Auteur Topic: POLL: Beperkte toegankelijkheid  (gelezen 6180 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #48 Gepost op: 11 april 2015, 15:28:30 »
Tsjonge, wat een emotie allemaal........ :-X

Erik heeft het bij het rechte eind. Die begrijpt geloof ik wel wat ik bedoel te zeggen.
We hebben nu al aantal maal geprobeerd diverse acties te initiëren en deze zijn tot op heden door de mods:
- óf niet opgepakt door gewoon niet te reageren of ook maar het idee te geven dat er iets mogelijk is.
- óf gewoonweg afgeschoten.
Om die reden voel ik me dan ook niet meer geroepen om te trachten dit forum een draai te geven.
Al mijn acties tot op heden voelen als het trekken aan een dood paard.
Dat is mijn gevoel, net zo goed als Kees het gevoel heeft dat ik hem blijkbaar ergens mee raak gezien mijn opmerking bij de maandopdracht.
Já ik heb inderdaad genoeg foto's, heb er voor de nieuwe opdracht ook wel weer een paar, maar ik heb (net zoals jij Kees) even ook mijn buik vol van iets proberen terwijl er totaal geen reactie komt van de mods. En nee, jullie zijn geen secretaresse(s), maar als er vanuit de leden een reactie komt, wordt daar ook niet bepaald iets mee gedaan of op gereageerd. Of willen jullie nu gaan beweren dat dit wel het geval is? Dan heb ik blijkbaar ergens iets gemist.
Ik krijg tot op heden niet het gevoel dat het mod-team open staat voor wat voor verandering dan ook. Daarom dus mijn reactie.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #48 Gepost op: 11 april 2015, 15:28:30 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #47 Gepost op: 9 april 2015, 17:16:31 »
Het was niet mijn vraag, maar een vraag van Edzo en ik schuif niets af........
Het heeft - voor mij - weinig zin om over dit onderwerp verder door te praten als niet duidelijk is of het mod-team open staat voor veranderingen als in dit topic gesuggereerd...........
Als het antwoord "nee, wij gaan niets veranderen aan de toegankelijkheid van het forum" is dan kan de discussie gesloten worden. Is het antwoord "we staan er open voor om veranderingen in de toegankelijkheid van het forum aan te brengen" dan kan er verder gepraat worden.
Op dit punt is er vanuit het mod-team nog geen duidelijkheid.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #46 Gepost op: 9 april 2015, 15:28:14 »
Goed idee Harry om eens nader uit te werken lijkt me.

Zijn er Mods en/of leden die hier eens over zouden willen brainstormen of schieten we het bij voorbaat af?

Oei, Kees...wat een emotionele reactie. Dat zou er al voor pleiten om dit board alleen toegankelijk te maken voor ingelogde leden  :angel:
Over de verbeter-voorstellen voor de wedstrijd ga ik het hier niet hebben, want hier gaat het om "beperkte toegang of niet".

Het heeft mij eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat er vanuit het mod-team geen enkele reactie is gekomen terwijl de titel toch duidelijk was dat het over het forum zelf gaat, zelfs een berichtje in de ideeënbus hielp niet. Jullie zijn met zijn vieren dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een reactie te geven in een maand tijd.
Er wordt niet gevraagd (en ik denk ook niet dat iemand dat verwacht) dat jullie alle suggesties, vage iddeeën etc onmiddellijk moet uitwerken. Dat was ook niet de opzet van deze poll:Was het geven van een eerste richtinggevende reactie nou echt te veel gevraagd van het mod-team?
Erik, als je mijn openlijke reactie nog eens naleest weet je de meeste antwoorden al, o.a. de ideeënbus. En je vroeg mods en/of leden om te gaan brainstormen, dus schuif het nou niet zo makkelijk één kant op!

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #45 Gepost op: 9 april 2015, 13:11:09 »
Oei, Kees...wat een emotionele reactie. Dat zou er al voor pleiten om dit board alleen toegankelijk te maken voor ingelogde leden  :angel:
Over de verbeter-voorstellen voor de wedstrijd ga ik het hier niet hebben, want hier gaat het om "beperkte toegang of niet".

