchtballonnen. Was exciting en snel. Je hebt nauwelijks tijd om je met fotograferen bezig te houden door alle indrukken enzo. En tijdens de werkelijke actie (start en landing) gebeurd er zoveel dat je echt met andere dingen bezig bent. Maar er een aantal aardige uitgehaald. Zie hieronder. De rest kan je (als je zin hebt) HIER BEKIJKEN.






Net een paar honderd meter onderweg.


Je ziet mooi overzicht van de golfclub en de ballonnen die nog gaan komen




Onze schipper. Of is het Schipster?




Our shadow

O.k. niet best. Maar champagneshot hoort erbij. Ik sta dus niet op deze foto he!

Ik ben nog steeds op zoek ...