Auteur Topic: Advies gevraagd inzake 'double strap'  (gelezen 1685 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2013, 03:07:52 »
Zijn verschillende soorten van dat klik systeem, als ik er weer op komt zal ik aan je denken.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #14 Gepost op: 10 mei 2013, 03:07:52 »

JohnnieS

  • Gast
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #13 Gepost op: 9 mei 2013, 17:42:22 »
Momenteel gebruik ik een BlackRapid Strap. Op zich ben ik daar best tevreden over. Maar door een aantal foto projecten heb ik soms de behoefte aan een double strap... Blackrapid heeft die (DR-1), maar die is heel behoorlijk aan de prijs: ruim 130 euro!

Nou zit ik te kijken en kwam ik een aantal opties van Op/Tech tegen. Ook een bekend merk uit de US of A. Qua prijs scheelt dat aanzienlijk! Een dual harnass kost ongeveer 40 dollar. En het heeft ook meer mogelijkheden: je kan snel wisselen tussen strap, standaard, hand enz..

Heeft iemand ervaring met Op/Tech en dan liefst met het dual harness en gebruik van 'zware combi's' (camera, grip, 70-200 F2.8 lens, flash)?

NB: ik weet dat zelf maken beter en goedkoper is, maar dat sla ik toch maar even over ;)


Tja, ik ben best wel tevreden over het gebruik van de Black-rapid
Het gewicht wordt mooi verdeeld,en je kunt er een hele dag mee rondlopen.
En zo'n  Dual-Harnas heb ik voor een paar weken terug gezien in het dierenpark.
Daar waren een paar Canon boys met alles er op en aan, ik heb met hen een Tijdje staan chillen.
De conclusie is, je hebt er twee zware Camera's aan hangen,en dat is niet prettig,een van hun had een soort clicksysteem
aan zijn riem hangen,en schoof daar de Camera in. Volgens hem werkte dit prima, ook laag op de grond.
Ben nog aan het zoeken op internet  wat en hoe het systeem heet ::) nog niet gevonden helaas :)
 

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2013, 07:59:41 »
Ik heb hier ook nog een black rapid dr-1 maar ik moet toegeven ik gebruik hem nooit, ik vind het toch wel wat ondingen.

Ik doe net zo als Ron, loop met twee body;s ron en als ik foto maak leg ik een body op de grond.
Afgelopen vrijdag ook bruidsfotografie gedaan met twee body's en ook hier leg ik steeds 1 body op de grond neer.

Ik vind die dingen onhandig als je bv de 70-200 er op hebt, als je met een body foto wil maken en je gaat door de knieen wat ik vaak doe dan bengelt de 70-200 steeds tegen de grond aan of tegen je eigen lichaam.

Ik heb toch het liefst de cams met schouderriem gewoon om de schouder.

Tja, de laatste keer dat ik met twee bodies rondliep had ik er één aan een blackrapid en één aan de standaard pentax-strap.. En dat laatste heb ik geweten! Behoorlijke pijn in mijn nek... Was wel camera/grip/lens/flash dus behoorlijk gewicht.. Nou loop ik ook weer niet zo vaak met twee camera's, dus het probleem is te overzien ;) Maar neerleggen is niet altijd een optie.

Wat betreft het tegen de grond aan slaan, dat herken ik helaas wel. Laag schieten is mooi, maar het is trouwens wel een fitness oefening als je dat de hele dag moet doen :) Ik draag hem (de 70-200mm) als bescherming dan ook vaak wat hoger dan prettig is.. En natuurlijk altijd zonnekap...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Lysvik

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1929
  • Geslacht: Man
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2013, 18:30:05 »
Ik heb hier ook nog een black rapid dr-1 maar ik moet toegeven ik gebruik hem nooit, ik vind het toch wel wat ondingen.....

