Auteur Topic: Wederom een fotorugtas vraag......  (gelezen 4290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #35 Gepost op: 2 juni 2015, 12:16:57 »
Als je draag comfort belangrijk vindt dan zou ik eens naar rugzakken van Deuter kijken.
Ik heb zelf een Deuter Air Lite 20 gekocht voor op de racefiets en er zijn een paar enorme voordelen waardoor ik hem nu bijna altijd gebruik.
- De tas komt niet tegen je rug waardoor je op warme dagen en plaatsen geen kletsnatte warme rug krijg
- De pas vorm met kussens op de drukpunten is geweldig
- Een goede heupriem waardoor als je bukt niet de hele handel over je hoofd een schiet.
- Drinkwater vak (alhoewel ik dat ook tricky blijf vinden)

Nadelen zijn er natuurlijk ook.
- Geen fraaie foto vak indeling out of the box (zelf overgeheveld uit een andere fototas)
- Iets minder toegankelijk (twee vakken en je moet de rugzak dus afdoen)

Maar hoe lang je ook gaat klimmen, rennen, fietsen, etc. - je zult geen last krijgen van je spullen.

my 2cts, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #35 Gepost op: 2 juni 2015, 12:16:57 »

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #34 Gepost op: 30 mei 2015, 11:53:52 »
Vandaag mijn Lowepro Flipside 400 uit China ontvangen. Hield er helemaal geen rekening mee, want zo'n 2 a 3 weken 'te vroeg' 😄. Ziet er erg mooi uit.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #33 Gepost op: 19 mei 2015, 14:35:36 »
Ik zou voor de groene gegaan zijn .....  :evil:

Als ie nou oranje was geweest..... :P
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #32 Gepost op: 19 mei 2015, 14:28:24 »
De spreekwoordelijke kogel is door de kerk.

Zojuist heb ik een LowePro Flipside 400 AW Black besteld.


Ik zou voor de groene gegaan zijn .....  :evil:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #31 Gepost op: 19 mei 2015, 13:02:15 »
De spreekwoordelijke kogel is door de kerk.

Zojuist heb ik een LowePro Flipside 400 AW Black besteld.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #30 Gepost op: 18 mei 2015, 19:34:54 »
Tja.... als je ook je Bigma er in kwijt wil zou ik voor de grote gaan.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #29 Gepost op: 18 mei 2015, 19:17:47 »
Omdat ik wil zien of de Flipside 400 toch niet te groot is.. ::)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #28 Gepost op: 18 mei 2015, 17:56:39 »
Dank. Ik vergeet die taschenfreek-website altijd..... :schaam:

Maar, man o man, ik ben bang dat ik toch even langs moet gaan in Urk om de tassen in levende lijve te zien...... :-\

Zo was ik deze ochtend overtuigd van de flipside 400, maar nu is die overtuiging weg.
Waarom?

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2015, 13:12:35 »
Dank. Ik vergeet die taschenfreek-website altijd..... :schaam:

Maar, man o man, ik ben bang dat ik toch even langs moet gaan in Urk om de tassen in levende lijve te zien...... :-\

Zo was ik deze ochtend overtuigd van de flipside 400, maar nu is die overtuiging weg.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #26 Gepost op: 18 mei 2015, 12:56:07 »
en hier ook nog wat bepakkingsvoorbeelden: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Flipside300/index.htm   en  taschenfreak.de/blog/2013/02/23/ein-weiteres-packbeispiel-des-lowepro-flipside-300/   en dan ook de 400: http://www.taschenfreak.de/TASCHEN/LP/Flipside400/index.htm

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2015, 10:54:15 »
Je kunt hier een indruk krijgen van de 300: http://www.camerastuffreview.com/nl/fototas/test-lowepro-flipside-300-rugtas

Het prijsverschil is de moeite waard vind ik!

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2015, 10:54:00 »
Op beurzen proberen van tassen heb ik geen moeite mee, maar ik heb gewoon moeite met het proberen van een tas bij een retailer om hem/haar daarna wel/niet te bedanken met of zonder de mededeling dat ik mijn tas wel van overzee haal......

Het prijsverschil van bijvoorbeeld een LowePro Flipside 400 hier t.o.v. een tas via eBay uit Azië is meer dan 60%. Dat vind ik echt wel de moeite waard, € 50,00 t.o.v. € 140,00.... Zo heb ik ook mijn huidige Slingshot 202 uit Azië gehaald met een prijsverschil van meer dan 50%.
Natuurlijk, het is de vraag of het wel allemaal legitiem/echt is, maar mijn Slingshot kwam vergezeld van allerlei echt lijkende labels, kaartjes, etc.

E-bay lowepre 60% goedkoper. Vraag is dan, is het een echte lowepro of namaak. Zeker via e-bay uit azie is er berucht om dat er heel veel namaak tussen zit.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2015, 10:47:52 »
Een grote fotozaak in je eigen polder heeft zelfs bij de wand met tassen tafels neergezet zodat je alles kunt passen en meten....

