Auteur Topic: Windows 8  (gelezen 9134 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #68 Gepost op: 4 oktober 2012, 18:27:18 »
Asus heeft voor een andere soort gelijk geluidskaart net windows 8 drivers uitgebracht met daarbij behorende software dus ik heb alleen de software geïnstalleerd
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Windows 8
« Reactie #68 Gepost op: 4 oktober 2012, 18:27:18 »

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #67 Gepost op: 3 oktober 2012, 20:46:35 »
woohoo na wat te hebben gekloot werkt mijn geluidskaart en software nu weer volledig.
Eindelijk kan de hoofd telefoon weer in de versterk, om dat te vieren natuurlijk veel muziek draaien

 :D :D :D
Weet je ook nog wat je gedaan hebt ?  :dash1:
met veel geduld krijg je alles weer aan het werk, :caffee:

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #66 Gepost op: 1 oktober 2012, 20:45:48 »
woohoo na wat te hebben gekloot werkt mijn geluidskaart en software nu weer volledig.
Eindelijk kan de hoofd telefoon weer in de versterk, om dat te vieren natuurlijk veel muziek draaien
« Laatst bewerkt op: 1 oktober 2012, 20:53:33 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #65 Gepost op: 2 september 2012, 19:48:04 »
Ja, in dit geval lijkt het mij ook het verstandigs, om even te wachten. :angel:

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #64 Gepost op: 2 september 2012, 18:27:55 »
Dan zit er niks anders op dan een nieuwere geluidkaart aan te schaffen,die wel werkt onder W8  :'(
denk het niet, dit is een special geluidskaart met een aparte versterker voor hoofdtelefoon.
Ga niet nog eens €250 uitgeven en de kaart is 2 jaar oud, relatief nieuw voor een geluidskaart van deze kalibre.

Ik heb de drivers wel, de kaart doet het maar alle extra's werken niet en kan niet schakelen naar de versterker helaas, even wachten op de software.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #63 Gepost op: 2 september 2012, 17:42:29 »
Heb ik maar werkt niet met win8, zo slim was ik ook nog wel heb zelf een beetje lopen klote met de bestanden zonder succes.

Dan zit er niks anders op dan een nieuwere geluidkaart aan te schaffen,die wel werkt onder W8  :'(

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #62 Gepost op: 2 september 2012, 14:58:40 »
Voor de software van de geluidskaart moet je eens op de site kijken van de leverancier
Heb ik maar werkt niet met win8, zo slim was ik ook nog wel heb zelf een beetje lopen klote met de bestanden zonder succes.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #61 Gepost op: 2 september 2012, 14:24:39 »
Moet zeggen dat ik er nu ook wel aan gewend
ben en best blij mee ben met het nieuwe start menu, stukken overzichtelijker.
Voor de rest loopt het goed en stabiel, nog geen 1 keer een hang-up gehad.
Moet nog wel steeds software hebben voor mijn geluidskaart (hij doet het wel maar niet volledig) en een driver voor mijn canon printer.

Voor de software van de geluidskaart moet je eens op de site kijken van de leverancier ,misschien staat daar de update tussen voor Windows 8
tja en de drivers , voor de randapparatuur daar zul je ook effe naar moeten zoeken, ze zijn er wel.
Ik heb geprobeerd een hang-up te krijgen door alles tegelijk te openen   :D
 :clap2: het is niet gelukt om een blauw scherm of vastloper te krijgen  :'( zou het dan toch de Ultieme versie zijn van Microsoft.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #60 Gepost op: 2 september 2012, 10:20:30 »
Moet zeggen dat ik er nu ook wel aan gewend
ben en best blij mee ben met het nieuwe start menu, stukken overzichtlijker.
Voor de rest loopt het goed en stabiel, nog geen 1 keer een hang-up gehad.
Moet nog wel steeds software hebben voor mijn geluidskaart (hij doet het wel maar niet voledig) en een driver voor mijn canon printer.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #59 Gepost op: 2 september 2012, 00:24:40 »
 :yahoo: :yahoo:
Denk toch dat Windows 8 een succes zal gaan worden.
En hopelijk nooit geen problemen met sommige drivers.
Tot nu toe loopt alles soepeltjes,heel in het begin wel even wat probleempjes gehad met de geluidskaart.
Nu alleen nog eens goed nadenken welke versie het gaat worden,want die moet wel weer een paar jaar mee kunnen.
En ach, die andere menu's daar wen je ook wel snel aan.
Microsoft laat nog wel weten dat mensen die een Windows-pc hebben gekocht ná 2 juni voor 15 euro een update krijgen naar Windows 8. Eerder was al bekend dat deze update 15 dollar zou kosten in de Verenigde Staten, een Nederlandse prijs was nog niet genoemd.

Wat een digitale update voor oudere computers met Windows XP, Vista of 7 in Nederland gaat kosten is nog niet bekend. De Amerikaanse prijs ligt op 40 dollar. Ook de winkelprijs is nog niet bekend.

Varianten

Windows 8 krijgt vier varianten. Speciaal voor apparaten met ARM-chips, die veel gebruikt worden in tablets, zal Windows RT uitgebracht worden. Deze variant wordt standaard uitgerust met een touchversie van Microsoft Office.

Windows 8 Pro is een versie die vooral geschikt is voor professionals of 'technologisch geïnteresseerden'. Extra’s in deze versie zijn onder meer encryptie, virtualisatie en pc-management. Daarnaast is er een standaardversie van Windows 8 en komt er nog een echte zakelijke variant.
Liggen vanaf Oktober in de winkels,dus nog effe geduld ;)
« Laatst bewerkt op: 2 september 2012, 00:38:20 door JohnnieS »

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #58 Gepost op: 27 augustus 2012, 18:06:09 »
Maar of dat snelle gedoe , ook goed is voor de stabiliteit van je Computer betwijfel ik.
Tot nu toe wel en windows 7 was bij mij ook heel erg stabiel, hiervoor heb ik win XP 64x gehad, die draaide op een server register en dat was ook super, 10x beter dan de normale XP.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #57 Gepost op: 27 augustus 2012, 00:03:39 »
ik heb het weer even uitgeprobeerd .
het opstarten is sneller .
maar van de rest boeit het niet .
misschien over een jaar of meer .
ik ben tevreden met windows 7

Ja, ik ben ook nog steeds tevreden over Windows 7 maar de vooruitgang is niet te stoppen.
sneller opstarten of afsluiten, dat kun je zelf regelen bij iedere Computer.
gewoon in het register een paar aanpassingen doen ,en dan kun je als je dat zou willen binnen een paar seconden
online zijn of afsluiten.
Maar of dat snelle gedoe , ook goed is voor de stabiliteit van je Computer betwijfel ik.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Windows 8
« Reactie #56 Gepost op: 26 augustus 2012, 14:53:04 »
Als er niet direct gesproken wordt over geheugen adres velden maar over data velden van 128 of 256 bits dan komen we al in een grijs gebied van de definitie van een 128-bit OS. Ik kan me goed voorstellen dat er gebruikt gemaakt wordt van meer en verschillende registers en register types bijv adres register, data registers, FP registers om betere prestaties te leveren.
Een FP (Floating Point) heeft een heel andere representatie dan een integer vandaar dat er speciale een of meerdere FPUs (Floating Point Unit) in de hardware worden ontworpen. Als ik me het nog goed herinner kwam Intel in het verleden met de 80286 met deze speciale FPU hardware versnelling.
In een heel ver verleden had je de computer taal COBOL en daarin had je opdrachten als MOVE STRING A TO FIELD NAME. Een heleboel 32-bit computers hadden speciale hardware instructies om zo'n string van bytes (vaak meer dan 4) te verplaatsen in het geheugen maar we hadden het altijd over 32-bit computers.
We glijden nu dus richting de discussie wanneer een OS 64 of 128 bit is en ik denk dat er op specifieke computer fora dan ook wel dit soort discussies aan de gang zijn.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #55 Gepost op: 26 augustus 2012, 14:01:41 »
Het heeft ook niet met het geheugen te maken, hoe meer bits hoe nauwkeuriger de berekeningen kunnen zijn en daar naast kan je meer kleinere berekningen tegelijk doen.
En daar in tegen zijn er mainstreams CPU, de nieuwe AMD heeft zelfs FPU van 256bit en de instructie set SSE5 is er al http://developer.amd.com/archive/cpu/sse5/Pages/default.aspx


voorbeeld.

Consider a simple multimedia application, for example an image converter that converts a BMP image to a YUV image format. This involves reading individual pixels from the BMP image and converting the pixels into YUV format. Instead of operating on individual pixels, if we can pack the pixels and operate on a set of pixels with a single instruction it will result in higher performance. This is an example where using SSE instructions can give a performance boost. Assume the bitmap image consists of 8 bit monochrome pixels. By packing these pixel values in a 128 bit register (8 bit * 16 pixels) we can operate on 16 values at a time. Please refer to the AMD SSE5 specification for comprehensive details on SSE instructions.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

HansK

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #54 Gepost op: 26 augustus 2012, 13:20:25 »
ik heb het weer even uitgeprobeerd .
het opstarten is sneller .
maar van de rest boeit het niet .
misschien over een jaar of meer .
ik ben tevreden met windows 7

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Windows 8
« Reactie #53 Gepost op: 26 augustus 2012, 12:04:17 »
Genoeg bewijs dit?

http://news.softpedia.com/news/128-bit-Windows-8-and-Windows-9-Explored-by-Microsoft-123691.shtml

http://arstechnica.com/information-technology/2009/10/microsoft-mulling-128-bit-versions-of-windows-8-windows-9/


Zover ik weet zijn de nieuwe cores van AMD 128bit dus de kans is heel groot dat we snel 128bit zullen zien.
Die twee artikelen zijn voor mij toch te veel kristallen bal kijken in 2009. Dit commentaar uit het eerste artikel is wat me dan ook het meest aanspreekt
128 bit Windows? There's not even a mainstream 128-bit CPU out there, and for good reason. 64-bit CPUs have a flat address space of 18,446,744,073,709,551,616. That is 16,777,216 TB of RAM. How long does one think it'll be before computers have that much of memory, even allowing Moore's law? It was the 4GB limit that sent Windows from 32-bit to 64-bit, and the above 16,777,216 TB will be what sends OSs from 64-bit to 128-bit.

