Auteur Topic: Wie doet er hier aan sport?  (gelezen 2607 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sail2015

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2014, 12:34:51 »
Hallo,

Ik fiets ook zo'n 4x per week, rondje van 42 of 62km.
Op zich niet spectaculaire afstanden (er zijn er genoeg die "effe" 100/150 of meer doen).

Vind 't heerlijk, lekker trappen zoveel mogelijk rondjes met de pedalen maken (cadans), maar wel zodanig dat je wel nog voldoende weerstand voelt, dus dat je niet gaat "wippen" op 't zadel.

Na een tijd zal je merken dat je conditie en je gemiddelde snelheid omhoog gaat, ook als je tegenwind hebt (al is dan met hoge trapfrequentie rijden uiteraard wel lastiger; tandje terug schakelen).

Let dus niet zozeer op de snelheid, maar juist op de cadans (heb cadans meter); probeer altijd boven de 90 rpm te zitten.
En rij vaak boven de 100 rpm. Is afhankelijk van de windrichting/windkracht.

Ben dit jaar begin Maart (toen 't nog fris was en veel wind stond, hier in Noord-Holland) begonnen en dat merk ik echt.

Heb trouwens een mountainbike (Cube LTD 4),voor minder goed weer en race(Stevens Aspin), de laatste heeft er een cadansmeter op.
Zal binnenkort foto's laten zien.

Grappig, zo lijkt 't wel www.fietsforum.nl .




groet,

boudy

zonder fiets ben je niets

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2014, 12:34:51 »

Offline sail2015

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2014, 12:34:51 »
Hallo,

Ik fiets ook zo'n 4x per week, rondje van 42 of 62km.
Op zich niet spectaculaire afstanden (er zijn er genoeg die "effe" 100/150 of meer doen).

Vind 't heerlijk, lekker trappen zoveel mogelijk rondjes met de pedalen maken (cadans), maar wel zodanig dat je wel nog voldoende weerstand voelt, dus dat je niet gaat "wippen" op 't zadel.

Na een tijd zal je merken dat je conditie en je gemiddelde snelheid omhoog gaat, ook als je tegenwind hebt (al is dan met hoge trapfrequentie rijden uiteraard wel lastiger; tandje terug schakelen).

Let dus niet zozeer op de snelheid, maar juist op de cadans (heb cadans meter); probeer altijd boven de 90 rpm te zitten.
En rij vaak boven de 100 rpm. Is afhankelijk van de windrichting/windkracht.

Ben dit jaar begin Maart (toen 't nog fris was en veel wind stond, hier in Noord-Holland) begonnen en dat merk ik echt.

Heb trouwens een mountainbike (Cube LTD 4),voor minder goed weer en race(Stevens Aspin), de laatste heeft er een cadansmeter op.
Zal binnenkort foto's laten zien.

Grappig, zo lijkt 't wel www.fietsforum.nl .




groet,

boudy

zonder fiets ben je niets

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #30 Gepost op: 4 juni 2014, 20:34:51 »
- duiken, zowel hier in Nederland op diverse locaties als in het buitenland (wel minder door tijdgebrek)
- boksen, 2 tot 3 keer in de week als de tijd het toelaat. (Hiervoor jaren aan kyokushin karate en kickboksen gedaan, fanatieke recreant)
- fietsen op m'n Giant Escape RX fitnessbike, meestal een kleine 40km bikkelen en bij voldoende tijd rij ik naar m'n bokstraining op en neer.
Al met al probeer ik goed in conditie te blijven wat tot nu toe aardig lukt.

Vr Gr Sander

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #29 Gepost op: 4 juni 2014, 20:34:51 »
- duiken, zowel hier in Nederland op diverse locaties als in het buitenland (wel minder door tijdgebrek)
- boksen, 2 tot 3 keer in de week als de tijd het toelaat. (Hiervoor jaren aan kyokushin karate en kickboksen gedaan, fanatieke recreant)
- fietsen op m'n Giant Escape RX fitnessbike, meestal een kleine 40km bikkelen en bij voldoende tijd rij ik naar m'n bokstraining op en neer.
Al met al probeer ik goed in conditie te blijven wat tot nu toe aardig lukt.

