Auteur Topic: Haitiaans kindje  (gelezen 847 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonHendriks

  • Gast
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2012, 12:51:34 »
Die hele procedure van adoptie van kinderen uit Haïti (los van dieze gebeurtenis dus) is zodanig krom in elkaar gezet (procedures duren soms tot 3 jaar) dat je als geciviliseerd land daar geen enkele medewerking aan zou moeten verlenen. Dat kinderen daar soms 2 jaar in een tehuis zitten te wachten op de adoptieprocedure leid ertoe dat er een vorm van verwaarlosing ontstaat omdat de verzorger daar zich niet wil hechten aan het kind, want het gaat toch weg en de ontvangende ouder hier er geen ruimte voor krijgt om een relatie op te bouwen. Resultaat is vaak een mens met stoornissen door ontwikkelingsproblemen in die jonge fase die voor een deel in het adoptie programma zijn ingebouwd (hechtingsstoornissen). Ik zie echter ook nog niet snel een minister de stoute schoenen aantrekken en een streep door dat programma trekken en het verbieden, want heel populair wordt je er niet mee.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Haitiaans kindje
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2012, 12:51:34 »

01dennis10

  • Gast
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2012, 12:36:30 »
Dat was die kinderroof vlucht naar nederland. Ik moet zeggen dat ik daar toch heel anders over denk dan al die kinderreddende mensen die snel hun kind meeroven in de ontstane tumult.

Gefeliciteerd met je tweede prijs in ieder geval.

dank voor de felicitatie.

Maar ik ben toch benieuwd wat je bedoelt met kinderroof..  Het stond namelijk al vast dat die kinderen naar nederland zouden komen. ze waren allang door de biologische ouders afgestaan en
de nederlandse adoptie ouders waren al voor de aardbeving in Haiti geweest om hun adoptie kindje te ontmoeten...
Het enige wat gebeurt is .. is dat de minister van buitenlandse- en de minister van binnenlandse zaken, het papierwerk hebben laten versnellen zodat ze zo snel mogelijk uit die shitzooi gehaald konden worden.

Dus kinderroof vind ik een beetje ver gezocht maar ik ben zeker benieuwd naar hoe jij dat verder ziet..

RonHendriks

  • Gast
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2012, 12:23:23 »
Dat was die kinderroof vlucht naar nederland. Ik moet zeggen dat ik daar toch heel anders over denk dan al die kinderreddende mensen die snel hun kind meeroven in de ontstane tumult.

Gefeliciteerd met je tweede prijs in ieder geval.

X-Ray

  • Gast
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2012, 09:45:16 »
Prachtige foto waar het duidelijk draait om het hele moment.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2012, 00:01:11 »
Mooie foto en mooi opsteker.

Dat uitgestrekte handje maakt de foto wel heel krachtig.

Vriendelijke groet, René

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Haitiaans kindje
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2012, 23:12:18 »
Een pracht foto met een verhaal. Voor mij een terechte prijswinnaar.

01dennis10

  • Gast
Haitiaans kindje
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2012, 23:07:28 »
Het leek me leuk om dit portret met jullie te delen.
Met deze foto ben ik vorig jaar 2e geworden bij de tnt world press photo wedstrijd in de categorie 'actualiteit'

Ten tijde van de foto werkte ik op vliegbasis eindhoven en was betrokken bij het ophalen van haitiaanse adoptie kinderen
vlak na de aardbeving.

onderschrift:
Op 21-1-2010 komen 92 adoptiekinderen aan op vliegbasis Eindhoven waar hun adoptieouders al uren staan te wachten.
Dit kindje herkend zijn adoptieouders al. Vermoeid maar klaar voor een nieuwe start.