Het heeft mij eerlijk gezegd ook wel verbaasd dat er vanuit het mod-team geen enkele reactie is gekomen terwijl de titel toch duidelijk was dat het over het forum zelf gaat, zelfs een berichtje in de ideeënbus hielp niet. Jullie zijn met zijn vieren dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een reactie te geven in een maand tijd.
Er wordt niet gevraagd (en ik denk ook niet dat iemand dat verwacht) dat jullie alle suggesties, vage iddeeën etc onmiddellijk moet uitwerken. Dat was ook niet de opzet van deze poll:
[...]Aan de hand van het antwoord op deze vraag, zouden we dan eens moeten zien of dit inderdaad wenselijk is en zo ja, welke delen dan beperkt toegankelijk zouden moeten zijn.[...]
Goed idee Harry om eens nader uit te werken lijkt me.
Zijn er Mods en/of leden die hier eens over zouden willen brainstormen of schieten we het bij voorbaat af?
Was het geven van een eerste richtinggevende reactie nou echt te veel gevraagd van het mod-team?


Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #44 Gepost op: 9 april 2015, 09:49:28 »
Voor mij is het niet bepaald helder Edzo! Sterker nog, je spreekt jezelf gigantisch tegen! Het is inderdaad zo dat jij en een aantal anderen getracht hebben om de boel aan de praat te krijgen. Maar jouw reactie nu is precies die die je andere verwijt! Zoals jou ook bekend is ben ik al meer dan een jaar (denk ik) bezig om de maandopdracht aan te zwengelen. We hebben de opzet gewijzigd, we sturen herinneringen,we spreken af commentaren te geven (die er bijna nooit komen), ik lanceer een nieuwe opzet, en wat doe jij: jij gooit openlijk de handdoek in de ring. Jij met al je foto’s van je laatste reis mist een kans voor open doel.
Dan verwijs je naar een door jou opgestarte poll, “waar door de mods niks mee gedaan wordt”. Nou, als ik die poll er even bij haal zie ik een discussie over 2 pagina’s waar diverse leden een mening geven. Voor jou is de uitslag duidelijk (bericht van 27.03.2015) en de mods mogen in jouw ogen blijkbaar alle suggesties bij elkaar rapen en daar een conclusie uittrekken en een actie starten. Welnu, (ik spreek voor mezelf): ik ben geen secretaresse (m/v) om dit uit te werken. Als je met een uitgewerkt voorstel komt kan ik er wellicht iets mee, maar nu met deze “werkaantekeningen”niks! Overigens is de uitslag voor mij ook niet zo duidelijk hoor! Als je uitgaat van “de meerderheid wint” misschien wel, maar volgens mij wil 49% de toegankelijkheid beperken, 36% niet en 14% heeft geen mening. Maar van die 49% willen diverse leden varianten. Dat mogen wij verder uitzoeken?

Terug naar de maandopdracht (voor de duidelijkheid zal ik deze reactie ook in het andere topic plaatsen): ik heb een voorstel gedaan waar alleen ArnoR en OudjesEric op hebben gereageerd. En jij ja, maar door jou opmerking voel ik me behoorlijk ge(k)raakt! Maar inhoudelijk op die 2 na geen reactie, terwijl ik daarin een voorstel doe om te trachten de zaak levendiger te maken, hopelijk ook op een wat hoger niveau te brengen. Want laten we eerlijk zijn: de keukenfoto’s zijn toch voor de helft nauwelijks waard om op een FOTOFORUM te plaatsen? Is het niet bedoeld om voor het onderwerp een foto in te sturen die aan de opdracht voldoet en ook fototechnisch wat te bieden heeft???
Maar goed, die mensen nemen in ieder geval de moeite wat in te zenden, iets wat jij nalaat Edzo. En de reden en de manier waarop jij dit verwoord stuiten mij tegen de borst. Ik zie het haast als een persoonlijke aanval. Vergeet niet dat de mods dit er even bij doen hè! Ik lees lang niet alles, dus een berichtje in de ideeënbus is bij mij niet doorgekomen. Ik zit elke dag wel even op het forum, ook al heb ik de laatste tijd door familiezaken heel wat minder tijd. En ondanks de frustraties die ook ik heb over het forum toch nog wel met plezier.
 En ik heb de discussie over de toegankelijkheid wel grotendeels gevolgd maar daar niet de conclusie uitgetrokken die jij wel hebt. Je mag van ons (naar mijn mening) niet verwachten dat wij punten uit de talloze discussies oppakken en daar beleid op maken. Dat zou wel lekker makkelijk zijn maar zo werkt het (voor mij) niet!
Al met al voor mij een bijzonder teleurstellende reactie die ik op eigen titel verwerp. Maar het geeft mij wel weer stof tot nadenken of ik dit zo nog wel wil.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #43 Gepost op: 8 april 2015, 22:33:45 »
Gelezen  :) Al heb ik mijn interesse in de foto-wedstrijd op dit forum al lang verloren..........
Ik begrijp je reactie aldaar,maar vergeet niet dat 'content' in een forum wordt gemaakt door leden niet door de mods  :) ;) ;C :angel:
Keep up posting  ;D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #42 Gepost op: 8 april 2015, 21:25:26 »
Tja, kennelijk dan toch een dood paard.
Ik had voor de mods nog een reminder in het board "ideeënbus" geplaatst......
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=12070.msg341462#msg341462
 :-[ :-[

Zie mijn reactie in het topic "Foto van de maand" Erik.
Ik vind het ook erg jammer dat het niet opgepakt wordt.
Verder wil ik het daarbij laten.