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2015, 10:20:20 »
Op beurzen proberen van tassen heb ik geen moeite mee, maar ik heb gewoon moeite met het proberen van een tas bij een retailer om hem/haar daarna wel/niet te bedanken met of zonder de mededeling dat ik mijn tas wel van overzee haal......

Het prijsverschil van bijvoorbeeld een LowePro Flipside 400 hier t.o.v. een tas via eBay uit Azië is meer dan 60%. Dat vind ik echt wel de moeite waard, € 50,00 t.o.v. € 140,00.... Zo heb ik ook mijn huidige Slingshot 202 uit Azië gehaald met een prijsverschil van meer dan 50%.
Natuurlijk, het is de vraag of het wel allemaal legitiem/echt is, maar mijn Slingshot kwam vergezeld van allerlei echt lijkende labels, kaartjes, etc.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2015, 10:07:11 »
Dank. Ik neem mijn handeltje niet graag mee naar de winkel om het daar te gaan uitproberen om daarna te bedanken en de winkel weer te verlaten. Dit omdat ik mijn (LowePro) tassen niet in/uit Nederland haal, vanwege de, ook al zijn ze het wel waard vanwege de kwaliteit, erg hoge prijzen die hier in den lande worden gehanteerd.

Om deze reden probeer ik mij middels fora, reviews en Google-afbeeldingen een beeld te vormen die tot nu toe wel zijn uitgekomen.

Zien en uitproberen zijn 2 verschillende dingen. Ja alles kan er mischien wel inpassen. Maar wat als je hem hebt aangeschaft en je na een paar keer de tas vervloekt omdat hij totaal niet lekker zit bij je. Of dat je hem vervloekt omdat de indeling voor niet fotografie spullen voor jou erg onhandig is. Ik heb zelf ook tassen via internet gekocht, maar dit altijd nadat ik ze toch had gepast op beurzen. Ik wist dus of het mijn spullen aankon, en ik wist hoe het op m'n rug zat. Ik heb daarom ook al eens op de photokina rondgelopen met m'n K-7 en een 400mm eraan in een schoudertas. Moet zeggen, niet echt fijn om zo een hele dag rond te lopen. Maar heb daardoor wel de juiste tas kunnen vinden.
En zeker als je zoveel spul wilt meenemen als jij, is draagcomfort zo'n beetje het belangrijkste wat er is. En wat bij de 1 erg lekekr zit, hoeft dat niet bij de ander te zijn.

Beekse bergen heeft binnenkort nog een fotofair  http://www.fotofair.nl/ en het zal mij verbazen als lowepro daar niet aanwezig is met een hele scala aan tassen.

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2015, 09:30:17 »
Dank je. Dat is een zéér verhelderend plaatje. Dat mijn 'uitrusting' wel zou passen in een Flipside 400 is hierdoor dus bevestigd  ;D.

Dit is een ruime tas, een erg ruime tas. Sowieso is de Flipside 400 een serieuze kandidaat. Maar nu nog zijn/haar kleinere zusje, de 300, zien..... ::)
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #19 Gepost op: 18 mei 2015, 09:21:18 »
Om je een indruk van de Flipside 400 te geven:





Succes!

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #18 Gepost op: 18 mei 2015, 08:25:14 »
Dank. Ik neem mijn handeltje niet graag mee naar de winkel om het daar te gaan uitproberen om daarna te bedanken en de winkel weer te verlaten. Dit omdat ik mijn (LowePro) tassen niet in/uit Nederland haal, vanwege de, ook al zijn ze het wel waard vanwege de kwaliteit, erg hoge prijzen die hier in den lande worden gehanteerd.

Om deze reden probeer ik mij middels fora, reviews en Google-afbeeldingen een beeld te vormen die tot nu toe wel zijn uitgekomen.

v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3514
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2015, 22:54:52 »
Ik heb vandaag toevallig een Lowepro flipside 300AW bekeken en ik betwijfel of de opgenoemde spullen er wel allemaal inpassen. Als ik jou was zou ik het hele handeltje mee naar de winkel nemen en het daar gewoon uitproberen.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2015, 15:25:53 »
Maar Johnnie toch, hoe kun je zo iets van me denken......?   :P

JohnnieS

  • Gast
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2015, 13:05:05 »
Goed om te zien dat ieder zijn eigen body draagt  :D  veel plezier!

Bedoel je zoiets Bert ?   :D :D


Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2015, 23:35:06 »
 :lolk:
 :dankk2:

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2015, 22:22:15 »
Goed om te zien dat ieder zijn eigen body draagt  :D  veel plezier!

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2015, 21:38:13 »
 :D ja Bert, krijgen we ook geen ruzie!   :D

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wederom een fotorugtas vraag......
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2015, 20:28:02 »
........

Bij mij staat hij klaar voor een trip, met als inhoud: K-5 met 17-70, 2 X Tamron 90mm, 2 X 55-300, Sigma 10-20, flitser, macroring voor flitser, en nog wat los spul. Nog steeds hanteerbaar!

......

stereofotografie?