Auteur Topic: Bruine Bonen Wedstrijd van HAK  (gelezen 23970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Buksbeest

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2010, 23:02:23 »
Zit ookal vanaf het moment van binnenkomst hoopvol te kijken. Niets  :(
Zie zojuist een klein 'hobbeltje' verschijnen. Zou het een jongetje zijn?  :D
Misschien begint 2011 wel erg goed!  ;)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2010, 23:02:23 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #23 Gepost op: 28 december 2010, 20:52:10 »
Ik blijf erbij: we hebben nep bonen in onze brievenbus gekregen  :D
Nog even en we bidden net als Bartje allemaal niet meer voor "brune bon'n".

RonHendriks

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #22 Gepost op: 28 december 2010, 20:49:57 »
De mijne heeft in ieder geval al een bedje en water. Het ondankbare kreng heeft nog geen krimp gelaten tot nu toe :D


Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #21 Gepost op: 28 december 2010, 19:42:06 »
Als er een groen iets uit je brievenbus steekt, direct foto maken en opsturen naar HAK  :D.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #20 Gepost op: 28 december 2010, 19:40:07 »
Citaat
Kreeg vandaag al een "dreigmail" van HAK, dat ik nog 1 week de tijd heb om de bonen te laten groeien. Zal ik ze terugmailen, dat ze me dan wel groeizame bonen moeten sturen?
   :D :D :D

Ik heb ze nog niet eens binnen, ze zweven nog ergens tussen Nederland en Portugal.  ::)

Morgen maar weer eens in mijn postbus kijken of ze daar liggen en al ontkiemt zijn.  :D

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #19 Gepost op: 28 december 2010, 19:39:53 »
Bij mij zijn de bonen al 2 weken ondergronds, maar ze vinden het daar veel te lekker, en laten nog niets van zich zien  :-[
Kreeg vandaag al een "dreigmail" van HAK, dat ik nog 1 week de tijd heb om de bonen te laten groeien. Zal ik ze terugmailen, dat ze me dan wel groeizame bonen moeten sturen?

Jan.

Zou ik doen ja  :D
En dat ze "de groenten van Jan" krijgen  ;)

gnodde

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #18 Gepost op: 28 december 2010, 19:33:18 »
Bij mij zijn de bonen al 2 weken ondergronds, maar ze vinden het daar veel te lekker, en laten nog niets van zich zien  :-[
Kreeg vandaag al een "dreigmail" van HAK, dat ik nog 1 week de tijd heb om de bonen te laten groeien. Zal ik ze terugmailen, dat ze me dan wel groeizame bonen moeten sturen?

Jan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #17 Gepost op: 28 december 2010, 17:58:38 »
Heeft HAK soms plastic bonen opgestuurd aan ons allemaal?  :D :D.
Die van mij zijn ook nog niet boven de aarde uitgekomen........... ze staan er nu toch al geruime tijd in.
Ik zag wel wortelvorming aan de boon, maar ik verwacht in 2011 en 2012 nog geen bruinen bonen oogst als het zo doorgaat  :D :D.
Wellicht is dat de reden van HAK. Anders verkopen ze geen blikken bruine bonen meer  ;D.

RonHendriks

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #16 Gepost op: 28 december 2010, 17:44:04 »
Het is hier verdacht stil moet ik zeggen. Ik heb vanmiddag mijn eerste boon richting kiemparadijs gestuurd. Staat hier in de woonkamer onder een lamp met erboven aan een statief de K-5 met tussenring 3 en de FA*85mm en de ringflitser. Wat testopnames gemaakt en nu aangezet voor intervalopnames. Kan ik vanavond nog even de accu's wisselen, dan kan dat gezellig de hele nacht doorgaan. Ik moet zeggen dat er ook echt geen fluit gebeurd in het bakje. Als je blijft kijken zie je echt niks gebeuren :( Morgen vast een foto, al is het van een boon die niks doet :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2010, 22:41:19 »
Hmmmmm.......dat wordt dus een lange adem hebben  :(
Voor de Kerst dus geen bruine bonen oogst meer dus  :D.
Moeten we wat anders gaan bedenken  :D.

gnodde

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #14 Gepost op: 19 december 2010, 22:40:03 »
Hoeveel dagen ben je nu onderweg dan?