Nou Kees, maak er mooie prijs van voor Mharda en jullie zijn allebei happy :)

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2013, 18:04:57 »
Je maakt de keuze niet makkelijker <grin> Maar als ik het zo bekijk is dit een beetje een BlackRapid clone. Een double strap komt ook meteen op 120 dollar... Dan zie ik geen reden om 'over te stappen'. Het aantrekkelijke van de op/tech serie is toch wel de lage prijs...
Sorry ;D. Ze zijn inderdaad niet goedkoop, daar heb je gelijk in.

Ik zou zeggen, leen eens een doublestrap van iemand en kijk of het iets voor je is ;).

kdj4

  • Gast
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2013, 17:34:24 »
Ik heb hier ook nog een black rapid dr-1 maar ik moet toegeven ik gebruik hem nooit, ik vind het toch wel wat ondingen.

Ik doe net zo als Ron, loop met twee body;s ron en als ik foto maak leg ik een body op de grond.
Afgelopen vrijdag ook bruidsfotografie gedaan met twee body's en ook hier leg ik steeds 1 body op de grond neer.

Ik vind die dingen onhandig als je bv de 70-200 er op hebt, als je met een body foto wil maken en je gaat door de knieen wat ik vaak doe dan bengelt de 70-200 steeds tegen de grond aan of tegen je eigen lichaam.

Ik heb toch het liefst de cams met schouderriem gewoon om de schouder.













Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2013, 15:27:17 »
Ik ben goed van vertrouwen.

Ik heb ook een redelijk positief mensbeeld, maar zo goed...  :police: echt niet!
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

RonHendriks

  • Gast
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2013, 14:30:21 »
Geen ervaring mee, maar wel benieuwd naar hoe het uitpakt, dus een review is welkom. Ik leg altijd ergens een camera op de grond en ga rondlopen. Ik ben goed van vertrouwen.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2013, 12:25:33 »
Al eens bij CarrySpeed gekeken? Ik heb daar een enkele van, en ik ben er erg tevreden mee :).

Je maakt de keuze niet makkelijker <grin> Maar als ik het zo bekijk is dit een beetje een BlackRapid clone. Een double strap komt ook meteen op 120 dollar... Dan zie ik geen reden om 'over te stappen'. Het aantrekkelijke van de op/tech serie is toch wel de lage prijs...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2013, 12:01:47 »
Al eens bij CarrySpeed gekeken? Ik heb daar een enkele van, en ik ben er erg tevreden mee :).

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2013, 10:30:02 »
Bij Op/Tech twijfel ik niet zozeer aan het comfort, maar meer aan het bevestigingssysteem (zeker met zware gear)...

D700 + grip + 80-200 .....best zwaar.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2013, 10:22:19 »
Thanx!

Als laatste alternatief kijk ik ook naar de lowepro setups... Erg handig omdat ik ook een aantal Lowepro sliplock producten heb..

Bij Op/Tech twijfel ik niet zozeer aan het comfort, maar meer aan het bevestigingssysteem (zeker met zware gear)...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2013, 09:59:25 »
Geen evaring met de doublstrap, wel moet optech.

Ik gebruik sinds jaar en dag een optech neopreen strap. Zowel op de D700 dan wel op de Fuji X-E1.
Bevalt ontzettend goed, geen nekklachten.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Advies gevraagd inzake 'double strap'
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2013, 09:52:17 »
Momenteel gebruik ik een BlackRapid Strap. Op zich ben ik daar best tevreden over. Maar door een aantal foto projecten heb ik soms de behoefte aan een double strap... Blackrapid heeft die (DR-1), maar die is heel behoorlijk aan de prijs: ruim 130 euro!

Nou zit ik te kijken en kwam ik een aantal opties van Op/Tech tegen. Ook een bekend merk uit de US of A. Qua prijs scheelt dat aanzienlijk! Een dual harnass kost ongeveer 40 dollar. En het heeft ook meer mogelijkheden: je kan snel wisselen tussen strap, standaard, hand enz..

Heeft iemand ervaring met Op/Tech en dan liefst met het dual harness en gebruik van 'zware combi's' (camera, grip, 70-200 F2.8 lens, flash)?

NB: ik weet dat zelf maken beter en goedkoper is, maar dat sla ik toch maar even over ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink