Auteur Topic: Studioset  (gelezen 3441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Studioset
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2012, 17:51:31 »
denk er ook aan dat het gebruik van softboxen niet ideaal is voor buitengebruik, ze zijn redelijk vatbaar voor wind en dan moet je al meteen met
assistenten werken of met zandzakken lopen zeulen. ;)
Softbox en octa's vallen nog wel mee paraplu's zijn het ergst.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Studioset
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2012, 17:51:31 »

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re: Studioset
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 17:37:43 »
Het hangt af van hoe groot jou ruimte is waarin je wil gaan fotograferen maar meestal is een 2 x 400W set voldoende hoor...

Wat heel belangrijk is bij continu licht; kan je de lichtintensiteit dimmen (regelbaar) en is er voldoende koeling aanwezig?
met 2 x 400W enkele uren op vol vermogen in een gesloten ruimte zonder koeling lijkt mij geen bijzonder goed idee... ;)

denk er ook aan dat het gebruik van softboxen niet ideaal is voor buitengebruik, ze zijn redelijk vatbaar voor wind en dan moet je al meteen met
assistenten werken of met zandzakken lopen zeulen. ;)

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Studioset
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2012, 16:53:19 »
2x 400 watt begin het leuk te worden.
2x 200 watt zal voldoende wezen voor de meeste gevallen.
Wij hebben nu 400watt en een 800watt fliters maar buiten merk je echt dat het tegen het limiet aan zit als het zonig is, binnen kan je met lager werken.

Waar je voor de rest op moet letten is de aansluiten van je modificators (softbox bijvoorbeeld) je wilt een gangbare aansluiting hebben zoals de Bowens S of Elinchrome dan kan je er veel troep voor kopen.

Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Studioset
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2012, 16:37:52 »
Binnenkort ga ik richting Cameranu om mijn bankrekening weer eens leeg te gooien (Sigma 150-500). Dan kan dat beter maar meteen goed  :D.
Ik wil dus graag een studioset. Ik heb momenteel al in mijn uitrusting:
- Lichtstatief
- Swivel
- Witte paraplu
- Cactus set (2 kastjes)
- Richtgetal 53 flitser

Ik zat te kijken naar nog zo'n set erbij. Een set netstroomflitsers is alleen goedkoper en dan heb ik er 2.
Ik heb nu deze sets gevonden:

De Godox AC Slave Kit en de Falcon Eyes Studioflitsset SSK
- http://www.cameranu.nl/nl/studio-hardware/studio-flitsersets/godox/godox-ac-slave-kit-sy3000-f/h347_22534_235424/
- http://www.cameranu.nl/nl/studio-hardware/studio-flitsersets/falcon-eyes-9-5cm/falcon-eyes-studioflitsset-ssk-2110f-290011-/h347_23204_8269/

Deze sets zijn er in verschillende kracht en samenstelling. Mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar de Falcon eyes set.
Deze ziet er beter instelbaar en uitbreidbaar uit. (daarnaast hebben ze softboxen welke ik nog niet heb)

Heeft iemand van jullie echter ervaring met deze sets of een dergelijke set? De sets gaan gebruikt worden voor de volgende dingen:

- Groepsportretten
- Autofotografie
- Productfotografie
- En een hele boel geexperimenteer.

Welk wattage zou dan het handigste zijn? Van de Falcon eyes zijn er 110, 150 en 200 watt edities.
Ze zullen lang niet dagelijks gebruikt worden (eerder een paar keer per jaar) dus van extreem goede kwaliteit hoeft het niet te zijn. Ik ben altijd heel erg zuinig op mijn spullen dus ik heb eigenlijk nooit iets kapot. Vind het wel fijn als ik onderdelen als de lampen kan vervangen als dit nodig is.
De laatste vraag is hoe ik deze flitsers aanstuur. Ze sturen elkaar aan via slave. Werkt dit ook voor beide of moet ik er een Cactus op aansluiten?

Bedankt alvast voor de antwoorden.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's