Ik heb het even nagekeken: al 5 dagen! En nog niets te zien  ???

Jan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #13 Gepost op: 19 december 2010, 22:34:59 »
Hoeveel dagen ben je nu onderweg dan?

gnodde

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #12 Gepost op: 19 december 2010, 22:31:00 »
Wat staat daar als tip: "Laat de bonen eerst één dag in watten kiemen". Lekker handig, hadden ze dat niet eerst in de bijsluiter kunnen zetten?  >:(

Ik had dus geen zin meer om ze uit de turf te peuteren en heb er dus (wat ook niet in de bijsluiter stond) maar wat potgrond omheen gedaan.

Ik heb de turfklomp in het begin gewoon van extra vochtig gehouden, want ik zag dat van die watten ook te laat. En met die potgrond wacht ik nog even tot-ie zijn kopje boven de grond/turf uit wenst te steken  :D

Jan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2010, 22:14:50 »
De mijne is al in de prut gezakt. En ik kijk al 2 dagen regelmatig hoopvol of er al iets boven het modderige oppervlak de kop opsteekt, maat tot nu toe is slechts teleurstelling mijn deel  :cry:

Jan.

Jan,

Die van mij is vanavond in de prut gezakt. Volgens de aanwijzingen op de bijsluiter dus de bonen 2 tot 3 centimeter in de turf geduwd. Zo gezegd, zo gedaan.
Vervolgens aangemeld op de HAK website. Wat staat daar als tip: "Laat de bonen eerst één dag in watten kiemen". Lekker handig, hadden ze dat niet eerst in de bijsluiter kunnen zetten?  >:(

Ik had dus geen zin meer om ze uit de turf te peuteren en heb er dus (wat ook niet in de bijsluiter stond) maar wat potgrond omheen gedaan.
Het zal veel "praten tegen de bonen" worden om ze nog uit de turf te trekken  :D

Groet
Edzo

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #10 Gepost op: 18 december 2010, 22:03:40 »
Hoi,

kreeg dat mailtje ook dus 3 dagen ná ontvangst boon

maar goed gisteren geplant en zojuist aangemeld op site

Ik praat er wel tegen.....lief...dreigen (zo van: groeien kreng!)....etc.
 :D :D :D

niks te zien, dus we wachten af
Henk


Dat gaat helpen Henk  :D :D
Hopelijk heb je een mannelijke boon, want met "groeien kreng" kan hij wel eens aan de onderkant van je pot uit gaan groeien  :D :D

Mijn HAK-boon wil ik morgen de grond in gaan doen. Eerst eens gaan spinnen in de sportschool met de polszweetbandjes van Wouter voor Pentax reclame gaan maken  :)
Dan Mr. Boon in de grond.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #9 Gepost op: 18 december 2010, 20:06:11 »
Hoi,

kreeg dat mailtje ook dus 3 dagen ná ontvangst boon

maar goed gisteren geplant en zojuist aangemeld op site

Ik praat er wel tegen.....lief...dreigen (zo van: groeien kreng!)....etc.
 :D :D :D

niks te zien, dus we wachten af
Henk

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #8 Gepost op: 18 december 2010, 18:08:20 »
Kunnen de bonen onderling ook nog een wedstrijd houden  :)

RonHendriks

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #7 Gepost op: 18 december 2010, 17:59:20 »
Vreemd genoeg heb ik mijn boon begin van de week al ontvangen. Hun computersysteem is ook van de leg blijkbaar.
Ik kreeg de mail ook. Misschien krijgen we komende week nog een boontje. :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2010, 17:56:41 »
Ik kreeg vandaag deze mail van HAK. Deelname is dus nog mogelijk en de groeitijd is ook verlengd:

Beste deelnemer aan de HAK Bruinebonenwedstrijd,

Door een technische fout in ons bezorgingsysteem heeft u helaas het startpakket van de HAK Bruinebonenwedstrijd nog niet ontvangen. Onze welgemeende excuses hiervoor.

Inmiddels is het probleem gelukkig verholpen en ontvangt u het startpakket zo snel mogelijk. Bovendien hebben we het einde van de actie enkele weken uitgesteld, zodat u meer tijd heeft om de hoogste bonenplant van Nederland te laten groeien.

De wedstrijd zal doorlopen tot 20 januari 2011, wanneer de laatste dagwinnaar wordt gekozen. Houd er rekening mee dat u zich nog tot uiterlijk 30 december 2010 kunt aanmelden op www.hakbruinebonen.nl. Op 21 januari zal worden bekendgemaakt wie de hoogste boon van Nederland heeft laten groeien en een reis naar de wolken wint in een echte luchtballon!

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezier met de wedstrijd.


Met vriendelijke groet,

De HAK Bruinebonenwedstrijdleiders


Vreemd genoeg heb ik mijn boon begin van de week al ontvangen. Hun computersysteem is ook van de leg blijkbaar.

RonHendriks

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2010, 22:47:41 »
De mijne is al in de prut gezakt. En ik kijk al 2 dagen regelmatig hoopvol of er al iets boven het modderige oppervlak de kop opsteekt, maat tot nu toe is slechts teleurstelling mijn deel  :cry:

Jan.
Treurig nieuws, dus ik moet mijn kiem-foto-timelaps-plan toch eens gaan aanpassen.

gnodde

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2010, 22:30:32 »
De mijne is al in de prut gezakt. En ik kijk al 2 dagen regelmatig hoopvol of er al iets boven het modderige oppervlak de kop opsteekt, maat tot nu toe is slechts teleurstelling mijn deel  :cry:

Jan.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2010, 22:20:48 »
Die van mij gaat ook zondag te water is de bedoeling.
Ben erg benieuwd naar de resultaten...(en met name de foto's).
Ik blijf het een leuk initiatief vinden!

RonHendriks

  • Gast
Re:Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2010, 21:49:46 »
Nu gaat mijn boon pas zondag in het water. Wel benieuwd naar hoe snel dat kiemen gaat?

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Bruine Bonen Wedstrijd van HAK
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2010, 17:38:03 »
Beste Hak bonen liefhebbers,
Bij deze het topic voor de foto's in het kader van de Bruine Bonen Wedstrijd. De foto's die hier geplaatst worden zijn dus voor het forum. Foto's voor de webwedstrijd van Hak dienen apart daar ook worden ingediend. Hier is iets meer vrijheid, aangezien onze buitenlandse vrienden ook een eigen boontje mogen laten kiemen om gezellig een paar weken met ons mee te doen.

Regels:

1) Een ieder mag per keer 2 foto's/films maximaal plaatsen in een bericht. Heb je een heel speciale boon die tegen de bergen opgroeit dan open post je gewoon een nieuw bericht met een nieuwe update.
2) Er is alle vrijheid in het soort foto's dat je maakt en hier plaatst. Of het nu gewone foto's, macro, extreme bewerking of bonensex (hoe doen bonen het?) zijn. Ook is het toegestaan om films te plaatsen, mag ook timelaps video zijn.
3) Altijd ook leuk te horen hoe je aankijkt tegen wat anderen maken. Het staat vrij om elke dag of eens per week of met welke andere frequentie foto's te plaatsen. Alleen een wedstrijdfoto plaatsen is ook toegestaan.
4) Aan het eind, kan variëren omdat iedereen een ander startmoment heeft, is er nog een kleine wedstrijd. Hiervoor mag iedereen twee van zijn eigen foto's/films indienen. Stemming volgt daarna.
5) Heb je behoefte om in een verhaal te vertellen hoe het met je boon (of jezelf in deze kraamtijd) gaat, dan mag je ook een verhaal publiceren.

Veel plezier!
Opperboon RonHendriks :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1