Auteur Topic: Anti virus & firewall  (gelezen 5283 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Anti virus & firewall
« Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2012, 16:10:05 »
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Anti virus & firewall
« Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2012, 16:10:05 »

X-Ray

  • Gast
Re: Anti virus & firewall
« Reactie #38 Gepost op: 11 augustus 2012, 11:28:18 »
Gebruik al jaren de gratis versie van AVG op alle PC's en laptops. Geen problemen mee.
Heb op mijn VIAO Norton bijgeleverd gekregen. Daar vraagt ie steeds om een up date, moet eigenlijk kopen. Wil ik niet, maar ik kan progamma niet verwijderen.  :(
Dus om de zoveel tijd komt er een pop up dat ik moet upgraden. Grrrrrrr.
Af en toe spybot tegen alle malware e.d.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Anti virus & firewall
« Reactie #37 Gepost op: 11 augustus 2012, 00:14:16 »
Ik werk op een HP laptop, dongeltje met router en Windows 7 gewoon de eigen Firewall en MSE, geen andere virusscanner, Spyboth en Malwarebytes, mag niet klagen. Alle poorten zijn automatisch dichtgezet.

Attempting connection to your computer. . .
Shields UP! is now attempting to contact the Hidden Internet Server within your PC. It is likely that no one has told you that your own personal computer may now be functioning as an Internet Server with neither your knowledge nor your permission. And that it may be serving up all or many of your personal files for reading, writing, modification and even deletion by anyone, anywhere, on the Internet!

Your Internet port 139 does not appear to exist!
One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

Als ik de Imac draai hetzelfde verhaal, maar daar draait helemaal geen bescherming op  :)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Anti virus & firewall
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2012, 23:20:09 »
Ik gebruik sophos, via mijn werkgever gratis licentie gekregen. Ik weet niet wat ie normaal kost.  Ik kan niet echt zeggen of hij goed is, maar als hij bij Defensie gebruikt word zal dat wel :D :D Ik heb er overigens nog nooit problemen mee/ door gehad dus ik vind hem goed.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Anti virus & firewall
« Reactie #35 Gepost op: 10 augustus 2012, 21:58:31 »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #34 Gepost op: 13 juli 2012, 18:00:28 »
Overigens is de beste oplossing om geen virussen te krijgen om een sandbox te draaien. Nooit meer problemen;)
Draai ook al jaren met Norman Sandbox (ooit eens een licencie gehad via het werk), is ook eigenlijk het enige stukje software waarvoor ik betaal  :D

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

HansK

  • Gast
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #33 Gepost op: 12 juli 2012, 22:01:37 »
Bedankt voor de link Hans.
Ik wou het al gaan testen omdat ik het een en andere aan de poorten moest veranderen om mijn tablet op mijn computer te laten komen. Maar alles is nog groen.

Weet nu niet of ik de router of firewall moet bedanken?



One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.

dus bij jouw is ook alles dicht .

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #32 Gepost op: 12 juli 2012, 21:40:54 »
Bedankt voor de link Hans.
Ik wou het al gaan testen omdat ik het een en andere aan de poorten moest veranderen om mijn tablet op mijn computer te laten komen. Maar alles is nog groen.

Weet nu niet of ik de router of firewall moet bedanken?



One or more ports on this system are operating in FULL STEALTH MODE! Standard Internet behavior requires port connection attempts to be answered with a success or refusal response. Therefore, only an attempt to connect to a nonexistent computer results in no response of either kind. But YOUR computer has DELIBERATELY CHOSEN NOT TO RESPOND (that's very cool!) which represents advanced computer and port stealthing capabilities. A machine configured in this fashion is well hardened to Internet NetBIOS attack and intrusion.

Unable to connect with NetBIOS to your computer.
All attempts to get any information from your computer have FAILED. (This is very uncommon for a Windows networking-based PC.) Relative to vulnerabilities from Windows networking, this computer appears to be VERY SECURE since it is NOT exposing ANY of its internal NetBIOS networking protocol over the Internet.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 21:44:26 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

HansK

  • Gast
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #31 Gepost op: 12 juli 2012, 21:02:20 »
test hier eens je poorten
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2



bij mij is alles dicht
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 21:08:20 door HansK »

Offline Ger Jansen

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #30 Gepost op: 11 juli 2012, 20:48:39 »
AVG is mijn antiviruspakket, en afgezien van de windows-firewall, heb ik nog een hardwarematige firewall in mijn router zitten....

