Auteur Topic: Dia's fotograferen  (gelezen 2076 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2007, 10:17:10 »
En anders een Pentax Bellows, met slide adapter.

De bellows, met gemonteerde slide adapter:

Het slide adapter gedeelte:


Ze zijn er in K-mount en M-42, daar moet je dan nog een adapter naar K-mount voor hebben en een M-42 objectiefje voor erop (of het moet ook mogelijk zijn aan de objectiefzijde een adapter erop te schroeven, is me niet bekend.

En je kan de bellows uiteraard ook prima voor macro-opnames gebruiken!

Groeten, John
« Laatst bewerkt op: 24 september 2007, 10:18:58 door John »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Dia's fotograferen
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2007, 10:17:10 »

asplx

  • Gast
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #7 Gepost op: 6 september 2007, 05:01:28 »
Citaat
Weet één van jullie hoe je het beste dia's kunt fotograferen? Op een rommelmarkt kocht ik een Raynox Digitale camera stand maar ik kan niet de gehele dia in 10 megapixel krijgen. De camera komt niet dichtbij genoeg. Ik heb ook een Panagor Zoom slide duplicator van een andere rommelmarkt maar die heeft een schroef vatting, geen bajonet.
Met een verloopring Serie VII naar PK los je dit probleem heel eenvoudig op.........

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2007, 19:20:54 »
Citaat
die duplicators staan geregeld op marktplaats voor minder dan tien euro...
Maar,  wat je ook kan doen is de dia in een projector, met de camera en 1op1 lens recht voor de projector lens zetten en maar fotos maken.  Makkelijk zat met een duw op de know ga je al naar de volgende dia :) Werkt perfect
Is dat niet link voor je sensor? Ik weet i.i.g. dat je je sensor naar de Pentaxhemel kan krijgen door op zeer felle verlichting te richten tijdens fotograferen. (zoals bijv. lasershows)  :o
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Ruben

  • Gast
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2007, 18:30:17 »
die duplicators staan geregeld op marktplaats voor minder dan tien euro...
Maar,  wat je ook kan doen is de dia in een projector, met de camera en 1op1 lens recht voor de projector lens zetten en maar fotos maken.  Makkelijk zat met een duw op de know ga je al naar de volgende dia :) Werkt perfect

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #4 Gepost op: 27 juli 2007, 14:28:43 »
Ik heb in een ver verleden volgens mij een Vivitar zoom slide duplicator met K-mount gehad. Weet niet meer waar die gebleven is, zolder ?  :-/
Als ik het me goed herinner ging er voor een dia in en moest er ook een flitser voorgezet worden tijdens het fotograferen. Kan dat kloppen?

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

admin

  • Gast
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2007, 19:07:21 »
Hier is een voorbeeld van een 30 jaar oude dia gefotografeerd met behulp van de raynox;


Dokaprutser

  • Gast
Re: Dia's fotograferen
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2007, 21:18:19 »
helaas ik kan alleen maar zeggen hoe je dia`s kan fotograferen op de analoge manier...maar ik geloof dat je daar niks aan hebt ;)

admin

  • Gast
Dia's fotograferen
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2007, 20:52:30 »
Weet één van jullie hoe je het beste dia's kunt fotograferen? Op een rommelmarkt kocht ik een Raynox Digitale camera stand maar ik kan niet de gehele dia in 10 megapixel krijgen. De camera komt niet dichtbij genoeg. Ik heb ook een Panagor Zoom slide duplicator van een andere rommelmarkt maar die heeft een schroef vatting, geen bajonet.