Auteur Topic: Portret  (gelezen 1019 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re:Portret
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2012, 06:55:22 »
OK foto van mooie vrouw.

Een frontale foto kan, maar ik denk dat je vrouw nog mooier uitkomt als je haar een beetje van opzij fotografeert.
Lichaam dus een beetje wegdraaien met de verste schouder wat hoger (of de voorste lager...).
Neus gericht op een punt net naast je en een beetje naar beneden. Ogen uiteraard recht in de lens: dat verdient ze!

Vriendelijke groet, René

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Portret
« Reactie #7 Gepost op: 4 april 2012, 06:55:22 »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re:Portret
« Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2012, 17:43:59 »
Allereerst: gefeliciteerd. mooie vrouw en fijn dat ze model wil staan... Ik vind het zeker geen verkeerde foto!

Wat suggesties:

Dat schuine is lastig... Komt nu erg geforceerd over, maar... nooit geschoten is altijd mis. ALS je schuin fotografeert zou ik dan ook van die lijn gebruik maken... trek ahw een lijn recht door je vrouw en gebruik dat als diagonaal voor de foto.. Standaard, maar wel erg effectief.

Wat mi minder uitkomt is het hoekje rechtsboven en het stukje tussen haar arm en lichaam linksonder... Ik zou dat zowiezo wegsnijden...

Let ook op dat je volgende keer vraagt of ze haar ogen wat extra wil opensperren... Ogen zijn vaak toch de blikvanger in een portret en (meestal) hoe groter, hoe beter. Haar rechteroog, voor de kijker links moet ietsje wijder...

Klein reflectieschermpje doet ook wonderen...

Ik zie graag de volgende poging tegemoet...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Bernie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1051
  • Geslacht: Man
  • Westerlee (Gn)
Re:Portret
« Reactie #5 Gepost op: 28 maart 2012, 21:33:53 »
De achtergrond had wat mij betreft wat "onscherper" gemogen. Daar wordt de plaat wat rustiger van. Dat leid me nu te veel af.

K20D,  Tamron 18-250, Metz 48, Smc M 50mm F1.7 Tamron AF 90mm F/2.8 SP Di Macro Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di

01dennis10

  • Gast
Re:Portret
« Reactie #4 Gepost op: 28 maart 2012, 21:12:30 »
Toch wel een lastige. Even geen idee van camera en lens of instellingen. Nelleke staat er in ieder geval mooi bij. Het schuine moet je aanspreken. Technisch is de foto geen hoogstandje want bevat uitgebeten wit en dichtgelopen zwart, terwijl dat toch liever te vermijden is. kortom er zit zeker nog veel meer in.

Hmmm dit gaat in m'n rugzakje

RonHendriks

  • Gast
Re:Portret
« Reactie #3 Gepost op: 28 maart 2012, 20:51:28 »
Toch wel een lastige. Even geen idee van camera en lens of instellingen. Nelleke staat er in ieder geval mooi bij. Het schuine moet je aanspreken. Technisch is de foto geen hoogstandje want bevat uitgebeten wit en dichtgelopen zwart, terwijl dat toch liever te vermijden is. kortom er zit zeker nog veel meer in.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Portret
« Reactie #2 Gepost op: 28 maart 2012, 20:42:02 »
Dat scheve heeft zeker wel wat, jammer van die uitgebetene vlek op haar borst (en dat probeer ik zo recht mogelijk uit te drukken)  ;)
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

01dennis10

  • Gast
Portret
« Reactie #1 Gepost op: 28 maart 2012, 20:10:19 »
Hier een portret van m'n vrouw (geen schuine opmerkingen please)