Auteur Topic: Ideeënbus  (gelezen 95803 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re: Ideeënbus
« Reactie #304 Gepost op: 29 november 2012, 21:12:02 »
De 645 is denk ik ook overbodig aangezien ik niemand ken op dit forum die er 1 heeft?

Je kunt er best wel leuk mee fotograferen:


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ideeënbus
« Reactie #304 Gepost op: 29 november 2012, 21:12:02 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: Ideeënbus
« Reactie #303 Gepost op: 29 november 2012, 21:04:56 »
MODBREAK J@@P: Bericht verwijderd! Een bericht met een vraag aan de mods wordt meer gewaardeerd dan openlijke twijfels aan de lichamelijke waarnemingsvermogens van de forumleiding!!

Maar n.a.v. dit topic heb ik de vraag wel in de groep gegooid bij de rest van de leiding. Bedankt voor de ideeën! Wordt vervolgd.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re: Ideeënbus
« Reactie #302 Gepost op: 29 november 2012, 17:33:06 »
We kunnen onze kop wel in het zand steken, maar ik denk dat meer verzameltopics ook meer leven in de brouwerij gaat brengen.
Als er meer leden het hier mee eens zijn, wellicht eens een stemronde opstarten?

tsja... persoonlijk denk ik dat het de meeste leden hier gewoon koud laat omtrent het onderwerp verzameltopics.

En blijkbaar is onze forumleiding ook een beetje blind en hardhorig?  ::)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Ideeënbus
« Reactie #301 Gepost op: 17 november 2012, 19:46:15 »
Inderdaad jammer. Vandaar ook wellicht eens zien of bepaalde zaken niet anders kunnen?
Stilstand is achteruitgang. En met vasthouden aan wat ooit is bedacht is nog geen enkel bedrijf beter op geworden.

Ik heb wel aantal zaken:
- Verzameltopics over bepaalde vaak terugkerende onderwerpen.
- Uitbreiding van aantal foto's in een topic tot 10 foto's. Met 5 foto's kun je vaak net te weinig laten zien en dan twee topics maken zie ik het nut totaal niet van in. Sterker nog, je krijgt dan vaak maar op één van beide topics meer reacties en op de andere maar heel weinig. erg frustrerend om dan na paar keer maar weinig tot geen reacties nog je foto's te plaatsen.
- Invoering van een map "Ter beoordeling" in de fotohoek. Hier kunnen leden die om commentaar of suggesties vragen hun foto's plaatsen. Dan is ook voor iedereen duidelijk dat er om commentaar of suggesties verzocht wordt. Op het andere forum is dat ook en werkt naar mijn idee goed. De stelling "dan moet je het er maar bij zetten" werkt niet (altijd) naar mijn idee. Aangezien nu direct duidelijk is dat iemand commentaar wenst, klik je eerder zo een topic open.

Als ik zie hoe hard de activiteit op dit forum terug loopt, dan ben ik bang dat we uiteindelijk weinig tot niets meer overhouden en iedereen naar de buren over gaat lopen.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Ideeënbus
« Reactie #300 Gepost op: 17 november 2012, 14:19:35 »
Méér verzamel topics, threads of draadjes (hoe je het ook noemen wil) om het voor iedereen makkelijker te maken.
Ik zie dit heel vaak voorkomen op diverse fotografie fora dat men één draadje maakt waarin bijvoorbeeld alle herfstbeelden
of foto's van besneeuwde landschappen moeten worden geplaatst.
Nu is het vaak zo dat elk Pentaxforum.nl lid een persoonlijk topic aanmaakt van hetzelfde onderwerp en op sommige topics komt dan gewoonweg geen reactie.
Dat is een beetje zonde van het bandverbruik, toch?

Om nou helemaal te snappen wat ik bedoel kan je eens kijkje nemen op onderstaande link:
(je ziet daar allemaal verzamelthema's m.b.t. hetzelfde onderwerp...)  ;)

http://www.dslr-forum.de/forumdisplay.php?f=71


Lijkt het jullie wat? dan graag jullie reacties van zowel voor als tegenstanders.  :)

Helemaal mee eens!
Er komen de laatste maanden hier maar slechts een paar reacties op geplaatste foto's.
Dat zorgt er naar mijn idee voor dat steeds minder mensen foto's gaan plaatsen en dus ook steeds minder mensen reacties gaan geven en zorgt er daarop weer voor dat mensen weglopen of minder gaan komen.

We kunnen onze kop wel in het zand steken, maar ik denk dat meer verzameltopics ook meer leven in de brouwerij gaat brengen.
Als er meer leden het hier mee eens zijn, wellicht eens een stemronde opstarten?

Als ik eerlijk ben vind ik het forum de laatste maanden erg rustig qua foto inzendingen, qua reacties en überhaupt qua levendigheid in zijn algemeenheid.
Kijk maar naar de hoeveelheid nieuwe topics. Ik heb het niet gemeten, maar is naar mijn idee stukken minder dan begin dit jaar.


Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re: Ideeënbus
« Reactie #299 Gepost op: 12 november 2012, 21:15:03 »
Méér verzamel topics, threads of draadjes (hoe je het ook noemen wil) om het voor iedereen makkelijker te maken.
Ik zie dit heel vaak voorkomen op diverse fotografie fora dat men één draadje maakt waarin bijvoorbeeld alle herfstbeelden
of foto's van besneeuwde landschappen moeten worden geplaatst.
Nu is het vaak zo dat elk Pentaxforum.nl lid een persoonlijk topic aanmaakt van hetzelfde onderwerp en op sommige topics komt dan gewoonweg geen reactie.
Dat is een beetje zonde van het bandverbruik, toch?

Om nou helemaal te snappen wat ik bedoel kan je eens kijkje nemen op onderstaande link:
(je ziet daar allemaal verzamelthema's m.b.t. hetzelfde onderwerp...)  ;)

http://www.dslr-forum.de/forumdisplay.php?f=71


Lijkt het jullie wat? dan graag jullie reacties van zowel voor als tegenstanders.  :)

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re: Ideeënbus
« Reactie #298 Gepost op: 29 juli 2012, 15:16:43 »
Het is beter dan eerst, maar van mij mag het nog een stukje sneller. En hoe bedoel je de zoekfunctie?
Tsja, ik draai hier nog niet zo lang, dus hoe het eerst was weet ik niet. Voor een "amateur"forum vind ik de snelheid acceptabel :)

Zoekfunctie => http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?action=search

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re: Ideeënbus
« Reactie #297 Gepost op: 29 juli 2012, 15:14:02 »
Mysql is inderdaad bedoeld om snel gegevens uit te spugen. Maar dat betekent niet dat het forum niet sneller word als er ipv 2000 leden ineens maar 700 uit hoeven te worden gespuugd.
Heb het bij diverse andere fora gemerkt dat het een stuk sneller werd opeens na het prunen. Dat zorgt voor een compactere overzichtelijkere database ipv een log ding.
Dat is dan jouw ervaring. Anders gezegd: vind je het forum nu traag? Ik heb alleen maar (hier en bij het andere forum) last van de zoekfunctie.

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re: Ideeënbus
« Reactie #296 Gepost op: 29 juli 2012, 15:09:34 »
Toegevoegde waarde is dat bepaalde delen van het forum sneller worden, een eerlijker overzicht van het aantal leden(ken naast dit geen enkel forum waar ze niet prunen) en de ledenlijst scheelt echt een hoop. Als ik zo kijk kan 70-80% weg. dan ga je dus van 79 pagina's aan leden naar 24 ongeveer.
De website wordt echt niet sneller als je opruimt. Een database zoals MySQL (onder water gebruikt door smf, de software van het forum) is juist BEDOELD om snel leden te kunnen geven.

Een lid an zich is statisch. Veranderingen in het forum (zoals deze post die ik over een minuut ga plaatsen) zorgt voor verandering, een bewerking die een database redelijk bij kan houden. Leden die niets doen geven werkelijk waar geen verandering qua snelheid.

Het enige waar ik je gelijk geef is de statistieken. Het wordt vertekend hoeveel leden actief op een forum zitten. Maar dat kan mij werkelijk waar niets boeien.

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re: Ideeënbus
« Reactie #295 Gepost op: 29 juli 2012, 15:02:55 »
Oke, dit is al een aantal keer langsgekomen maar er is nog geen echt antwoord van de mod's op geweest voor zover ik weet.

Waarom word de database met gebruikers niet opgeschoond en alle gebruikers die meer dan een jaar niet meer online zijn geweest(om maar wat te noemen) verwijderd?
Er kan best een goede reden zijn daarvoor, en dan hoor je mij ook niet meer. Maar nu word er elke keer niks over gezegd over de reden.
Wat zou de toegevoegde waarde zijn? Behalve dat je database (en dus je topics) opeens vervuild worden met "Verwijderde gebruiker", zie ik echt 0 toegevoegde waarde daarin.

De lijst met leden wordt wellicht minder groot, maar over het algemeen is die toch al niet door te baggeren...

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ideeënbus
« Reactie #294 Gepost op: 26 juli 2012, 21:42:51 »
appels en peren ..  sorry ....  :angel:

Tja, volgens een recent nieuwsbericht zijn peren populairder dan appels op het moment.

Maar je suggestie is op zich wel aardig om een vrijwillige bijdrage voor dit forum in te voeren.
Dit om eventuele kosten te dekken en als deze kosten er niet zijn vind ik het niet meer dan reëel dat onze mods anders een keer met zijn allen één keer per jaar samen een lekker hapje kunnen gaan eten op onze kosten.
Dus bij deze een nieuw idee geboren??

EDIT Weet je, ik ga er eens een stemtopic van maken  ;)

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Ideeënbus
« Reactie #293 Gepost op: 26 juli 2012, 21:03:11 »
Tja, ook daar hebben ze geen eigen opslagcapaciteit toch? Dus is het meer voor de "lopende kosten" neem ik aan?

appels en peren ..  sorry ....  :angel:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ideeënbus
« Reactie #292 Gepost op: 26 juli 2012, 21:00:54 »
Hmm, dacht toch echt dat wij bij management en organisatie dat geleerd hadden dat het ook bij verenigingen en stichtingen gold. Maar blijkbaar verkeerd.

Wordt wel eens meer geroepen, maar geldt toch alleen voor eenmanszaken, maatschappen en VOF's.
Wellicht je leraar eens op aanspreken  :D :D. Of korting op je collegegeld vragen  ;).

Overigens vind ik wel je schatting van 100x100 euro= 10.000 erg hoog.

Mee eens. Ik ben fiscalist en de accountants roepen al jaaaaaaaren daarover dat die niet kunnen rekenen  :D :D
Dat moet ik dus ook steeds even bewijzen. Met 100 actieve en betalende leden kom je denk op ergens rond de € 20 - € 30 per jaar verwacht ik.
Maar dat is voor sommigen nog veel geld.

Het was overigens niet mijn bedoeling de discussie af te kappen, maar voor mijn gevoel is het zelf opslaan én beheren niet haalbaar. Dus vandaar leidt dit naar mijn idee nergens toe.

op het andere forum heb ik net als heel veel andere active leden een donatie van 5 euro gedaan ... zou dat hier niet kunnen helpen ?

Tja, ook daar hebben ze geen eigen opslagcapaciteit toch? Dus is het meer voor de "lopende kosten" neem ik aan?

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Ideeënbus
« Reactie #291 Gepost op: 26 juli 2012, 20:25:41 »
op het andere forum heb ik net als heel veel andere active leden een donatie van 5 euro gedaan ... zou dat hier niet kunnen helpen ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10672
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Ideeënbus
« Reactie #290 Gepost op: 26 juli 2012, 20:10:00 »
Geldstromen tot 5.000 per jaar hoeven niet geboekt te worden. Dus dan kun je al een hele hoop...

Pardon? Als eenmanszaak wellicht, maar niet als stichting of vereniging. Dat zijn rechtspersonen en dus verplicht om een boekhouding te voeren.
Voor het geval dat je denkt dat dit niet zo is: ik ben fiscalist en werk op een accountantskantoor (voordat we daar weer een discussie over krijgen  ;)). Zie ook deze link > klikkerdeklik
Je kunt niet verwachten dat de mods dit als VOF of eenmanszaak gaan doen, veel te groot risico.

Er van uit gaande dat we hier stel 100 actieve leden hebben die wensen te betalen (en dat schat ik voor mijn gevoel erg hoog in) dan zou je voor mijn gevoel per lid een contributie dienen te vragen van meer dan € 100 per jaar. Dan heb je alleen de kosten voor de administratie en hosting gedekt en werken de mods voor nop.

Ik geef VVO gelijk. Wellicht dat je eerst eens op Google een lesje ondernemerschap moet gaan volgen  ;)
Dat is niet verkeerd bedoeld, maar een tip om eens in beeld te krijgen wat alles nu zo een beetje kost.

Overigens is dit een discussie die naar mijn idee nergens toe gaat leiden. Gewoon lekker laten zoals het is en zijn er eens een paar foto's niet zichtbaar: "jammer dan".
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2012, 20:14:31 door Edzo »

Offline jeffrl

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
    • flickr
Re: Ideeënbus
« Reactie #289 Gepost op: 26 juli 2012, 14:32:39 »
Oke, dit is al een aantal keer langsgekomen maar er is nog geen echt antwoord van de mod's op geweest voor zover ik weet.

