Auteur Topic: Aankondiging nieuwe LensBaby  (gelezen 958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2011, 09:26:39 »
Fotografie is gelukkig meer dan alleen maar het vastleggen van de werkelijk door een stukje glas dat zo min mogelijk vertekend. Kijk naar al het moois dat gemaakt is met b.v. een fisheye lens, pinhole-, holga- of lomo camera.
Eens, ik ben al met Lomo bezig lang voordat het zo heette

En wat het 'veredelde afbeeldingsfoutengenerator' aspect betreft, ik zou zeggen, kijk eens hier: Lensbaby Gurus. Een grote collectie Lensbaby foto's gemaakt door professionele fotograferen en variërend van Fine Art, mode, reclame tot bruiloften en portretten. Mooie voorbeelden die voor mijn gevoel aantonen dat het meer is dan een stukje speelgoed.
Ik ken die site natuurlijk en, met alle respect, er is vrijwel niets bij dat mijn interesse wekt. In ieder geval niet voldoende om er iets van 500 Euro's tegenaan te gooien om er mee aan de gang te gaan. Voor mij blijft het speelgoed.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #9 Gepost op: 2 mei 2011, 09:26:39 »

macsterdam

  • Gast
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2011, 00:27:52 »
De goedkope Lensbabies  zijn er nog steeds hoor, en zijn ±70 euro voor de Muse en ± 170 voor de composer. Het verschil tussen deze modellen en b.v. de Sweet35 zit 'm erin dat de Sweet35 een diaframaring heeft,  terwijl je bij de oudere modellen het diafragma veranderd middels ringetjes die je in de lens legt.

Citaat van: roeland
Flinke smak duiten voor een veredelde afbeeldingsfoutengenerator. Ernst Abbe ligt te walgen in zijn graf.

Fotografie is gelukkig meer dan alleen maar het vastleggen van de werkelijk door een stukje glas dat zo min mogelijk vertekend. Kijk naar al het moois dat gemaakt is met b.v. een fisheye lens, pinhole-, holga- of lomo camera.

En wat het 'veredelde afbeeldingsfoutengenerator' aspect betreft, ik zou zeggen, kijk eens hier: Lensbaby Gurus. Een grote collectie Lensbaby foto's gemaakt door professionele fotograferen en variërend van Fine Art, mode, reclame tot bruiloften en portretten. Mooie voorbeelden die voor mijn gevoel aantonen dat het meer is dan een stukje speelgoed.

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2011, 21:09:16 »
400 pond is een beetje over the top m.i.

waren de eerste lensbaby's niet iets van €130,-?
In ieder geval minder dan 200 euro. Heb zelf de mazzel gehad dat ik voor 100 euro een huidige versie composer kon kopen maar die Lensbabies zijn ook niet veel meer waard eigenlijk. Zit er zelf aan te denken om een goed objectief te paren met een Sony NEX-tilt adapter. Heb je echt veel betere optiek dan wat een Lensbaby biedt. Maar goed voor Pentax bezitters heb je daar natuurlijk weinig aan.

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2011, 21:00:53 »
400 pond is een beetje over the top m.i.

waren de eerste lensbaby's niet iets van €130,-?
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

Offline roeland

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1558
  • Geslacht: Man
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2011, 17:14:17 »
Flinke smak duiten voor een veredelde afbeeldingsfoutengenerator. Ernst Abbe ligt te walgen in zijn graf.
"12 significant photographs in any one year is a good crop"
Ansel Adams

asplx

  • Gast
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2011, 16:59:12 »
Als dat maar niet wordt opgevat als ontvoering... :o

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2011, 16:53:12 »
Ik vind dit topic toch meer bij Accessoires thuishoren. Daarom verplaatst! :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

macsterdam

  • Gast
Re:Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2011, 22:57:42 »
Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat het verschil tussen de huidige Composer en de nieuwe Composer Pro niet heel groot is, en aangezien beiden hetzelfde 'glas' gebruiken, geen reden voor mij om te upgraden.
De Sweet 35 ziet er daarentegen wel weer interessant uit. Gelukkig past die o.a. ook in de oude Composer. Blijkbaar niet  :-X

« Laatst bewerkt op: 28 april 2011, 17:10:27 door macsterdam »

asplx

  • Gast
Aankondiging nieuwe LensBaby
« Reactie #1 Gepost op: 27 april 2011, 22:46:06 »
In ePhotozine wordt een nieuwe LensBaby aangekondigd.

Groeten,
Ruurd