Auteur Topic: nieuw te lezen  (gelezen 1181 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: nieuw te lezen
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2007, 14:28:15 »
Citaat


Als IT er: onthouden laatste bericht.... Zelfde trigger die wordt gebruikt om een notificatie te sturen. Alles t/m laatste bericht kleuren.. Kan best hoor...

Dat doet ie toch al. En je kan wel zien wat er nieuw is. Dus de functionaliteit is al aanwezig. Je krijgt een GELIG vinkje voor de INhoud. En bij het artikel waar een nieuwe reactie is staat dan NIEUW. Dan moet je zelf even naar het einde van dat artikel want de PC/programmatuur kan niet (zoals ik al zei  ;)) weten tot welke regel jij die pagina gelezen hebt.

Je moet er misschien ff aan wennen, omdat elke forum software net weer iets anders werkt als de andere.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: nieuw te lezen
« Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2007, 14:28:15 »

Thomas

  • Gast
Re: nieuw te lezen
« Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2007, 10:57:55 »
Nou, ik ben benieuwd naar de reactie van de maker van dit forum. want hij moet het tenslotte gaan maken.

en dan zien wel weer verder, niet waar?

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuw te lezen
« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2007, 07:02:20 »
Citaat
Nee dat kan helaas niet. Je bent namelijk op 'dezelfde' pagina. Hoe moet de computer/programmatuur nu weten tot waar je gelezen hebt ?

Bestaat het draadje uit meerdere pagina's dan zou ie wel moeten kunnen bijhouden welke pagina's er wel/niet gelezen zijn. Maar als die functie niet 'standaard' in dit fourm software zit verwerkt denl ik niet dat Pentaxman dat kan aanpassen.

Echt belangrijke draadjes op fora bookmark ik tijdelijk in een aparte map in mijn browsert. Kan ik ze later volgen.


Als IT er: onthouden laatste bericht.... Zelfde trigger die wordt gebruikt om een notificatie te sturen. Alles t/m laatste bericht kleuren.. Kan best hoor...
« Laatst bewerkt op: 29 juli 2007, 11:00:00 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline marcedwin

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 290
  • Geslacht: Man
  • Het is zoals het is
    • This is me
Re: nieuw te lezen
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2007, 00:26:33 »
Nee dat kan helaas niet. Je bent namelijk op 'dezelfde' pagina. Hoe moet de computer/programmatuur nu weten tot waar je gelezen hebt ?

Bestaat het draadje uit meerdere pagina's dan zou ie wel moeten kunnen bijhouden welke pagina's er wel/niet gelezen zijn. Maar als die functie niet 'standaard' in dit fourm software zit verwerkt denl ik niet dat Pentaxman dat kan aanpassen.

Echt belangrijke draadjes op fora bookmark ik tijdelijk in een aparte map in mijn browsert. Kan ik ze later volgen.
Ik ben nog steeds op zoek ...

Thomas

  • Gast
Re: nieuw te lezen
« Reactie #3 Gepost op: 28 juli 2007, 10:47:23 »
ja snap je hem:P

lijkt mij zeer handig. Zeker als je je bedenkt dat dit forum steeds groter wordt. Met meer topics, en meer berichten per topic.
Als je dan per bericht ziet wat nieuw is, dan kan je sneller dat bericht vinden waar je geeindigd bent.

Of dat je juist het laatst gelezen bericht kan verkleuren. Zodat alles wat nieuw is na die verkleurde bericht komt.
Is misschien ook mogelijk.

Ja ik ben geen comp. techneut. Laat staan internet websites techneut. Dus als het niet mogelijk is, jammer dan.
Maar ik dacht, ik stel het is voor. Zie i vanzelf wel of het kan.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: nieuw te lezen
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2007, 21:23:15 »
Ik snap de vraag niet helemaal: als ik een forum open, staat er voor de ongelezen topics in blauw de indicatie NEW.

Wacht, ik zie nu wat je bedoeld: binnen een topic, per bericht...

Ik moet zeggen dat ik dat nog nooit in een bulletin board heb gezien...  Ik scroll meestal naar beneden en dan net zo ver naar boven als nodig om er weer "in" te komen...

Maar misschien bestaat het wel, lijkt me best grappig...

« Laatst bewerkt op: 27 juli 2007, 21:26:13 door Harry »
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Thomas

  • Gast
nieuw te lezen
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2007, 21:14:32 »
hallo.

Ik heb een vraagje.
Het forum wordt steeds groter, en ik leer steeds iets bij, dat vind ik uiteraard erg fijn.

het enige nadeel van forums vind ik, je weet niet meer wat je wel en niet heb gelezen.

per "hoofdstuk" topic wordt dat wel aangegeven, dat vind ik echt een pre. zeer goed.

zou dat ook per bericht mogelijk kunnen zijn. Zodat je bij elk bericht zo tekentje van NEW ziet, per bericht.
dan weet je tenminste iets sneller waar je weer moet lezen, en hoef je minder over telezen/te zoeken.