Waarom word de database met gebruikers niet opgeschoond en alle gebruikers die meer dan een jaar niet meer online zijn geweest(om maar wat te noemen) verwijderd?
Er kan best een goede reden zijn daarvoor, en dan hoor je mij ook niet meer. Maar nu word er elke keer niks over gezegd over de reden.

ik ben zelf bijna 2 jaar niet op dit forum geweest door prive omstandig heden, als mijn acount was verwijderd had ik me ook niet meer opnieuw geregisteerd.
Dus om iedereen te verwijderen die een jaar niet online is geweest gaat bij mij te ver.

kdj4

  • Gast
Re:Ideeënbus
« Reactie #288 Gepost op: 16 juli 2012, 14:20:42 »
Wat kost tegenwoordig een hardeschijf + backup van enkele terrabytes nou?

Ger

We hebben er staks weer een nieuwe mod bij die wat tijd over heeft en geld  :-\

Offline kultfunk

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 714
  • Geslacht: Man
    • pics by Kultfunk
Re:Ideeënbus
« Reactie #287 Gepost op: 16 juli 2012, 14:04:34 »

Ten eerste zijn we geen stichting, vereniging, bedrijf of wat dan ook.
Dus praten over geldstromen die nergens op geboekt kunnen worden.

Even kijken ....oprichtingskosten stichting, vereniging, bedrijf ....
Oh ja administrateur om alle geldstromen netjes en correct te boeken, een beheerder die betaald moet worden, misschien nog iemand voor de catering, schoonmaak, vergoedingen voor overwerk, reiskosten mocht het misgaan bij de provider en je moet er even heen, en ga zo maar door.


Misschien eerst maar een lesje entrepeneurschap opzoeken via google.




klopt als een bus !

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #286 Gepost op: 16 juli 2012, 14:03:09 »
Misschien is er zobizo een idee om donateur van het forum te worden? Hiermee krijg je dan een reclamevrij forum, en fotohosting?
Denk dat er genoeg mensen zijn die daar een klein bedrag per maand/jaar voor neer willen leggen.

Daarmee dek je de kosten voor de manuren, het hosten en de verantwoordelijkheid.


Ten eerste zijn we geen stichting, vereniging, bedrijf of wat dan ook.
Dus praten over geldstromen die nergens op geboekt kunnen worden.

Even kijken ....oprichtingskosten stichting, vereniging, bedrijf ....
Oh ja administrateur om alle geldstromen netjes en correct te boeken, een beheerder die betaald moet worden, misschien nog iemand voor de catering, schoonmaak, vergoedingen voor overwerk, reiskosten mocht het misgaan bij de provider en je moet er even heen, en ga zo maar door.


Misschien eerst maar een lesje entrepeneurschap opzoeken via google.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Ideeënbus
« Reactie #285 Gepost op: 16 juli 2012, 13:58:14 »
Denk dat er genoeg mensen zijn die daar een klein bedrag per maand/jaar voor neer willen leggen

Ik denk dat dat heel erg tegen gaat vallen

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #284 Gepost op: 16 juli 2012, 13:21:15 »
Leuk idee.....mits ieder lid bereid is voor het forum te betalen....en dat wil dus niemand!

Maar daar valt of staat het mee.....de ruimte moet betaald worden maar ook de tijd om te beheren.
En als je gaat spreken van verantwoordelijkheden waar iemand te alle tijde op aangesproken kan en mag worden dan zal diegene betaald willen worden lijkt mij.

Het wordt vaak vergeten dat het beheren van een forum uit hobby gedaan wordt....net als de kosten!

henk


+1 Henk ....

Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Ideeënbus
« Reactie #283 Gepost op: 16 juli 2012, 13:20:18 »
Wat kost tegenwoordig een hardeschijf + backup van enkele terrabytes nou?

Ger

Als je dan toch aan het uitdelen ben wil ik wel gratis een paar schijven ontvangen.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Ideeënbus
« Reactie #282 Gepost op: 16 juli 2012, 12:57:19 »
Wat kost tegenwoordig een hardeschijf + backup van enkele terrabytes nou?

Ik bedoelde ruimte op het net...het hosten dus

En het kost allemaal niet veel....klopt
Maar weggeven voor hobby is wat anders :-)

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Ideeënbus
« Reactie #281 Gepost op: 16 juli 2012, 12:55:43 »
Wat kost tegenwoordig een hardeschijf + backup van enkele terrabytes nou?

Ger

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Ideeënbus
« Reactie #280 Gepost op: 16 juli 2012, 12:53:35 »
Leuk idee.....mits ieder lid bereid is voor het forum te betalen....en dat wil dus niemand!

Maar daar valt of staat het mee.....de ruimte moet betaald worden maar ook de tijd om te beheren.
En als je gaat spreken van verantwoordelijkheden waar iemand te alle tijde op aangesproken kan en mag worden dan zal diegene betaald willen worden lijkt mij.

Het wordt vaak vergeten dat het beheren van een forum uit hobby gedaan wordt....net als de kosten!

henk