Auteur Topic: Hallo, ik ben Andre  (gelezen 1518 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2007, 18:28:04 »
Citaat

Harry, bij mijn fotozaak lag de 50-200 gewoon in het schap.  ;)

En bij de mijne ligt de (serieus) de DA* klaar om verkocht te worden...

Het leveringsbeleid van Pentax is voor mensen onbegrijpelijk....

Vind de DA* wel erg mooi en ben klein beetje (positief) jaloers...

Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #8 Gepost op: 24 augustus 2007, 18:28:04 »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #7 Gepost op: 24 augustus 2007, 16:24:27 »
 :D :D Kreeg vanochtend een mailtje van mijn plaatselijke fotozaak dat de DA* lenzen binnen waren  :D :D
Vanmiddag als een haas naar mijn fotoshop gegaan. De verkoper had per ongeluk mij als eerste geinformeerd ipv van iemand die zich in mei gemeld had.  :)
Lenzen even op een body gezet en even paar foto's geschoten. Dat SDM is supersnel.  :)
Aangezien ik het geld al gereserveerd had voor die lenzen meteen maar beide lenzen in laten pakken. Ben nu waarschijnlijk een van de weinige gelukkigen in Nederland die beide DA* lenzen heeft  ;D  ;D
Nu even controleren of er dit weekend in de buurt iets te doen is waar ik de lenzen kan uitproberen.  :)
Hoop snel de eerste resultaten te kunnen posten

Harry, bij mijn fotozaak lag de 50-200 gewoon in het schap.  ;)

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #6 Gepost op: 9 augustus 2007, 09:29:59 »
Eerst maar eens de firmware geupgrade. Had nog een 32 MB SD kaartje van een GSM.
Kaartje in K10D gezet en geformat. Daarna de instructies uitgevoerd zoals door Spotmatic beschreven (dank u  :D).
Heb nu dus V1.30 maar nog geen SDM lens  :(

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #5 Gepost op: 8 augustus 2007, 11:42:04 »
Gisteren de K10 body gekocht   :D :D :D
Die nieuwe lenzen waren er nog niet  :( Heb de fotozaak gevraagd mij te informeren zodra ze binnen zijn. Er was hier nog niemand die ze besteld heeft.
Nu eerst maar eens leren met al die knopjes om te gaan. Bij een Pentax kan je hiervoor je oude lenzen gebruiken  ;)
Heb al wel gezien de camera firmware V10 heeft, dus moet nog een upgrade doen.
Gelukkig is er een thread in dit forum over dat onderwerp waarin precies uitgelegd wordt hoe dat te doen. :)

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #4 Gepost op: 28 juli 2007, 15:32:09 »
Hmmmmmmm, ziet er niet zo goed uit  :(
Ik was van plan om tweede helft augustus wat zaken aan te gaan schaffen.
Ziet er naar uit dat ik dan alleen de K10D body neem en voorlopig met mijn oude FA lenzen aan de gang ga. Dan kan ik in elk geval leren om te gaan met alle knopjes/instellingen op het toestel  :)
Ik wil toch wel graag licht sterke lenzen hebben voor dat sporten, dus mischien toch maar geduld hebben.
Zou nog voor non-Pentax, bv Sigma, kunnen gaan, maar heb altijd Pentax gehad/gebruikt.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Marleen

  • Gast
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #3 Gepost op: 27 juli 2007, 17:39:04 »
Hoi André,

Welkom hier. Ik wil je niet laten schrikken over de nieuwe lenzen maar dit las ik net op dpreview.com van een landgenoot:

Citaat
Today my local photography shop here in Amersfoort (The Netherlands) called the dutch Pentax distributor to get information about shipping of the 16-50 & 50-135. There will be a shipment within 2 weeks, but in this shipment is only a very small number of lenses, far to few to deliver all the preorders of the dutch retailers. In September, maybe Oktober there wil be another shipment, to do the rest of the preorders. But 16-50's and 50-135's ordered this month (as I have) will not arrive before December / January.

http://forums.dpreview.com/forums/readflat.asp?forum=1036&thread=24151070

Je moet wel erg veel geduld hebben  ;)
« Laatst bewerkt op: 27 juli 2007, 17:39:41 door Marleen »

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Hallo, ik ben Andre
« Reactie #2 Gepost op: 27 juli 2007, 12:53:56 »
Wachten op lenzen bij PENTAX is, tja... laat ik het zo stellen: ze hebben de reputatie om nog wel eens iets later uit te komen dan gepland en de beschikbaarheid is dan ook nog steeds niet gegarandeerd.
Overigens is het raadzaam om goed te kijken of je toch niet één of meer kitlenzen erbij wil. De meerprijs is vaak zo gering, dat je ze daarvoor bijna niet niet kan laten liggen. Ook ik had het plan de K10D te kopen met DA* lenzen. Maar door niet te wachten heb ik nu toch weer wat langer plezier van mijn camera :-) en daar gaat het per slot van rekening om...


Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Hallo, ik ben Andre
« Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2007, 12:24:51 »
Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort lid van dit forum maar heb me nog niet voorgesteld.
Mijn naam is André, ben 58 en woon in Eindhoven.
In 77 kocht ik mijn eerste Pentax, een ME. Pentax hoorde toen tot de big-5, dat waren toen de leveranciers van systeem camera’s (alfabetisch: Canon, Minolta, Nikon, Olympus & Pentax.)
Na een paar jaar kocht er een ME Super body bij. Mijn interesse lag en ligt bij sport fotografie en had toen verscheidene snelle lenzen: 28 F2.8, 50 F1.7 (standaard), 85 F2, 135 F 2.5. Wat boeken gekocht en gelezen over (sport-) fotografie om daar de nodige tips en trucs uit halen. In de loop van de tijd nog wat zoomlenzen aangeschaft, voornamelijk voor het vakantie werk.
In de loop der tijd kreeg ik minder tijd voor deze hobby. Zo’n 10 jaar geleden in het AF gebeuren gesprongen en mijn beide ME’s en lenzen in te ruilen tegen een MZ-5. Kocht de 28-70 en 80-320 zoom en hield de 85 F2.
Ik wil nu weer mijn oude hobby oppakken, er zijn hier en in de omgeving vaak genoeg sport evenementen zowel binnen als buiten. Vroeger mocht er bij de indoor evenementen meestal niet geflitst worden, zal nu nog wel zo zijn neem ik aan. Vandaar mijn voorkeur voor snel glas. Heb voor het gewone huis, tuin en keuken werk een digicompact  :-[Canon A540 aangeschaft.
Ik wil nu een K10D kopen, maar wacht op het beschikbaar komen van de nieuwe 16-50 DA*.  :D Eerst maar eens flink oefenen want ik heb al wel gezien dat er een heleboel valt in te stellen,  :P veel meer dan op mijn oude vertrouwde ME Super.
Als alles goed gaat dan kan ik met sinterklaas/kerst mezelf de nieuwe 50-135 cadeau doen  ;D en kan me dan gaan uitleven.

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm