Auteur Topic: Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW  (gelezen 1029 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alwin

  • Gast
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2011, 14:48:18 »
Voor een protest actie staan de mensen nogal sloom en ongeïnteresseerd op de foto. Als dat daadwerkelijk de sfeer van de actie was, dan heb je dat goed in beeld gebracht, dat dan weer wel. Maar dit is niet echt reclame voor die actie of nodigt uit om hun standpunten te ondersteunen.
Wat ik zelf belangrijk vind is dat de mensen gewoon zichzelf kunnen zijn, zonder zich enorm druk te maken over wat men (of: de pers; of: een fotocommentator) er van vindt. Voor het podium stonden alle deelnemers die zich met plezier hadden laten opzwepen door een onzin-muziekband die keihard "AKTIE, AKTIE, AKTIE" riepen en op uitgedeelde trommels stonden te meppen. Ik noem dat massa-hysterie: leuk voor de pers en het journaal maar niet mijn ding. Ik heb mijn foto's eens vergeleken met een andere fotograaf die wel foto's heeft gemaakt van die "opgefokte" deelnemers. Daaruit kreeg je een heel andere impressie van deze aktie-bijeenkomst. Twee typen fotografen resulteren in twee soorten foto's genomen op toch één en dezelfde manifestatie. Bedankt voor je nadenkende commentaar.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2011, 14:48:18 »

asplx

  • Gast
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #6 Gepost op: 14 juni 2011, 11:38:06 »
Voor een protest actie staan de mensen nogal sloom en ongeïnteresseerd op de foto. Als dat daadwerkelijk de sfeer van de actie was, dan heb je dat goed in beeld gebracht, dat dan weer wel. Maar dit is niet echt reclame voor die actie of nodigt uit om hun standpunten te ondersteunen.

Beeldinhoudelijk heb je gelijk....

Maar als je, zoals veel van deze mensen, al moe en uitgeput bent, zeg maar gewoon: MURW, iets waar geheel vinger-aflikkend rechts Nederland trots op mag, nee: MOET zijn, dan is het al een hele prestatie, dát je er bent.

Nogmaals: Qua beeldinhoud geef ik je helemaal gelijk.

Ik verbind hier geen oordeel aan, over wat jij van de betrokken mensen vindt, want daar laat je je niet over uit. En dat hoeft ook niet.

Ruurd

Offline The_King

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 251
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2011, 10:38:46 »
Voor een protest actie staan de mensen nogal sloom en ongeïnteresseerd op de foto. Als dat daadwerkelijk de sfeer van de actie was, dan heb je dat goed in beeld gebracht, dat dan weer wel. Maar dit is niet echt reclame voor die actie of nodigt uit om hun standpunten te ondersteunen.

Offline SimonWillig

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 415
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis!
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2011, 21:14:52 »
De groeten terug!

Mijn lief was daar als gemeenteraadslid aanwezig. Vantevoren wisten ze al dat ze tegen gingen stemmen - dus dáár hadden jullie niet voor hoeven komen  :).
(maar heel goed dat men in zo grote getalen is op komen dagen).
Groeten,

Simon
-------------------------------------------------------
Pentax K10D,
Sigma AF 18-250mm f/3.5-6.3 dc macro hsm,
Tamron SP 10-24mm f/3.5-4.5 DiII,
[wat manueel spul om mee te hobbie-en]

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #3 Gepost op: 8 juni 2011, 19:35:36 »
De vertekening in 5 is zeker niet zo goed maar voor de rest zeker leuk gedaan, alleen jammer dat het zo grauw weer was...

ps. Leuk dat jullie allemaal nu "groeten uit" gaan gebruiken maar zo heette het evenement waar ik naartoe was gegaan en ik betwijfel of dat bij jullie ook het geval was ;)
http://www.bibelot.net/ProgrammaDetail.aspx?id=1238
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

  • Gast
Re:Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #2 Gepost op: 8 juni 2011, 19:08:35 »
Leuke reportage (al vind ik foto 5 echt niet mooi met die vertekening). Als ik goed zoek zie ik vast mensen die ook op de demonstratie in den Bosch waren in december. Tsja nog een hele weg te gaan voor behoud van een deel van de WSW.

Alwin

  • Gast
Groeten uit Ulft - manifestatie tegen bezuinigingen op de WSW
« Reactie #1 Gepost op: 8 juni 2011, 18:12:43 »
Vandaag naar een bijeenkomst geweest georganiseerd door de vakbonden met als doel de bezuinigingen die het kabinet wil doorvoeren op de sociale werkplaatsen te dwarsbomen. Met zo'n 5000 bezoekers was de organisatie tevreden, alhoewel ze op een nog te organiseren vervolg natuurlijk op nog meer bezoekers hopen. De bijeenkomst was in Ulft omdat daar tegelijkertijd op gehoorsafstand een congres van de VNG was, waar de gemeenten konden stemmen over het bestuursakkoord dat de VNG had gesloten met het kabinet over onder andere de sociale werkplaatsen. Naar wat de wethouder van sociale zaken van Leeuwarden vertelde leverde de hoge opkomst op de manifestatie een extra druk op op de gemeenten om het akkoord te verwerpen, wat uiteindelijk is gebeurd met 86,6% van de gemeenten die tegen stemden. De foto's zijn gemaakt met de Sigma 10-20 mm f/4.0-5.6 en de Pentax 77 mm f/1.8.

1.


2.


3.


4.


5.


Vriendelijke groet, Alwin.
« Laatst bewerkt op: 8 juni 2011, 21:23:42 door Alwin »