Auteur Topic: Vraagje over Photoshop  (gelezen 805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Vraagje over Photoshop
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2014, 23:00:10 »
Hallo Rob,

Ik ben eruit, ik was met jou beschrijving wat aan het stoeien en toen ging er iets mis wat uiteindelijk het gewenste resultaat gaf  :D

Ik zal proberen het goed uit te leggen, paar keer gedaan en het werk lekker snel.

Tekst masker voor horizontale tekst
Tekst maken
Tekst selecteren
Tekst kopieeren
Tekst plakken
Er komt dan een nieuwe Laag1
Alleen Laag1 selecteren
Tekst verplaatsen
Achtergrond laag bekijken

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Vraagje over Photoshop
« Reactie #6 Gepost op: 13 juli 2014, 23:00:10 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Vraagje over Photoshop
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2014, 23:00:10 »
Hallo Rob,

Ik ben eruit, ik was met jou beschrijving wat aan het stoeien en toen ging er iets mis wat uiteindelijk het gewenste resultaat gaf  :D

Ik zal proberen het goed uit te leggen, paar keer gedaan en het werk lekker snel.

Tekst masker voor horizontale tekst
Tekst maken
Tekst selecteren
Tekst kopieeren
Tekst plakken
Er komt dan een nieuwe Laag1
Alleen Laag1 selecteren
Tekst verplaatsen
Achtergrond laag bekijken

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

BramS

  • Gast
Re: Vraagje over Photoshop
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2014, 01:17:09 »
Structuur zou ik niet weten, kleur wel. Als je op de bovenste van de zwart witte blokjes bijna onderin gaat staan en klikt met de linker muisknop, krijg je automatisch het pipetje en de kleurkiezer.
Met het pipetje dan geen kleur kiezen met de kleurkiezer, maar op het logo gaan staan en daar de kleur kiezen.
Je zwarte of witte vlakje (de bovenste)  krijgt dan de kleur van het logo en als je nu de tekst er in zet, verschijnt de tekst in de zojuist door jezelf gekozen kleur.
De structuur zal ongetwijfeld ook kunnen, maar dat zou ik moeten uitzoeken.

BramS

  • Gast
Re: Vraagje over Photoshop
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2014, 01:17:09 »
Structuur zou ik niet weten, kleur wel. Als je op de bovenste van de zwart witte blokjes bijna onderin gaat staan en klikt met de linker muisknop, krijg je automatisch het pipetje en de kleurkiezer.
Met het pipetje dan geen kleur kiezen met de kleurkiezer, maar op het logo gaan staan en daar de kleur kiezen.
Je zwarte of witte vlakje (de bovenste)  krijgt dan de kleur van het logo en als je nu de tekst er in zet, verschijnt de tekst in de zojuist door jezelf gekozen kleur.
De structuur zal ongetwijfeld ook kunnen, maar dat zou ik moeten uitzoeken.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Vraagje over Photoshop
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2014, 22:07:14 »
Een goede kennis van mij heeft een logo, foto van een schilderij met 2 basiskleuren, en daar wil ze de naam van haar site in hebben staan, op zich geen probleem en dat had ik zo klaar, zowel recht als in een boogvorm.
Maar nu vraag ik mij af of het mogelijk is de structuur en kleur van een deel van het logo te gebruiken als tekstkleur.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe ik dat dan aan moet pakken ?

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Vraagje over Photoshop
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2014, 22:07:14 »
Een goede kennis van mij heeft een logo, foto van een schilderij met 2 basiskleuren, en daar wil ze de naam van haar site in hebben staan, op zich geen probleem en dat had ik zo klaar, zowel recht als in een boogvorm.
Maar nu vraag ik mij af of het mogelijk is de structuur en kleur van een deel van het logo te gebruiken als tekstkleur.
Weet iemand of dat mogelijk is en hoe ik dat dan aan moet pakken ?

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters