Auteur Topic: Anti virus & firewall  (gelezen 5303 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2012, 23:08:08 »
Klinkt als linux, ook aanzitten denken maar teveel gedoe waarschijnlijk omdat ik er nog niks van weet.
Misschien dat ik ooit een dualboot van mijn tablet maakt...

Maar ik zal ze de laatste paar dagen ze even testen de gratis versies, kijken welke van de 3 (avast, avg en microsoft) het beste werkt. Tot nu toe is microsoft een verademing 1 keer heeft de firewal gevraagt of ik iets wou toelaten of niet.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Anti virus & firewall
« Reactie #14 Gepost op: 7 juli 2012, 23:08:08 »

newmikey2

  • Gast
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #13 Gepost op: 7 juli 2012, 17:39:22 »
Hier helaas géén ervaring met antivirus spul - al in géén 10 jaar gebruikt op géén van de 3 PC's, 1 server en 2 laptops in huis. Op het werk McAfee (maar wel met een IT afdeling in India die er bovenop zitten) en een volledig afgeschermd netwerk. Zoonlief adviseert Avast (als hij eens Windows vanuit de dubbelboot opstart) maar hij gebruikt Windows niet om te mailen, surfen, muziek/films downloaden of te filesharen - alleen voor spelletjes.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #12 Gepost op: 7 juli 2012, 17:32:46 »
Avg geeft alleen bij echt slechte dingen bericht, en verder 1x in de maand ofzow van kijk, wij zijn zo goed en hebben je tegen dit beschermd. Maar verder niet:)
Dat was nog niet het ergste eigenlijk, want na de melding moest en zal die je systeem scannen voor de zekerheid... wel heel veilig maar zo storend.
Zelf al zeg ik dat het niet kwaadaardig was deed die het XD
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #11 Gepost op: 7 juli 2012, 17:31:12 »
Jammer is dat altijd.

Ik gebruik Kaspersky zakelijk gezien. Ze hebben een mooi stukje administratieve software erbij, wat perfect werkt. Maar als je particulier in de steek gelaten wordt heb je daar helemaal niets aan :(
We hadden voor 2 jaar afgesloten maar tussen door zijn we over gestapt naar een andere aanbieder dus de emails waren veranderd.
Vlak daarna mijn computer opnieuw alles gesintalleerd (ssd schijf gekocht) dus ik kon mijn wachtwoord niet meer terug vinden van kaspersky en aankoop bewijs was een email waar we niet meer bij konden komen, dus contact op genomen, oude email en de afschrifte doorgegeven maar was niet voldoende om ons het wachtwoord door te sturen.... naar 3 maanden kregen we bericht dat ze wel een versie met korting aan konden bieden.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #10 Gepost op: 7 juli 2012, 17:27:11 »
Zo te lezen word AVG het meest aanbevolen, eset heeft mijn vader maar heb me nooit echt in die verdiept.

Over norton weet ik nog niet, hopelijk zijn ze inderdaad beter geworden.

Avira begin ik ook niet aan, ben van alles en nog wat sloeg die al aan, hij was nog erger dan Microsoft met zijn waarschuwingen kreeg soms om de 10 minuten een bericht....

Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #9 Gepost op: 7 juli 2012, 17:23:09 »
Programma is goed maar klanten service is 3 keer niks uit ervaring  :(

Jammer is dat altijd.

Ik gebruik Kaspersky zakelijk gezien. Ze hebben een mooi stukje administratieve software erbij, wat perfect werkt. Maar als je particulier in de steek gelaten wordt heb je daar helemaal niets aan :(

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #8 Gepost op: 7 juli 2012, 17:20:32 »
Ik ben zelf verzot op Kaspersky, maar die valt blijkbaar af.
Programma is goed maar klanten service is 3 keer niks uit ervaring  :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #7 Gepost op: 7 juli 2012, 17:04:44 »
Helaas is het zo dat veel AV producten in de loop van de tijd hun betere en mindere perioden hebben.
Microsoft is goed bezig na een moeizame start (zo rond 2008/2009) van het huidige product.
Vroeger zou ik Symancec (Norton) gekozen hebben, tegenwoordig eerder AVG, maar ook Panda, Avira en noem ze maar op zijn prima.
Kaspersky komt de laatste tijd juist heel goed uit allerlei testen, daar gaan we op de zaak binnenkort serieus naar kijken.

Wat beter helpt dan wat voor AV product dan ook, is je gezond verstand niet te vergeten.
Kom niet onnodig op sites met hogere risico;s (blote dames en goksites vereisen bv enige oplettendheid).

Zet je security setting redelijk streng, laat niet alles op de achtergrond toe, omdat het zo lekker makkelijk is, maar wees bewust van zaken.
Doe ik dat zelf ook? Nee dus  :) - veel te lastig, maar ik kan mijn computer wel weer opnieuw installeren als het nodig is.
Als je daarvoor afhankelijk bent van anderen is het goed om voorzichtig te zijn en netjes AV te gebruiken, welke versie dan ook....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Diederik

  • Junior Member
  • Berichten: 48
  • K1, K5, wat meuk...
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #6 Gepost op: 7 juli 2012, 17:02:55 »
Ik ben zelf verzot op Kaspersky, maar die valt blijkbaar af.

Welke provider gebruik je? Soms krijg je bij je provider een gratis virusscanner. Zo levert XS4ALL bijvoorbeeld een virusscanner mee.

Kaspersky is goed. AVG ook. Gratis heb je Avira, maar dan mis je een firewall. De laatste tijd is die wel drammerig met duidelijk maken dat ze gratis zijn ;)

Offline Sentinel

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2012, 16:35:55 »
Ik heb een hele tijd gedraaid op een een systeem met AVG en dat beviel goed. Sinds een jaar heb ik Eset NOD en deze bevalt nog iets beter dan AVG.

Ik heb zelf wat minder met de grote merken. Deze pikken soms bestanden uit die volgens hun besmet zijn, terwijl ze dat helemaal niet zijn. Verder zorgen ze voor een stevige systeem belasting, in vergelijking met AVG en NOD.
K5-II & K200D| Pentas 16-45 F4 | Tamron 28-75 F2.8| Sigma 70-200 F2,8 USM II| Sigma 18-125 F3,5-5,6| Metz 48-af1| Metz 58-af1|

Offline mike_k

  • Junior Member
  • Berichten: 30
  • Geslacht: Man
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2012, 15:56:00 »
ik heb zins kort g-data tot zover ben ik er tevreden over

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10695
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2012, 14:43:55 »
Ik heb al jaren Norton en ben er nog steeds erg tevreden over.
De belasting voor de computer is een aantal jaren geleden al weer enorm verbeterd en Norton komt steeds als beste/één van de betere uit de testen.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2012, 14:23:59 »
Bij mijn ouders draait nu al 2 jaar avast en dat werkt ook wel aardig zover ik zie.
Zal AVG in de lijst meenemen, misschien dat er een paar vergelijkingen zijn.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Anti virus & firewall
« Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2012, 14:12:08 »
Na aanvaring met Kaspersky. Nieuwe installatie gedaan en daardoor licentie verloren en op geen enkele manier terug kunnen krijgen. Hebben we Avira geprobeerd, voor mij was die veel te opdringerig met veel zaken dus die hebben we ook niet meer verlengt.

Heb nu dus windows firewall en windows defender aangezet om te kijken hoe dat gaat, volgende week gaat er toch windows 8 RTM op de computer dus als het fout gaat XD
Maar wat zijn jullie bevindingen als het gaat om beveiligingen, zijn er programma's die jullie aanraden en wat vinden jullie van de windows programma's?

Tot nu toe nu geen problemen gehad en hij heeft een bestandje gevonden waar avira overheen heeft gekeken, dus tot nu toe gaat het goed en beter.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