Auteur Topic: Fietsweer...duin en strand dus  (gelezen 1127 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Claudio

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 246
  • Geslacht: Man
  • Pentax, what else?
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2017, 19:15:29 »
ongeacht wat soort paarden of pony's het zijn, mooie foto's, Mike.
Persoonlijk vind ik foto 3 de beste: de lijnen die leiden tot de (bijna) eenzame wandelaars, de rust van het tafereel  :toppie:
nummer 2 is mijn inziens nummer 5, alleen zou ik (persoonlijke mening) hem gecropt hebben tot de vissersboot en de aasgieren beeldvullend waren.
K5 II, grip, 18-55 WR, Sigma 18-300 HSM, 55-300 ED, ..........ME

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #10 Gepost op: 18 juli 2017, 19:15:29 »

risseeuw

  • Gast
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #9 Gepost op: 18 juli 2017, 18:55:27 »
Voor zover ik weet zijn dit Koniks en géén Exmoors. Het zijn dus paarden en géén ponies. (getrouwd met een paardengekkie dus krijg op m'n kop als ik dit niet rechtzet  :D 8) :angel: )
Konikpaarden hebben duidelijk een "dun" kleur (wildkleur) en een duidelijk zichtbare bijna zwarte aalstreep alsmede donkere aftekening (vaak met horizontale) streping op de benen.
De appeltekening (gevlekte vacht) komt zo wie zo niet voor bij "zuivere" konikpaarden, net zo min als de bruine kleur,  geloof dat er op de OVP eentje rondloopt.
Duidelijk kenmerk wat wel voorkomt bij zowel Exmoor als Dartmoor pony is de zogenaamde "meelsnuit" de witte/lichte pek rondom de neus alsmede een lichtere buikkleur.

newmikey2

  • Gast
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2017, 14:30:02 »
Best wel mooie foto's, maar zou je als je met een verrekijker op uit was gegaan niet minstens net zoveel plezier hebben gehad?
Ik geniet van het zien, het vastleggen alsmede het nabewerken. De verrekijker zou voor het eerste doel fantastisch zijn inderdaad, voor de andere twee volslagen nutteloos  ;)

Daarbovenop waren uiteraard géén van deze onderwerpen geschikt om met een verrekijker te bekijken, ik stond zowat bovenop de paardjes, wilde de wijdsheid van het strand en de zee vastleggen. Een "wijdekijker" zou misschien eerder nuttig zijn geweest...

newmikey2

  • Gast
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #7 Gepost op: 18 juli 2017, 14:26:11 »
Fraaie platen ven deze Exmoor ponny's .
Voor zover ik weet zijn dit Koniks en géén Exmoors. Het zijn dus paarden en géén ponies. (getrouwd met een paardengekkie dus krijg op m'n kop als ik dit niet rechtzet  :D 8) :angel: )

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2017, 13:37:32 »
Best wel mooie foto's, maar zou je als je met een verrekijker op uit was gegaan niet minstens net zoveel plezier hebben gehad? Ik ervaar dat zo. Het beeld dat je ziet door een moderne verrekijker is namelijk veel mooier dan door een zoeker en lens van een DSLR. Je ziet dan namelijk met beide ogen en daardoor in 3D. Ook is het beeld door de speciale coatings heel helder.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

risseeuw

  • Gast
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2017, 13:11:27 »
Fraaie platen ven deze Exmoor ponny's .

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2017, 12:47:43 »
fraaie beelden bij heel mooi licht
cira
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2017, 08:47:06 »
Grappig om Bergen te zien staan als onderwerp, omdat ik in Noorwegen een stukkie naast het Noorse Bergen zit.
Relaxte platen als altijd, waarbij de strand onderwerpen me iets meer aanspreken.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2017, 07:32:14 »
Mooie set, lekker als je per fiets even naar het strand kan gaan.

newmikey2

  • Gast
Fietsweer...duin en strand dus
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2017, 23:58:13 »
Altijd lekker na het werk even snel een hapje en op de fiets door het prachtige duingebied tussen Egmond en Bergen. K-70 mee met de 16-85mm om niet al te bepakt op de fiets te stappen) en heerlijk een paar uurtjes toeren tussen de wilde Koniks en het mooie strand.
[EDIT] Oh ja, zoals altijd geschoten in RAW (PEF) en geconverteerd met DarkTable. Beetje post-processing met Digikam/Showfoto waar nodig (bijsnijden etc.).

1.
Semi-wild Koniks roam the Dutch sanddunes by Mike Bing, on Flickr

2.
Semi-wild Koniks roam the Dutch sanddunes by Mike Bing, on Flickr

3.
Dutch beach near Bergen by Mike Bing, on Flickr

4.
Dutch beach near Bergen by Mike Bing, on Flickr

5.
Dutch beach near Bergen by Mike Bing, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2017, 00:17:00 door newmikey2 »