Auteur Topic: Exif snel bekijken  (gelezen 1141 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2007, 00:35:52 »
TopTip  [smiley=tekst-toppie.gif]


Ben ff gaan kijken bij de AddOns van FF.

Deze is voor FF nog handiger. Hoef je niet verplicht dat andere prograammatje te installeren.

Of deze!
« Laatst bewerkt op: 21 september 2007, 00:43:04 door marcedwin »
Ik ben nog steeds op zoek ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Exif snel bekijken
« Reactie #7 Gepost op: 21 september 2007, 00:35:52 »

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2007, 18:00:01 »
Citaat
Met browser bedoelde ik natuurlijk de Internet Explorer (zie ook opmerking Firefox).
M.a.w. als je aan het surfen bent, b.v. op dit forum naar de ingezonden foto's aan het kijken bent, je direct met de rechtermuis toets de exif info kan bekijken. Dit zonder eerst het plaatje te downloaden naar je harde schijf.

Johan.


Hoi Johan,

Dat kwartje viel bij mij ook, alleen pas na de posting, vandaar de edits in mijn originele reply. Ik ga de plugin ook eens op mijn computer zetten, is wel handig inderdaad!

Groeten, John.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #5 Gepost op: 19 september 2007, 12:19:04 »
He, goeie tip Johan.  :)
Gebruikte tot nu het tooltje photostudio, maar dan moet de foto wel op een (netwerk) schijf staan. Dit is veel gemakkelijker.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2007, 11:55:16 »
Goeie tip Johan, bedankt!  [smiley=thumbsup.gif]
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2007, 10:51:33 »
Met browser bedoelde ik natuurlijk de Internet Explorer (zie ook opmerking Firefox).
M.a.w. als je aan het surfen bent, b.v. op dit forum naar de ingezonden foto's aan het kijken bent, je direct met de rechtermuis toets de exif info kan bekijken. Dit zonder eerst het plaatje te downloaden naar je harde schijf.

Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: Exif snel bekijken
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2007, 10:18:02 »
Hallo allemaal,

Je kan bij Jpegs ook gewoon de properties bekijken.

[edit] Dat kan dus niet direct in een webbrowser met een plaatje dat on-line staat (ik had het eerst bij een plaatje dat bij mij thuis op schijf stond.) Als je het plaatje saved zijn ze weer wel te zien. [/edit]

Werkt de plug-in ook voor de RAW-formaten?
 [edit] is natuurlijk niet relevant voor online plaatjes gezien de ondersteuning voor bestandsformaten van browsers, jpeg, png en wat dies meer zij.[/edit]

Verder heb je ook programma's als Exifer (ook alleen Jpeg formaat), waarbij je zelfs de Exif-info (tot op zekere hoogte) kan editen.

Goeten, John.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2007, 10:30:13 door John »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Exif snel bekijken
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2007, 08:45:50 »
Hoi allemaal,
software tip welke ik op een ander foto forum zag.
Wil je snel exif info zien van een foto (in je browser) dan kan dat met iexif. Dit proggie kan je downloaden via www.opanda.com.
Installeer het proggie, sluit browser eventueel af en start browser opnieuw op. Nu kan je bij een foto die je ziet in de browser de rechtermuis toets gebruiken en je vind een optie om de exif info te bekijken (indien aanwezig).

Johan


Ps. proggie is er ook voor Firefox.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter