Auteur Topic: pentax k100d super 50-200mm  (gelezen 2193 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: pentax k100d super 50-200mm
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:02:28 »
Nou Rivale, dat zijn wel meteen een heleboel vragen  :)
Die 50-200 is inderdaad de standaard kit telezoomlens. Er zijn kit aanbiedingen die bestaan uit de Kxxx + 18-55mm + 50-200mm lens. Beide kit lenzen (objectieven) hebben een hele goede prijs/prestatie verhouding, ze leveren dus voor het geld wat ze kosten prima prestaties. Ze doen echt niet onder voor de kitlenzen van die andere grote fabrikanten, ze zijn eerder beter. Zeker in de kit aanbieding zijn de prijstechnisch nog weer een stukje goedkoper.  :D
Met zo'n dubbele kit kan je op fotografisch gebied je voorlopig wel even uitleven.  ;)

Wat die andere vragen betreft, op deze site kan je een heleboel informatie en uitleg vinden over Pentax, zowel apparatuur als lenzen.
http://kmp.bdimitrov.de/
Zo uit mijn hoofd:
SMC = Super Multi Coated. alle lenzen in de Pentax objectieven worden sinds ca 1975 zo gecoat.
DA = Digital Autofocus, geeft type objectief aan, dus voor digitale camera
ED = Extra-low Dispersion, objectief bevat lenzen die gemaakt zijn van dit speciale soort glas.

Hoop dat je hier even mee vooruit kan en als je een besluit genomen hebt de resultaten op dit forum te zien.  ::)

groeten, Andre
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2007, 11:04:05 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: pentax k100d super 50-200mm
« Reactie #2 Gepost op: 12 oktober 2007, 11:02:28 »

Rivale

  • Gast
pentax k100d super 50-200mm
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2007, 16:36:18 »
Hallo allemaal.
Zoals jullie misschien al hebben kunnen lezen, ben ik me aan het orienteren op de pentax k00d super.
Nu heb ik het idee opgevat om de pentax k100d super + 18-55 lens aan te schaffen. Maar ben er nog niet uit met de telelens. Ik heb zelf aan de smc DA 50-200mm f/4-5.6 ED zitten denken. (volgens mij de standaard telelens, of heb ik het mis..? )
Maar zijn er misschien nog andere, leuke, betaalbare alternatieven voor?

Heeft iemand misschien een suggestie?

Misschien ook wel een "stomme" vraag, maar kan iemand mij misschien ook uitleggen wat die smc, DA en ED betekenen?  (sorry, maar ben nog steeds een newbie)
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2007, 16:36:59 door Rivale »