Auteur Topic: Rotterdam  (gelezen 404 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2013, 12:05:23 »
Ik vind foto 1 ook de mooiste vanwege de heldere natuurlijke kleuren. Foto's 2 t/m 5 hebben allen wellicht ten gevolge van de HDR bewerking wat kleurvervuiling (hebben een kleurzweem). Het kan zijn dat je aan de kleurtemperatuurschuif getrokken hebt. Best jammer, want uit foto 2 en 5 kun je vanwege de goed in het oog liggende compostitie best een echt mooie plaat maken met de juiste bewerking.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Rotterdam
« Reactie #3 Gepost op: 4 januari 2013, 12:05:23 »

Offline SanderKikkert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1608
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Rotterdam
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2013, 22:30:53 »
Ja het blijf(.) een topstad natuurlijk, ik loopt er graag rond  ;C

De HDR opnames leggen het in mijn ogen zwaar af tegen het werkelijk sublieme contrast en de kleurtoon van #1, die vind ik heel erg mooi.  Vooral de luchten vind ik (te) donker bij 2 t/m 5, nou zijn die natuurlijk wel allemaal meer tegen de zon in en dat blijft lastig, mischien nog een keertje 'sochtends heel vroeg naar Rotjeknor  :afro:

De kleuren in # 2 vind ik wel erg fraai, leuke serie toch, gr. Sander
K5IIs, K-1, Samyang 14 2.8,  DA15, Samyang 24 T/S, A20 2.8, K28 3.5, FA31 1.8, Samyang 35 1.4, K50 1.2, DA* 55 1.4, DA*50-135, Samyang 85 1.4, DFA 100 Macro, F* 300 + HD DA 1.4 Converter, Sigma DP1 en DP2 Merrill.

Offline Ben K.

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Rotterdam
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2013, 12:36:44 »
Ik weet het: de Erasmusbrug en de kop van Zuid in Rotterdam zijn al duizenden keren gefotografeerd. Afgelopen zaterdag liepen er ook weer heel veel lieden met een camera rond. Maar het weer was zóóó fantastisch: helder zicht, schitterende wolkenluchten...  Ideale omstandigheden om vanuit de Achterhoek maar weer eens naar mijn oude stad Rotterdam te treinen en langs het water van de Nieuwe Maas te gaan wandelen.
Ziehier 5 plaatjes. Nr. 2, 3, 4 en 5 zijn HDR-foto's. Hier en daar is de scherpte niet optimaal. Ik had mijn statief niet meegezeuld, moest de camera steunen op brugleuningen en tegen lantarenpalen. Langsrijdende auto's en trams leverden nogal wat trillingen op. Wat vinden jullie ervan?

Nr 1.

Gebouwen aan de Boompjes, gezien vanaf de kop van Zuid door de kabels van de Erasmusbrug.



Nr. 2.

Erasmusbrug en Kop van Zuid HDR



Nr. 3.

Nieuwe Maas en Boomjes met ING/gebouw, gezien vanaf de Willemsbrug HDR



Nr. 4.

Nieuwe Maas, gezien vanuit Hotel New York



Nr. 5.

Wolkenkrabbers New Orleans  en Montevideo op de Kop van Zuid


Pentax K3
Pentax 18-135
Pentax 55-300
Tamron 90 mm Macro
Tamron 10 - 24 mm groothoek