Vr Gr Sander

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #28 Gepost op: 4 juni 2014, 12:19:53 »
Ik squash 2 keer per week en ik racefiets (voor de conditie) en mountainbike (voor het vieze werk, de techniek, de ultieme locaties en de fun).
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #27 Gepost op: 4 juni 2014, 12:19:53 »
Ik squash 2 keer per week en ik racefiets (voor de conditie) en mountainbike (voor het vieze werk, de techniek, de ultieme locaties en de fun).
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #26 Gepost op: 23 mei 2014, 16:10:07 »
Hoofdzakelijk transport

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #25 Gepost op: 23 mei 2014, 15:30:04 »
Als je van een stukje fietsen houd .....   ???

http://youtu.be/5ndD5TNDYlE

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #24 Gepost op: 20 mei 2014, 12:38:47 »
Sporten doe ik eigenlijk al zo'n beetje mijn hele leven. Niet altijd de zelfde sport, na verloop van (langere) tijd ga ik steeds weer wat anders doen. In het verleden deed ik aan voetballen, tennissen en volleybal. Op het moment houd ik me bezig met hardlopen. Ik probeer eigenlijk 3 a 4 maal per week te trainen maar daar komt het helaas niet altijd van, te veel hobby's en andere zaken waar ik me mee bezig houd.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #23 Gepost op: 18 mei 2014, 20:23:45 »

Mijn trots gisteren. Was weer hard aan een schoonmaakbeurt toe. Verder even een lijst gemaakt met onderdelen die ik moet vervangen of wil verbeteren.


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #22 Gepost op: 18 mei 2014, 19:34:19 »
Ik sport veels te weinig in mijn ogen.
Fiets elke dag naar werk en terug. Heen meestal gewoon, terug bijna altijd op de max om te trainen.
In de winter veel schaatsen (krijg je als je dochter op schaatsen zit).
En ik bodyboard fanatiek het hele jaar door maar helaas zijn de omstandig heden niet altijd ok. DUs doe het minder als ik zou willen.
Ben ook gevraagd om trainer de worden bij jongen turnen van de club hier. En als ik het doe, ga ik toch ook weer wat turnen (niet te veel, weet niet wat dit oude lijf nog aankan)

Offline nisuthai

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 84
  • Geslacht: Man
  • Waar zouden wij zijn zonder Pentax?
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #21 Gepost op: 18 mei 2014, 16:41:57 »
Sinds drie weken het zwemmen maar is opgepakt, nadat ik een waarschuwing had gekregen i.v.m. te hoge bloeddruk, eerst maar eens weer opbouwen 1e keer 14 baantjes de 2e keer 18 baantjes afgelopen vrijdag zat ik al weer op 22 baantjes gezwommen. Deze week maar naar de 26 baantjes gaan.
DSLR: Pent. K50, Pent. K5, Pent. DA 18-135mm f/3.5-5.6 ED AL DC WR, Pent. DA 50-200mm f/4.0-5.6 ED WR, Pent. FA 28-200mm IF&AL f/3,8-5,6, Pent. 540fgz

Offline franck

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
  • Pentax k3ii Tamron 90 mm Sigma 17-70 pentax55-300
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2014, 10:44:50 »
Ik zie het hele land hardlopen tegenwoordig. Is dat ook sport? :P Ik kijk ernaar als ik met mijn hond wandel. Door problemen met mijn rug en knieën, kan ik helaas niet meer volleyballen. :( Vorig jaar
toch nog een keer een gratis training geprobeerd. Helaas...dat ging meteen mis. :( Fitness vond ik niet meer leuk zo alleen en vandaag de dag heb ik simpelweg elke euro nodig voor levensonderhoud.
Kortom: wandelen! (schijnt ook nog eens de meest de gezonde sport te zijn én GRATIS) :) 
Het plan ligt er om weer te gaan fietsen ( mountainbiken is ook geen optie (meer) ) en dan wat verder dan op en neer naar de bakker.
Het belangrijkste onderdeel van de camera , is de mens erachter.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #19 Gepost op: 13 oktober 2012, 17:25:31 »
Vroeger altijd gevoetbald (geen hoog niveau) geleidelijk overgegaan naar tennis, nog enkele jaren beide beoefend. Resultaat versleten knieën en heupen, gelukkig goed mee te leven en ik kan er nog steeds op recreatief niveau mee tennissen wat ik dan ook nog 1 uurtje per week doe (dubbelspel) Daarnaast ga ik nog wel eens met de hond wandelen in de achtertuin (Drunense duinen) En dan eist mijn werkgever dat ik aan bepaalde fit eisen voldoe dus daar ga ik nog wel eens een kort stukje rennen of fitnessen.

Offline Will

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
  • Udenhout (Nbr)
    • wpfotografie
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #18 Gepost op: 11 oktober 2012, 20:02:36 »
Tja wat heb ik allemaal niet gedaan op sport gebied.

Ik ben heel veelzijdig op sport gebied en heb een veelzijdig talent als het om sport gaat.
Als Moderne Vijfkamper heb ik nagenoeg de hele wereld gezien, ben meervoudig Nederlands kampioen geweest als Junior en Senior, deelgenomen aan meerdere wereld kampioenschappen alleen heb ik jammerlijk de olympische spelen net niet mogen meemaken.
Moderne Vijfkamp is een sport voor een veelzijdige atleet en bestond in mijn tijd uit: 4km cross loop, degen schermen om 1treffer, pistool schieten op duel schijven 25m met 22mm.  300m vrije slag zwemmen  en een spring wedstrijd met een geloot paard. Om deze sport zichtbaarder en beter te verkopen zijn de laatste jaren de sporten ietwat gewijzigd maar het principe is hetzelfde gebleven.

Na beëindiging van mijn actieve sport carrière heb ik diverse atletiek onderdelen beoefend: 800m - 1500m - 3000msteeple, 5km, 10km halve marathon en marathon.
Fietsen en dan met name lange afstands tochten een van de mooiste was wel Trondheim - Oslo is een tocht van 540 km.
Skieen zelfs nog de diploma's gehaald als skileraar en een groot aantal jaren les gegeven op een indoor skibaan in Tilburg.
Tennissen eigenlijk voor recreatie om bezig te zijn maar al snel op behoorlijk niveau.
DuikenParachute springen : beide sporten geven hetzelfde vrije rustgevende gevoel.
Skeeleren en af en toe schaatsen.
Mountainbiken, wat wil je met de Loonse en Drunense duinen als achtertuin.
Paardrijden,  Springen en Eventing sport. Heb nu nog 1 paard waar ik af en toe nog wat spring wedstrijden mee rij en veel ook weer in de Loonse en Drunense duinen vertoef.
Dagelijks fiets ik nu tussen Udenhout en Waalwijk 15km heen en 15 km terug voor mijn werk. 

Voordeel van dit dagelijkse fietsen is dat de conditie mooi op pijl blijft zonder al te veel extra tijd.
K20D met batterijpack. Canon SX200IS.
SMC 18-55II, SMC 50-200, Sigma Apo DG 70-300, Sigma 70-200 DG APO.
Metz 58 AF-1
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!!
http://www.flickr.com/photos/made_by_will/

kdj4

  • Gast
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #17 Gepost op: 10 oktober 2012, 21:02:09 »
Ja ik doe nog wel aan sport, sportfotograaf  ;) voor de rest helemaal niets meer.
In de jaren 70 en 80 heb ik veel aan motorcross gedaan.

Hardlopen deed ik veel in de jaren 90, veel wedstrijden gelopen waaronder veel halve marathons en 10 km wedstrijden, en zelf 10 keer de hele marathon.
3 x marathon Roterdam, 2 x marathon New York, 2 x marathon Berlijn, 1 keer de marathon van Appeldoorn, 1 x de marathon van Parijs, en 1 keer de marathon van Amsterdam met de finish toen
eenmalig in de Arena.

Mijn snelste tijd op de hele marathon is 3:17 gelopen in Berlijn.

Zoals gezegd doe ik nu niets meer aan sport, maar voel me net zo gezond als toen ik altijd aan sport deed. Wel een paar kilo gegroeid  :)

Offline ZoonEricOudjes

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 591
  • Geslacht: Man
  • Tomorrow I'll make my best photo
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #16 Gepost op: 10 oktober 2012, 20:09:52 »
Ik fiets ook, ik moet elke dag 12 km naar school fietsen, en ik moet ook weer terug. ::)

Verder heb ik gezwommen, doe het nu wat minder.
Tafeltennis een uur of 4 in de week.
In de winter schaats ik ook graag.

En als het meetelt, ik gym(verplicht :'() twee uur in de week, buiten, voor school.


Ik vind veel sporten wel leuk om te doen, maar niet om mijn hobby er van te maken...
Pentax: AF-540FGZ|80-320|
Nikon: D7500|Sigma 18-35|Sigma 150-600|Sigma 105mm macro

http://www.flickr.com/photos/casperdo/

X-Ray

  • Gast
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #15 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:13:52 »
Badminton! Al jaren.
Heb ook tussendoor wat andere sporten gedaan, maar kom toch steeds weer terug bij badminton. 1x wk vrij spelen/trainen en 2x mnd competitie. Precies goed. Meerdere keren wordt toch al moeilijk kwa tijd. (sssjt: en leeftijd ;) )

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #14 Gepost op: 10 oktober 2012, 17:50:48 »
1x per maand sex, maar dat is niet echt sport toch? ;)

Joggen/hardlopen en op de roeitrainer, probeer ik 2x per week te doen.
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #13 Gepost op: 10 oktober 2012, 14:06:22 »
Wat een fietsers hier.. ! Hier alles behalve fietsen haha ja zoals vanochtend met mijn camera over mijn schouder even de polder in.
Verder vooral ZUMBA is erg verslavend. Ga 2x per week, daarnaast doe ik meestal nog 1x per week een andere groepsles op de sportschool... en ik loop ongeveer 1x per week een rondje door de polder .. hard wel te verstaan.. wandelen iedere dag.. met hond en kind, maar om dat nou sporten te noemen  ;)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #12 Gepost op: 9 oktober 2012, 15:50:25 »
Sinds 2 1/2 weer begonnen met wielrennen. Train meestal alleen, soms met mijn broer. Viel me nog mee hoeveel conditie ik had na meer dan 3 jaar geen conditiewerk gedaan te hebben.

Won vorige maand met met een team van mijn werk een team triatlon waar ik de 40 km fietsen van de kwart triatlon voor mijn rekening nam. Dit weekend mijn langste tocht ooit gereden van iets meer dan 140 km. Ben zelf meer gebouwd voor kortere ritten maar merk dat ik naarmate ik ouder word toch makkelijker lange ritten kan verwerken.

Probeer dit keer wel actief te blijven, een goede conditie heeft toch wel zijn voordelen.

Offline Soap

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1120
  • Geslacht: Man
    • Flickr
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #11 Gepost op: 9 oktober 2012, 13:12:15 »
Ooit begonnen met bmx'en op mijn vierde, maar na de oranje successen in '88 moest en zou ik ook aan de voetbal.
Ondanks mijn vader zijn hekel aan voetbal, zo het geschiede, ik mocht gaan voetballen  :D
Ik heb zelfs nog even betaald voetbal mogen spelen, maar helaas maakte 2 langdurige blessures daar een vervelend einde aan.

Gelukkig zijn de blessures na lange revalidaties gelukkig overwonnen en heb ik nog jaren op hoog amateur niveau gespeeld.
Speel nu nog steeds op een redelijk niveau, maar na jaren toch weer wat last van het lijf en natuurlijk druk met de kleine, werk, studie, etc. etc. etc  :D

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline Polvora

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 289
  • Geslacht: Man
  • Pentax for life!
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #10 Gepost op: 8 oktober 2012, 18:16:35 »
Mountainbiken! Aangezien er niet veel off-road in de buurt mogelijk is rijd ik veel op asfalt. Vorige week nog de Posbank, Arnhem mountainbike route gedaan. Ik rij zo'n 200km per week en hoop het nog lang vol te houden. Helaas is in april een chronische ziekte vastgesteld dus toekomst onzeker:(
K-5 8 t/m 500mm

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #9 Gepost op: 8 oktober 2012, 17:10:00 »
veel schaatsers tot nu toe, dus volgende meet op het ijs?
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Wie doet er hier aan sport?
« Reactie #8 Gepost op: 8 oktober 2012, 17:08:56 »
Heb klimmen en duiken gedaan maar heb daar geen tijd meer voor helaas.
Misschien dat ik nog eens kitesurfen gaat oppakken, lijk me wel gaaf.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