Auteur Topic: Kathedraal Sainte Croix Orléans  (gelezen 405 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Kathedraal Sainte Croix Orléans
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2013, 00:13:04 »
Bij foto 1 is mijn eerste gevoel dat hij veel te licht is en daardoor mis ik hier een stuk sfeer en beleving.
Als ik er rustig nog eens naar kijk en mijn blik op mij gemak de tijd geef, snap ik wel wat Henk zegt.
Je kunt er goed naar blijven kijken en toch is het voor mijn smaak wel erg licht, wat ik minder vind passen.
Van de tweede foto valt me op dat ik het perspectief verrassend goed vind, ondanks de grote hoek die gevangen is.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Kathedraal Sainte Croix Orléans
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2013, 00:13:04 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Kathedraal Sainte Croix Orléans
« Reactie #2 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:31:00 »
Die eerste is een heerlijke plaat waar ik naar kan blijven kijken, die 2e raakt me niet echt ondanks dat het best knap gemaakt is.

Offline Ben K.

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Kathedraal Sainte Croix Orléans
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2013, 17:26:10 »
Deze herfst een stuk gefietst van de Loire-fietsroute. Dus weer eens Orléans bezocht. En natuurlijk weer binnengelopen in de majestueuze kathedraal! Ik laat jullie twee foto's zien. Wat vinden jullie er van?

1.
Deze HDR-foto: Ik heb de camera op de grond geplaatst en hem iets naar boven gericht. Het perspectief is met Photoshop aangepast.



2.
Deze verticale panoramafoto. Hij is samengesteld uit 4 of 5 foto's, dat weet ik niet meer precies.



Pentax K3
Pentax 18-135
Pentax 55-300
Tamron 90 mm Macro
Tamron 10 - 24 mm groothoek