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #41 Gepost op: 7 april 2015, 21:36:55 »
 :(
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #40 Gepost op: 7 april 2015, 19:17:56 »
We zijn nu een maand verder.
De uitkomst van deze poll is duidelijk.

Wat me opvalt is dat er dus vanuit de mods blijkbaar geen reactie en dus actie komt.
Mijn conclusie: dit is dus echt trekken aan een dood paard.
[...]

Tja, kennelijk dan toch een dood paard.
Ik had voor de mods nog een reminder in het board "ideeënbus" geplaatst......
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=12070.msg341462#msg341462
 :-[ :-[

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #39 Gepost op: 31 maart 2015, 19:31:43 »
......het zou idd wel zonde zijn, als het hier bij bleef.
Geen verandering is ook ok, maar mss wel handig om dat dan terug te koppelen  :angel:
Maar mss id het topic aan de aandacht van het modteam ontsnapt  :)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #38 Gepost op: 27 maart 2015, 19:43:54 »
We zijn nu een maand verder.
De uitkomst van deze poll is duidelijk.

Wat me opvalt is dat er dus vanuit de mods blijkbaar geen reactie en dus actie komt.
Mijn conclusie: dit is dus echt trekken aan een dood paard.
Wellicht dat iemand anders nog energie heeft?  :angel:

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #37 Gepost op: 23 maart 2015, 20:49:35 »
Het topic van Zoran/Johan heb ik dan kennelijk ook gemist. Ik heb her en der wel eens suggesties gepost tot aanpassing van de fotohoek maar met
[...]Of dit mss moet leiden tot aanpassing van de fotohoek in zijn geheel laat ik maar ff in het midden.
wilde ik eigenlijk geen discussie over de fotohoek aangaan in dit topic dat gaat over beperkte van de toegankelijkheid. Ik had die opmerking dan mss beter weg kunnen laten  :angel: :angel: :police:

Offline Charly

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 76
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #36 Gepost op: 20 maart 2015, 10:37:37 »
Ik blijf er bij, foto's rechtstreeks op dit forum kunnen plaatsen zou er voor zorgen dat ik meer foto's plaats en dus actiever wordt.
Als het nodig is betaal ik daar graag jaarlijks een bijdrage voor zoals ik ook lidgeld moet betalen bij een fotoclub.

Dat er nu niemand af komt met het feit dat er goede altenatieven bestaan, ik wil rechtstreeks kunnen posten!

Charly
Pentax K10D - kitlens 18-55
Pentax SMC DA 18-250
Sigma 50 mm 1,4 DG HSM

Offline Harald

  • Newbie
  • Berichten: 15
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #35 Gepost op: 20 maart 2015, 00:32:27 »
Ik zal mezelf dan ookmals een lurker bestempelen omdat met grote regelmaat even check er wordt gepost.
Je kan mensen niet dwingen. Daarbij komt dat er op dit forum bij nieuwe posts snel reacties volgen van meestal dezelfde mensen. Als mijn mening niet veel anders is dan heeft het voor mij geen zin hetzelfde e herhalen. Ik zou zeggen wees blij met wat er gebeurt, vernieuw de boel een beetje zodat je makkelijker kam stemmen op de homepage, voorbeeldfoto van demaandopdracht, zodat het wat meer inspireert.
Olympus EM5II/12-40 2.8/40-150R / Lowepro Flipside 300

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #34 Gepost op: 19 maart 2015, 22:05:08 »
Naar aanleiding van dergelijke verzuchtingen van forumleden heb ik een tijdje geleden eens een voorzetje getrapt dienaangaande.
Echter heeft toen niemand gereageerd van diegenen die voorheen voor verandering waren. Enkel Mharda herhaalde wat hij altijd zei, nl. dat de fotorubrieken prima zijn zoals ze zijn.

Ik stel dan ook voor dat diegenen die verandering wensen eens een concreet voorstel tonen.
Gewoon eens tonen welke richting men uit wilt.