I can see an use for 128-bit CPUs - cryptography for one, and simpler processing of IPv6 addresses.

Ik meen me te herinneren dat de IP6 mbv van de 64-bit adres space in staat was om elke zandkorrel op aarde te voorzien van een uniek IP adres en die adressering was met de komst van al die PC's, tablets en mobieltjes een serieus probleem een paar jaar geleden.
Ik heb de hardware ontwikkelingen niet meer gevolgd de laatste tijd dus kan niks zeggen over de nieuwe AMD cores. Heb niet echt veel kijk op de ontwikkelingen in de IC technologie dus zou ook niet weten wat de specifieke problemen zouden zijn voor 128bit technologie ontwerpers.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2012, 22:09:20 »
ik vind het bagger van BILL .
 veel toeters en bellen .
lekker zakelijk voor op kantoor bedrijf .
dus niet .
Dit misschien iets?


It's Business-Friendly
 Windows 8 comes across as a consumer release -- so much so that a lot of businesses are disregarding it out of hand. Again, that's because Microsoft is burying the headline. In proclaiming Windows 8 as touch-friendly, etc. etc. etc., it's forgetting that 99.9999 percent of its customer base doesn't use touch-based devices. But listen to the messaging coming out of Redmond and you could easily imagine that Windows 8 just isn't something businesses need to care about.

 Au contraire.

 Windows 8's deeper integration with the improved DirectAccess is nothing short of brilliance. The ability to centrally manage VPN-like connection options for your users, who can simply double-click and connect, is awesome. DirectAccess finally works, is straightforward, and is something everyone should look into -- and Windows 8 really utilizes it best.

SMB 3.0, the new file-sharing protocol in Windows Server 2012, gets the best love from Windows 8. Automatic -- nay, automagic -- failover of load-balanced SMB shares means a whole new way to think about clustered file servers.

Oh, and three words: Windows To Go. Part and parcel of the enterprise edition of the product, it enables you to build a secured, encrypted (via BitLocker) corporate image of Windows 8 on a USB thumb drive. Users can pop that into any computer and get the corporate desktop right there -- and when they pop out the drive, the desktop goes away, leaving no traces on the machine. This is so cool I can barely even wrap my head around it -- yet it's a feature getting relatively little spotlight.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #51 Gepost op: 25 augustus 2012, 21:59:05 »
Voor de gene met een tablet, deze werkt zover ik kan zien.

http://www.splashtop.com/win8
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

JohnnieS

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #50 Gepost op: 25 augustus 2012, 20:54:35 »
Ik denk niet dat er een 128 bit versie zal uitkomen. De adres ruimte die je met 64bit ter beschikking hebt is voorlopig meer dan zat. Met 32bit zaten ze tegen 2/4 Giga maximum adres ruimte, en door die extra 32bits kunnen ze nog wel even vooruit.

grtz, Andre

Fout gedacht :D :D
Zal toch binnenkort gaan komen die 128 bit  (geen Bittburger :drinks: )

HansK

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #49 Gepost op: 25 augustus 2012, 19:25:27 »
ik ga vanavond eens stoeien met een dual boot .
als het niks is dan snel even de back up terug zetten .
en klaar is kees hans ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #48 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:36:21 »
Standalone, mijn SSD schijf is niet zo groot ;)

En RTM is FINAL Release dus daar ga ik niks mee doen als het eenmaal goed loopt.
Win7 had ik ook al sinds de RTM, heeft toch mooi 3 jaar lang gedraait


edit:
AMD had al win8 drivers dus dat is mooi, net erop gezet =]
Adobe geinstalleerd en hij is nu bezig met Guild Wars 2  :)
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2012, 17:41:05 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

HansK

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #47 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:16:56 »
heb je een dual boot .
of een standalone win 8

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #46 Gepost op: 25 augustus 2012, 17:10:16 »
ik heb net een dvd gebakken .
Heb de ISO op een USB-stick gezet ging prima trouwens.

Ja sommige drivers werken nog niet zo kan ik nog niks printen en werkt mijn geluidskaart niet volledig.
Heb een speciale geluids kaart met een speciale versterkte uitgang voor hoofdtelefoon maar ik kan niet switchen :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

HansK

  • Gast
Re: Windows 8
« Reactie #45 Gepost op: 25 augustus 2012, 15:36:26 »
ik heb net een dvd gebakken .
met win 8 Nederlands zowel 32 als 64 bit .
een upgrade van win 7 naar 8 gaat niet soepel .
zit steeds te zeuren over een usb driver .
dus ik maak van de week even een dualboot .
of ik zet het er zo op .

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Windows 8
« Reactie #44 Gepost op: 25 augustus 2012, 14:32:23 »
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2012, 14:37:17 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