Ger

HansK

  • Gast
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #29 Gepost op: 11 juli 2012, 20:38:30 »
ik gebruik al jaren symantec .
de grote broer van norton .
geen gezeik met serienummers .
en om de paar uur wordt de virus definitie   ge update .
een van de beste virus en firwall scanners

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #28 Gepost op: 9 juli 2012, 18:25:49 »
Gebruik al jaren Avast (de gratis versie) zonder enig probleem...

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #27 Gepost op: 9 juli 2012, 16:14:32 »
Wel langzamer.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #26 Gepost op: 9 juli 2012, 00:32:17 »
Maakt niks uit albert, ik laat hem voornamlijk lopen om tijdelijk bestanden en dergelijk te verwijderen en zoals gezegd persoonlijk geen problemen mee gehad en ik heb het nu 2 jaar dus ik heb ook die update van jou gehad, waarom dat bij mij geen probleem was zullen we nooit weten.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #25 Gepost op: 8 juli 2012, 23:42:16 »
Als jullie een testje willen doen geef dan maar even je mailadres....
Kreeg vandaag van een Windowsvriend een mailtje dat ik maar niet kon openen met mijn appelenbak.
Navraag gaf dat het een vet virus zou zijn!
Liefhebbers? :D :evil:
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #24 Gepost op: 8 juli 2012, 23:03:18 »
Hoi Stefan,

Ik moet deels mijn excuses maken, ik kan nu ook niet veel meer vinden op Google.  :(
bijna 1 jaar geleden heb ik daar de oplossingen kunnen vinden voor mijn problemen die bekend waren op verschillende fora´s.

Iobit is een Chinees bedrijf dat in het verleden wel eens gejat heeft van Malewarebytes. Maar wie niet eigenlijk.
Dat hun site mindere rating heeft zecht voor mij persoonlijk toch ook iets over het product.
Feit blijft dat ik via een actie van gratissoftwaresite.nl een activering heb gekregen.
Programma liep op zich lekker maar gaf wel valse meldingen, bij een maandelijkse update kreeg ik in een keer een toolbalk bij die moeilijk te verwijderen was en ook MSE en Malwarebytes sloegen op tilit.
Ik ben echt met verschillende tools uren bezig geweest met het verwijderen van het programma, het heeft namelijk geen un-installer.
Ik bleef echter zitten met een worm die meegekomen was met de update en die heb ik met veel moeite weg gekregen, alleen toen lag mijn hele systeem overhoop, via een oude image alles kunnen redden.

Overigens doen cleaners niet zoveel in Windows, zeker niet in 7, voor het geval dat er iets moet gebeuren is CC cleaner nog wel aan te raden.

Helaas ik kan niet veel meer onderbouwen, dit zijn mijn persoonlijke ervaringen en die waren slecht met dit programma.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #23 Gepost op: 8 juli 2012, 17:43:24 »
Stefan pas op met advance systemcare, ik heb hem ook op mijn PC gehad, liep geweldig en was zeer tevreden, maar na een kleine update werd er o.a. spyware bijgezet.
Ik ben uren bezig geweest met o.a. unlockers om die zooi weer van mijn computer te krijgen.

Google eens op de betrouwbaarheid van Iobit.
Bij resultaten geeft trouwens WOT al de sites van Iobit al aan als geel.
Ik heb geen problemen mee gehad tot nu toe en avast geeft het volle groene licht voor de site.
WOT gaat over de site trouwens en niet over het programma als ik het goed begrijpt.

zelfde hier
http://www.siteadvisor.com/sites/iobit.com


na wat zoeken is dit wat ik kon vinden dus ben benieuwt waar jij mee kan komen.
http://billmullins.wordpress.com/2011/01/17/iobits-advanced-systemcare-free-3-7-does-not-install-spyware/
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2012, 18:02:36 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #22 Gepost op: 8 juli 2012, 16:52:29 »
Stefan pas op met advance systemcare, ik heb hem ook op mijn PC gehad, liep geweldig en was zeer tevreden, maar na een kleine update werd er o.a. spyware bijgezet.
Ik ben uren bezig geweest met o.a. unlockers om die zooi weer van mijn computer te krijgen.