Dat heb ik ook gemist dan Johan. Maar goed, ik ben ook tijdje "afwezig" geweest, dat zou oorzaak kunnen zijn.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #33 Gepost op: 18 maart 2015, 21:22:12 »
Naar aanleiding van dergelijke verzuchtingen van forumleden heb ik een tijdje geleden eens een voorzetje getrapt dienaangaande.
Echter heeft toen niemand gereageerd van diegenen die voorheen voor verandering waren. Enkel Mharda herhaalde wat hij altijd zei, nl. dat de fotorubrieken prima zijn zoals ze zijn.

Ik stel dan ook voor dat diegenen die verandering wensen eens een concreet voorstel tonen.
Gewoon eens tonen welke richting men uit wilt.
Waar staat jou topic aangaande toegankelijkheid, Zoran, daar ben ik wel geïnteresseerd in. Los daarvan denk ik dat ondertussen iedereen die wilde reageren wel op dit topic gereageerd heeft en kunnen de mods misschien een voorzichtige conclusie trekken.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2015, 20:53:29 »
Of dit mss moet leiden tot aanpassing van de fotohoek in zijn geheel laat ik maar ff in het midden.

Naar aanleiding van dergelijke verzuchtingen van forumleden heb ik een tijdje geleden eens een voorzetje getrapt dienaangaande.
Echter heeft toen niemand gereageerd van diegenen die voorheen voor verandering waren. Enkel Mharda herhaalde wat hij altijd zei, nl. dat de fotorubrieken prima zijn zoals ze zijn.

Ik stel dan ook voor dat diegenen die verandering wensen eens een concreet voorstel tonen.
Gewoon eens tonen welke richting men uit wilt.

Hythloday

  • Gast
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2015, 11:55:10 »
Een dubbele registratie om een club-binnen-een-club of een gebruikersgroep-binnen-een-forum te realiseren om zo een actievere groep van leden met verplichting tot actievere bijdragen bijeen te brengen klinkt goed maar zal m.i alleen werken indien dat aantal leden groot genoeg is want ik vermoed dat slechts een beperkt percentage leden zal zich daartoe geroepen zal voelen....ik betwijfel of het aantal actieve leden van dit forum daarvoor groot genoeg is....... Ik denk dat een verplichting niet gaat werken.

Erger nog, het zal het einde van het forum betekenen als er strict de hand aan wordt gehouden. Ik kocht mijn eerste DSLR in 2004, een Canon 300D en kreeg een link naar een foto site, www.300d.nl omdat Konijnenberg geen Nederlandse handleiding had. Op die site kon je de Nederlandse handleiding downloaden van een medelid.

In 2004 heb ik me ook aangemeld bij DPReview.  Het was in die tijd gigantisch druk op het forum. De onderste posting was maximaal 3 uur oud. Als ik nu bij Canon Rebel kijk, is de onderste posting 1 week oud. Die in de Canon SLR Lens Talk is 5 dagen oud. Op het Pentax Forum van DPReview is het drukker dan in het Canon deel: de oudste posting onderaan is 2 dagen oud.

De belangstelling verandert ook. Op het Pentax deel van DPReview werd er 10 jaar geleden echt over fotografie 'gepraat'. Het Canon forum was echt voor gearfreaks. Er zijn inmiddels zoveel camera's en lenzen op de markt gebracht dat er niet meer belangstellend naar een lens wordt uitgekeken. Een test laat langer op zich wachten.

Het DPReview forum is net als het Pentaxforum laagdrempelig. Werp je hogere drempels op, dan zal het forumbezoek nog verder afnemen.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8269
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #30 Gepost op: 18 maart 2015, 01:15:41 »
Een dubbele registratie om een club-binnen-een-club of een gebruikersgroep-binnen-een-forum te realiseren om zo een actievere groep van leden met verplichting tot actievere bijdragen bijeen te brengen klinkt goed maar zal m.i alleen werken indien dat aantal leden groot genoeg is want ik vermoed dat slechts een beperkt percentage leden zal zich daartoe geroepen zal voelen....ik betwijfel of het aantal actieve leden van dit forum daarvoor groot genoeg is....... Ik denk dat een verplichting niet gaat werken.
Een driedeling zal mss wel werken maar dan m.i zonder verplichte dubbele registratie, bijvoorbeeld een openbaar deel, een deel alleen zichtbaar voor ingelogde leden en een extra board voor ingelogde leden in de fotohoek waar kritische feedback op geplaatste foto's gevraagd wordt (ongeacht het onderwerp). In dit laatste board dan wel de 'spelregel' dat bij plaatsing van een eigen foto er tenminste op één (of twee of drie) reeds gevraagde foto('s) kritisch commentaar wordt geleverd. Het is geen verplichting dus er hoeft niet op gemodereerd te worden maar het is wel een spelregel waar leden (en ook mods) zich onderling op mogen aanspreken. Een dergelijke regeling geldt bijvoorbeeld op andere fora in verzameltopic's en werkt daar prima, dus waarom ook niet hier?
Of dit mss moet leiden tot aanpassing van de fotohoek in zijn geheel laat ik maar ff in het midden.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2015, 14:14:32 »
Er zou ook een compromis mogelijk kunnen zijn. Dat vergt wel wat technische aanpassingen en moet op haalbaarheid worden onderzocht, maar goed. Ik denk dan aan drie delen:
- vrij deel: voor iedereen op het internet te lezen;
- geregistreerd: alleen te lezen voor geregistreerde leden, die tevens kunnen schrijven;
- fotogroep: afgesloten deel (dubbele registratie) waar verbeteren van elkaars fotografie het hoofddoel is en halen/brengen vanzelfsprekend is.

Lidmaatschap is cumulatief: geregistreerd heeft ook toegang tot vrije deel en fotogroep bestaat uit geregistreerde leden.

Pentaxpromo kan in het vrije deel, de stamtafel in het geregistreerde deel en maandopdrachten horen mi thuis bij de fotogroep.

Goed idee Harry om eens nader uit te werken lijkt me.

Zijn er Mods en/of leden die hier eens over zouden willen brainstormen of schieten we het bij voorbaat af?

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2015, 08:47:59 »
Er zou ook een compromis mogelijk kunnen zijn. Dat vergt wel wat technische aanpassingen en moet op haalbaarheid worden onderzocht, maar goed. Ik denk dan aan drie delen:
- vrij deel: voor iedereen op het internet te lezen;
- geregistreerd: alleen te lezen voor geregistreerde leden, die tevens kunnen schrijven;
- fotogroep: afgesloten deel (dubbele registratie) waar verbeteren van elkaars fotografie het hoofddoel is en halen/brengen vanzelfsprekend is.

Lidmaatschap is cumulatief: geregistreerd heeft ook toegang tot vrije deel en fotogroep bestaat uit geregistreerde leden.

Pentaxpromo kan in het vrije deel, de stamtafel in het geregistreerde deel en maandopdrachten horen mi thuis bij de fotogroep.
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2015, 00:55:37 »
Ik zou graag een 'virtuele' fotoclub willen. Het accent ligt voor mij daarom op actief meedoen (voor alle leden van de groep!) en ieders fotografie verbeteren.
Ik voel me zo gedwongen als dit standpunt het beleid wordt en ik laat me niet graag dwingen. Maar misschien maak ik nu wel een probleem dat er niet is.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #26 Gepost op: 14 maart 2015, 21:06:51 »
Ik zou graag een 'virtuele' fotoclub willen. Het accent ligt voor mij daarom op actief meedoen (voor alle leden van de groep!) en ieders fotografie verbeteren.

Als iemand dat anders ziet, bijvoorbeeld als een gratis helpdesk voor PENTAX problemen of een soort facebook/flickr om zijn/haar foto's te tonen, dan is verschil van inzicht over maatregelen om de visie te realiseren natuurlijk ook anders.

Duidelijke taal.
Met enkel nemen raakt het forum niet verder, alle ideologische discussies ten spijt.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #25 Gepost op: 14 maart 2015, 18:22:15 »
Ik heb nooit beweerd dat alleen afschermen van rubrieken een forum tot bloei brengt. Edzo heeft uit een aantal voorstellen van mij in verschillende polls om input gevraagd. Ik denk dat je her eerst eens zou moeten zijn wat je doel (duur gezegd: visie) op dit forum is.

Dat kan heel verschillend zijn. Van uithangbord voor mooie foto's die jij hebt gemaakt, om te genieten van andermans foto's, om afspraken voor foto-uitjes te maken, om nieuwtjes over PENTAX te horen enz...

Ik zou graag een 'virtuele' fotoclub willen. Het accent ligt voor mij daarom op actief meedoen (voor alle leden van de groep!) en ieders fotografie verbeteren.

Als iemand dat anders ziet, bijvoorbeeld als een gratis helpdesk voor PENTAX problemen of een soort facebook/flickr om zijn/haar foto's te tonen, dan is verschil van inzicht over maatregelen om de visie te realiseren natuurlijk ook anders.

Ik heb in een ander topic gezegd wat mijn visie is en een aantal maatregelen genoemd die ik zou doen om dat te bereiken. Niets meer, niets minder.   
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline KeesvanA

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • Pentax rules!
Re: POLL: Beperkte toegankelijkheid
« Reactie #24 Gepost op: 14 maart 2015, 17:02:25 »
Ik ga mee met eviz zijn antwoord.