Auteur Topic: Walk About Music Volendam 2013  (gelezen 589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Walk About Music Volendam 2013
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2013, 09:49:19 »
leuke serie,

nr1, ik vind het onscherp beeldje beetje storend, voor de rest mooie compositie.
nr2, een mooie overzichtsplaat, mooie kleuren
nr3, compositie vind ik niet helemaal ok, net iets teveel storende elementjes erin.
nr4, jammer van het onscherp hoofdje links onderin, voor de rest mooie plaat met mooie achtergrond
nr5, mooie opname met die kleuren. mag alleen iets meer gecropped worden van mij

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Walk About Music Volendam 2013
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2013, 09:49:19 »

newmikey2

  • Gast
Walk About Music Volendam 2013
« Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2013, 18:18:21 »
Gisteren de hele middag van lokatie naar lokatie met (voor mij) verrassende muziek - er wordt nog héél véél moois gemaakt.

De Volendamse band AlascA met op keyboard Willem Bond


En de hele band, met Frank Bond (gitaar, zang), Willem Bond (keyboard, zang), Ferdinand Jonk (Banjo, zang) en Louis Van Sinderen (drums, percussie). In 2010 was AlascA Grote Prijs van Nederland finalist. Hun debuut album 'Actors and Liars' is in februari 2012 uitgekomen.


Met haar eerste single 'All The King's Horses' is Tessa Rose Jackson uitgeroepen tot 3FM Serious Talent. Maar vanaf 5 april ligt haar debuutalbum Songs From The Sandbox in de schappen. Tessa Rose Jackson is singer-songwriter, producer en multi-instrumentalist. Niet alleen schrijft ze al haar materiaal zelf, ook is ze haar eigen arrangeur en producer, en speelde ze het overgrote deel van de instrumenten op de plaat zelf in.


Dusty Stray is het alter ego van Jonathan Brown, een Texaan die Texas vanwege de liefde verruilde voor Europa. Dusty Stray debuteerde twee jaar geleden met Tales Of Misfortune And Woe, een plaat die slechts in kleine kring werd opgepikt, maar een herkansing kreeg toen de Volkskrant de plaat opnam in haar jaarlijstje over 2009.


Snoeihard, maar lekkerrrrrrrr! Tommigun is de Belgische band rondom zanger en gitarist Thomas Devos.


Voor mij enigzins afwijkend: ik had voor alle zekerheid RAW+ geschoten maar de OOC jpegs bleken met een beetje versterking van het lokaal contrast prima bruikbaar - alles tussen de ISO400 en ISO6400 op TAv waarbij ik de sluitertijd elke keer aangepast heb aan de gebruikte lens (ongeveer 1/60 bij de 17-70mm en 1/100 bij de 50-135) en het diafragma naar behoeven van de gewenste DOF heb gevarieerd.