Auteur Topic: Tumax DMF880R TTL macro Pentax  (gelezen 3121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2013, 12:49:44 »
Strobestand zei je? Dat betekent bij scherpstellen een constante reeks flitsen? Dat deed hij de laatste keer bij mij op de K-5 ook. Dacht dat het aan de instelling van de camera lag, nooit meer naar gekeken verder. (  :schaam: ). Op de K-x deed de flitser het perfect..... :-\

Helaas niet op de K-01/K-5 en verder geen camera in huis.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #15 Gepost op: 9 november 2013, 12:49:44 »

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #14 Gepost op: 9 november 2013, 11:28:38 »
Strobestand zei je? Dat betekent bij scherpstellen een constante reeks flitsen? Dat deed hij de laatste keer bij mij op de K-5 ook. Dacht dat het aan de instelling van de camera lag, nooit meer naar gekeken verder. (  :schaam: ). Op de K-x deed de flitser het perfect..... :-\

RonHendriks

  • Gast
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #13 Gepost op: 9 november 2013, 10:55:46 »
Het ding gaat retour en wellicht dat bij Konijn het artikel ook uit de bestellijst verdwijnt.

RonHendriks

  • Gast
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #12 Gepost op: 9 november 2013, 10:39:04 »
Het ding is onbruikbaar helaas.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2013, 09:10:51 »
Ah Ron, gevonden dus. Ben benieuwd!

Offline Alexander

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 122
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2013, 19:32:54 »
Goed dat ik dit draadje vind, want de R versie is onderweg. Kan ik bij een probleem makkelijk even linken naar dit onderwerp. Ik merk het vanzelf.

Ah ik wilde net de link plaatsen in het draadje over de aanbieding bij Konijnenberg :D

RonHendriks

  • Gast
Re: Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 7 november 2013, 19:24:01 »
Goed dat ik dit draadje vind, want de R versie is onderweg. Kan ik bij een probleem makkelijk even linken naar dit onderwerp. Ik merk het vanzelf.

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2011, 19:43:19 »
;)
Dus alles is toch nog goed gekomen??

Ben benieuwd naar de Foto's,gemaakt met de nieuwe aanwinst. :dance:

JohnnieS

Ja, gelukkig wel, want het is m.i. een mooie set. Ik heb nu de DF880P , volgens mij een iets ouder versie. Resultaten volgen!

JohnnieS

  • Gast
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 18 maart 2011, 00:44:00 »
 ;)
Dus alles is toch nog goed gekomen??

Ben benieuwd naar de Foto's,gemaakt met de nieuwe aanwinst. :dance:

JohnnieS

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2011, 13:21:19 »
Ik ga hem vandaag/morgen nog eens uittesten bij Konijn.

Konijn heeft de hele serie er uit gegooid: waarschijnlijk een productiefout. Echter....... men had ook nog dezelfde sets liggen in een andere verpakking met een iets afwijkende hoofdflitser en een grotere adapterring. En die werkt wel naar behoren. Ik dus weer blij en ga er gauw mee aan de gang! Cheer

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 15 maart 2011, 13:30:24 »
Wat jammer!  :( Ik heb 'm zelf ook en 't is een mooie flitscombi. Geen klachten hier. De ringflits heeft 't wel eens NIET gedaan, maar dan bleek óf het verbindingskabeltje van hoofdflits naar ringflits er niet helemaal goed in te zitten (moest even goed aangeduwd worden) óf de batterijen in de hoofdflitser waren niet voldoende meer geladen.

Ik zal 'm komende week nog eens gebruiken, maar voor zover ik me kan herinneren, hoef je geen extra handelingen te verrichten. Duimen dat ze er bij Konijnenberg snel achterkomen wat 't probleem veroorzaakt. Jammer, hoor, van zo'n mooi verjaarscadeau.

Als de batterijen in de hoofdflitser de hoofdflitser hebben opgeladen (rode lampje) dan is er bij uitgeschakelde hoofdflitser toch so wie so voldoende sap voor de ringflitser? Die is veel zwakker dan de hoofdflitser!

Ik ga hem vandaag/morgen nog eens uittesten bij Konijn.

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 01:17:53 »
Wat jammer!  :( Ik heb 'm zelf ook en 't is een mooie flitscombi. Geen klachten hier. De ringflits heeft 't wel eens NIET gedaan, maar dan bleek óf het verbindingskabeltje van hoofdflits naar ringflits er niet helemaal goed in te zitten (moest even goed aangeduwd worden) óf de batterijen in de hoofdflitser waren niet voldoende meer geladen.

Ik zal 'm komende week nog eens gebruiken, maar voor zover ik me kan herinneren, hoef je geen extra handelingen te verrichten. Duimen dat ze er bij Konijnenberg snel achterkomen wat 't probleem veroorzaakt. Jammer, hoor, van zo'n mooi verjaarscadeau.
K-5 en wat lenzen

RonHendriks

  • Gast
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #3 Gepost op: 12 maart 2011, 17:41:07 »
Er zijn er een paar meer van verkocht recent, maar daar heb ik geen klachten van gelezen.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2011, 16:52:29 »
Nee, ik heb geen ervaring met die flitsers, maar bizar is het wel zeg!
Hopelijk is het 3x scheepsrecht en zal de volgende goed zijn...

Succes ermee!
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Kees SC

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 4251
  • Geslacht: Man
  • Asahi Pentax Collector Nijverdal-Ov.
    • KeesSC on Flickr!
Tumax DMF880R TTL macro Pentax
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2011, 12:28:17 »
Ik had gisterenmiddag de Tumax flitser met macroringflits opgehaald, mijn verjaardagscadeau van Elvira.
Thuis gekomen gemonteerd en wat proefopnames gemaakt. De 1e lukte, maar daarna deed de macroflits niets meer!
's Avonds terug naar Konijnenberg, nieuwe geprobeerd: exact hetzelfde! Eén keer flitste die, daarna noppes niks!
Ze staan in de winkel ook voor een raadsel en gaan het volgende week verder onderzoeken. Maar deze flitser, Pentax dedicated, moet het op de K-x gewoon doen.

Nu maar even afwachten wat Konijn uitvindt, maar ook volgens hen hoef je in het menu van de camera niets aan te passen.

Kent iemand dit euvel bij deze of andere vreemdmerk-flitsers? Als iemand tips heeft....