Auteur Topic: Paar beestjes tijdens cruise  (gelezen 1027 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2018, 23:17:40 »
Mooie serie, zekers foto 2 die papegaaiduiker.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2018, 23:17:40 »

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2018, 11:11:42 »
Ik fotografeer alleen in RAW. Hierbij het origineel en een wat lichter gemaakte versie.
Ben benieuwd naar jullie oordeel.   

Originele foto (alleen omgezet van RAW naar JPG):



Lichter gemaakte versie:




De lichter gemaakte foto is duidelijk beter dan het origineel. Knap hoor vanuit zo'n wiebelend bootje zo'n foto maken.

Groeten, Luciën.
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2018, 12:41:10 »
Je hebt zo te zien wel erg geboft met wat je zoal voor de lens kreeg. Het lijkt me alleen wat dat betreft al een schitterende reis die je gemaakt hebt. Foto 2 en 4 vind ik de grootste toppers van deze serie. De lichtere versie van foto 1 vind ik een hele verbetering t.o.v. het origineel.

Groet,  Peter

Stout

  • Gast
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #5 Gepost op: 22 juli 2018, 12:08:50 »
De Zeearend is echt indrukwekkend, prachtig hoe hij/zij hier op ons af komt.
Uit de foto zelf is m.i. veel meer te halen. Iets lichter maken zal de lichtere borstveren duidelijker maken.
Heb je hier een raw file van??

Groeten, Luciën.

Ik fotografeer alleen in RAW. Hierbij het origineel en een wat lichter gemaakte versie.
Ben benieuwd naar jullie oordeel.   

Originele foto (alleen omgezet van RAW naar JPG):



Lichter gemaakte versie:



Toen ik eerst keek vond ik de foto's niet zo scherp, maar nu ik opnieuw kijk zijn ze toch wel ok. Dat je die zeehond van zo dichtbij hebt kunnen fotograferen ...

De zeehond zwom op zo'n 50m van het bootje vandaan. Gefotografeerd op 400mm en nog ca. 30% gekropt.
Ik heb met mijn combinatie ie K5IIs met de Sigma 120-400 wel scherpere foto's gemaakt, maar dan waren de omstandigheden aanzienlijk beter.
Hier stond je zonder houvast op een wiebelend bootje. Van de 10 foto's die ik van de zeearend heb kunnen maken was alleen deze scherp; helaas was de foto waar de zeearend een vis uit het water oppikte niet scherp  :(

Mooie serie, vooral 1 en 4. Foto 2 en 3 zijn waarschijnlijk niet vanaf het cruise schip genomen.

groeten, Arno

Ze zijn geen van allen vanaf het cruiseschip genomen, allemaal vanuit een klein wiebelend excursiebootje.
Waar het mogelijk was heb ik vanuit de havens die we aandeden bootexcursies gedaan om dieren te fotograferen. Dat heeft trouwens in 2 gevallen helemaal niets opgeleverd.   

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2018, 20:58:13 »
Toen ik eerst keek vond ik de foto's niet zo scherp, maar nu ik opnieuw kijk zijn ze toch wel ok. Dat je die zeehond van zo dichtbij hebt kunnen fotograferen ...
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Lucien

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 340
  • Geslacht: Man
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2018, 20:53:26 »
De Zeearend is echt indrukwekkend, prachtig hoe hij/zij hier op ons af komt.
Uit de foto zelf is m.i. veel meer te halen. Iets lichter maken zal de lichtere borstveren duidelijker maken.
Heb je hier een raw file van??

Groeten, Luciën.
« Laatst bewerkt op: 21 juli 2018, 21:07:39 door Lucien »
Met vriendelijke groet, Luciën

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2018, 18:47:36 »
Mooie serie, vooral 1 en 4. Foto 2 en 3 zijn waarschijnlijk niet vanaf het cruise schip genomen.

groeten, Arno

Stout

  • Gast
Paar beestjes tijdens cruise
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2018, 11:18:30 »
Tijdens een cruise rond Groot Brittannië een paar beestjes kunnen vastleggen met de Pentax K5-IIs met Sigma 120-400.

#1. Zeearend



#2. Papegaaiduiker



#3. Zeehond


[/url]

#4. Dolfijn