Auteur Topic: Durdle door, Dorset, Engeland II  (gelezen 676 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2013, 09:00:47 »
Het kader is lichtblauw zoals ik het hier kan zien, doordat het meer kleur en intensiteit heeft dan de foto lijkt de foto minder contrastrijk.  Groetjes Sander
Dank je Sander voor de uitleg. Dit was mij niet opgevallen. Het zal wel aan mijn goedkope monitor liggen.

Gr. Alwin
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #7 Gepost op: 6 december 2013, 09:00:47 »

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #6 Gepost op: 4 december 2013, 09:31:02 »
Het kader is lichtblauw zoals ik het hier kan zien, doordat het meer kleur en intensiteit heeft dan de foto lijkt de foto minder contrastrijk.  Groetjes Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #5 Gepost op: 4 december 2013, 05:21:36 »
Arno, Berend en Eric bedankt voor de reacties.

Mooie foto en mooie bewerking maar ik heb bedenkingen bij de randen.
Met name boven stoort mij dat ...
Ik geef je hierin gelijk.

Deze vind ik al een stuk rustiger ogen dan de vorige versie, dat is dus al een dikke verbetering.
Dank je.

Ook hier lijkt het alsof de scherpte net niet goed ligt, volgens mij is het een lensdingetje (field curvature).
Met field curvature bedoel je een vervorming die de lens produceert? Deze lens - de Canon ES 17-40 mm 1:4 L USM - staat in ieder geval erom bekend dat de randen wat minder scherp zijn.

Ik heb een poging gedaan om je op verbeter ideeën te brengen (als het niet goed is haal ik hem weg):
Ik vind het prima hoor dat je deze aanpassing plaatst. De lucht en de rotsformatie heb je wat donkerder gemaakt.

Het kader valt bij mij ook niet echt in de smaak, door de kleur valt de foto een beetje weg.
Zoals ik al eerder zei kan ik mij er wel in vinden dat het kader niet in de smaak valt. Het tweede zinnetje begrijp ik niet (dat door de kleur de foto een beetje wegvalt). Er is toch geen kleur in de foto? (Afgezien van wat mij lijkt een blauwfilter).

Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #4 Gepost op: 4 december 2013, 01:45:33 »
Mooie foto en mooie bewerking maar ik heb bedenkingen bij de randen.
Met name boven stoort mij dat ...
Met name de rand bedenk ik ook van dat ik het niet bedacht zou hebben...  :)
De bewerking van Berend is steviger en daardoor aantrekkelijk, de oorspronkelijke versie is meer dromerig van sfeer.
Allebei mogelijk, maar met andere eindbestemming als foto....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

bbwijdieks

  • Gast
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #3 Gepost op: 3 december 2013, 19:43:34 »
Deze vind ik al een stuk rustiger ogen dan de vorige versie, dat is dus al een dikke verbetering.
Ook hier lijkt het alsof de scherpte net niet goed ligt, volgens mij is het een lensdingetje (field curvature).
Ik heb een poging gedaan om je op verbeter ideeën te brengen (als het niet goed is haal ik hem weg):



Het kader valt bij mij ook niet echt in de smaak, door de kleur valt de foto een beetje weg.
Een wat donkerdere rand zou ik mooier vinden omdat het dan beter contrasteert met de foto.

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #2 Gepost op: 3 december 2013, 19:16:09 »
Mooie foto en mooie bewerking maar ik heb bedenkingen bij de randen.
Met name boven stoort mij dat ...
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Durdle door, Dorset, Engeland II
« Reactie #1 Gepost op: 3 december 2013, 04:43:16 »
Bewerking met NIK Silver Efex Pro deze keer.

1.

Durdle door, Dorset, England by 2011*Alwin, on Flickr

met vriendelijke groet, Alwin.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)