Google eens op de betrouwbaarheid van Iobit.
Bij resultaten geeft trouwens WOT al de sites van Iobit al aan als geel.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #21 Gepost op: 8 juli 2012, 16:26:15 »
AVG aan het testen maar die wil mijn SSD schijf gaan defragmenteren.... iemand idee hoe ik dat uit kan zetten?
laat maar is reclame...

okay... AVG is er al vanaf en Avast staat er nu op.
Voor de gene die willen weten waarom, instaleer Avast eens voor de gein en open hem en je zal dan wel zien waarom.
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2012, 16:44:32 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #20 Gepost op: 8 juli 2012, 15:59:36 »
De windows eigen dingen helpen werkenlijkwaar nergens tegen. Was tijdje terug op kamp met de studie. Vroeg een meisje of iemand kon helpen. Haar pc stond vast en deed niks meer met een melding dat hij geblokkeerd was en maar even 100 euro over moest maken. In veilige mode bleef hij wel lopen. Ze had alleen de windowsprogramma's aan staan. Laten checken. Geen virussen enz te vinden volgens defender.... Thuis via een USB en avast laten kijken stonden er 5! virussen op....
Er zijn vele fake programma's in om loop die zich voor doen als windows.

Bij mij heeft essiential iets gevonden wat avira over het hoofd had gezien dus....
http://www.av-test.org/en/tests/home-user/marapr-2012/

Je moet hem alleen niet vertrouwen met emails....

okay... AVG is er al vanaf en Avast staat er nu op.
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2012, 16:41:43 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #19 Gepost op: 8 juli 2012, 15:41:59 »
De windows eigen dingen helpen werkenlijkwaar nergens tegen. Was tijdje terug op kamp met de studie. Vroeg een meisje of iemand kon helpen. Haar pc stond vast en deed niks meer met een melding dat hij geblokkeerd was en maar even 100 euro over moest maken. In veilige mode bleef hij wel lopen. Ze had alleen de windowsprogramma's aan staan. Laten checken. Geen virussen enz te vinden volgens defender.... Thuis via een USB en avast laten kijken stonden er 5! virussen op....


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #18 Gepost op: 8 juli 2012, 15:26:44 »
Ik heb zelf advance systemcare op staan, die scanned ook naar walmare als extraatje maar die gaat ook je register langs om die op te schonen en dergelijk, het is gratis en werk goed.
Volgens mijn rade iemand hier deze aan.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #17 Gepost op: 8 juli 2012, 13:03:50 »
Citaat
Spybot seach and destroy en malwarebytes antimalware zijn beide geen virusscanners maar malware scanners. Ik kom zelf regelmatig malware tegen op mijn pc die ze er dan uit gooien. Het is wel een aanrader om ze te hebben(1 van de 2 tenminste)

Klopt helemaal Robbie, maar ook die rotzooi wordt blijkbaar tegen gehouden door MSE.
En natuurlijk door de blocks die ik in Firefox heb.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #16 Gepost op: 8 juli 2012, 12:50:52 »
Citaat
microsoft security essentials, gratis no broblemo..
+1
Verbazend goed, simpel en ook nog gratis. Komt goed uit verschillende testen.
Heb ook nog Spyboth en Malewarebytes voor controle staan, maar die vinden eigenlijk nooit iets.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Oki

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
  • Ricoh GR
Re:Anti virus & firewall
« Reactie #15 Gepost op: 8 juli 2012, 10:42:56 »
microsoft security essentials, gratis no broblemo..
Fujifilm X-T1 met Fujinon XC 15-45 ois pz.(thats it,I still love Pentax hoor)