Auteur Topic: Aperture 3 is uit!  (gelezen 2321 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2010, 08:55:35 »
Kuch... Mijn LR was een krijgertje, net als CS3 btw  ;-)
Maar goed, dat is dan duidelijk.

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #17 Gepost op: 16 februari 2010, 08:55:35 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #16 Gepost op: 16 februari 2010, 08:47:40 »
Krijg je LR3.0 als update of moet je die weer opnieuw aanschaffen?

'Krijgen?" u gelooft nog in sprookjes :)

Normaal krijg je binnen een release (1.x, 2.x en nu dus 3.x) de updates gratis, maar voor een ugrade van 1 naar 2 en 2 naar drie zal ongetwijfeld betaald moeten worden... wel is er vaak een 'aanbieding'...
 
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #15 Gepost op: 15 februari 2010, 23:41:19 »
Krijg je LR3.0 als update of moet je die weer opnieuw aanschaffen?

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

elkim

  • Gast
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #14 Gepost op: 15 februari 2010, 21:58:42 »
heb ergens gelezen van wel

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2010, 13:30:31 »
Ik hoop wel dat je met de definitieve versie van LR3 wel archieven van 2.x kunt gebruiken.
Nu is dat (nog) niet zo  :(

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2010, 12:53:22 »
Eljakim, heb deze versie, 3.0 ook op mijn Mac, maar ben altijd en beetje huiverig als het om een beta gaat, als de 'final' van Lightroom 3 uitkomt, ga ik zeker mee.

Mieg
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

elkim

  • Gast
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2010, 12:38:35 »
Mieg ik heb op mijn nieuwe mac gelijk de Beta 3 van Lr gezet werkt goed hoor tot april gratis

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2010, 11:20:27 »
Nog wat verder met Aperture gewerkt, 2e beeldscherm gevonden...werkt lekker snel, en die brushes, ja erg mooi allemaal.

Blijf wel met Lightroom werken, i.v.m mijn website, denk dat het misschien wel een combinatie wordt, bewerken met Aperture, en daarna met Lightroom exporteren naar mijn site.

Mieg
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2010, 08:08:15 »
Laten we inderdaad maar niet verder discussiƫren wie nu de beste is.
Met mijn opmerking "nu LR nog" bedoelde ik eigenlijk dat LR in april ook met een versie 3 uitkomt...


macsterdam

  • Gast
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #7 Gepost op: 9 februari 2010, 20:22:58 »
Het gaat mij ook niet om de discussie Aperture vs  LightRoom, want dat is niet interessant. Tis maar net waar je voorkeur naar uitgaat. En hoewel ik beroepsmatig al vanaf versie 1.5 met Photoshop werk, kan ik simpelweg niet aan LightRoom wennen.

Ik wist overigens van de LightRoom brushes, maar ook hier spreekt de Aperture manier van werken mij meer aan. Wederom voorkeur, that's all.
Voor wat betreft de opmerking LR voor Windows/Aperture voor Mac, die gaat volgens mij niet op, maar da's nu niet relevant. Ik ben trouwens allaang blij met de hevige concurrentie tussen Adobe en Apple - daar wordt iedereen beter van  ;D

Offline Mieg

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 514
  • Geslacht: Man
    • http://www.miegz.com
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2010, 20:02:11 »
@Cemi, ik heb een Mac, maar werk liever met Lightroom...heb net een half uur met Aperture 3.0 met gespeeld, maar ik kan nog steeds mijn tweede beeldscherm niet zien, doe ik iets verkeerd..en websites maken met Lightrrom werkt ook beter, via de vele plug-ins zoals deze, http://lightroom.theturninggate.net/

Er zitten wel erg veel nieuwe functies in Aperture die natuurlijk nog niet ken, ik ga verder 'spelen'

Mieg
K5 | K3 | K-01 DA: 10-17, 12-24, 17-70, 50-135, 55-300, 21,70, FA: 50, Sigma: 8-16, 105

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2010, 19:47:19 »
je moet echt even naar dit korte filmpje kijken (ook al ben je lightroom gebruiker)

Echt heel fraai gedaan, deze manier van non-destructive werken met 'brushes'.


Ga ik morgen doen (moet eerst weer quicktime gaan installeren).
Ik wil geen vergelijking gaan doen met LR (die ook non-destructive brushes heeft), wat ik altijd begrepen heb is: wat LR is voor Windows, is Aperture voor de MAC  ;)

macsterdam

  • Gast
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2010, 19:19:19 »
je moet echt even naar dit korte filmpje kijken (ook al ben je lightroom gebruiker)

Echt heel fraai gedaan, deze manier van non-destructive werken met 'brushes'.


Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2010, 19:11:40 »
Nu LR nog  :clap2:

asplx

  • Gast
Re:Aperture 3 is uit!
« Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2010, 18:59:43 »
Klinkt goed... :)

macsterdam

  • Gast
Aperture 3 is uit!
« Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2010, 18:24:26 »
En voor de liefhebbers, zoals ik, is dat heel erg feest   ;D
Hier alle info

Ik heb nu al de trial-versie draaien, en naast dat het sneller voelt is vooral dit erg welkom - heb nu photoshop bijna helemaal niet meer nodig:

Dankzij de nieuwe niet-destructieve, randgevoelige penselen kun je foto's heel nauwkeurig bijwerken.

Precieze penseelstreken
Met de penselen kun je uiteenlopende effecten aanbrengen om je foto's heel precies te perfectioneren. Doordat je van elk penseel de dikte, hardheid en drukkracht kunt instellen, kun je heel precies bepaalde delen van een foto bijwerken, terwijl de rest intact blijft. Op een foto van een palmblad op het strand bijvoorbeeld kun je de belichting aanpassen door het groen van het blad donkerder te maken. Voor de rest blijft de foto hetzelfde. Of je maakt de schaduw iets lichter, zodat het zand er meer uitspringt. Overigens kun je experimenteren zoveel je wilt, want je kunt altijd terug naar het origineel.

Speciale effecten
Er zijn nu ongekend veel opties voor speciale effecten die je heel makkelijk toepast: om onvolkomenheden in iemands huid weg te werken, de kleur van de lucht aan te passen, de achtergrond te vervagen, contouren aan te scherpen, kleuren intenser te maken, en nog veel meer.

Snelpenselen voor snel corrigeren
Er zijn vijftien snelpenselen (Quick Brushes) waarmee je de meest voorkomende correcties met een paar streken uitvoert. Denk bijvoorbeeld aan lichter of donkerder maken, een polarisatie-effect toevoegen, onvolkomenheden in iemands huid wegwerken, de verzadiging verminderen of details scherper maken. Alle snelpenselen zijn direct toegankelijk via de toolbalk.