Auteur Topic: --> Richard <--  (gelezen 1467 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: --> Richard <--
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2007, 22:49:31 »
Welkom Richard! Ik ben jaloers op je mooie gear! :D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: --> Richard <--
« Reactie #8 Gepost op: 15 september 2007, 22:49:31 »

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: --> Richard <--
« Reactie #7 Gepost op: 11 september 2007, 21:13:30 »
Welkom Richard ..ook ik heb me vandaag (pas) aangemeld.
Idd ik sluit me bij mijn voorgangers aan, een leuk setje glas heb je.
Over lightroom, droplets, photoshop zal je zeker de nodige vragen krijgen, want volgens mij ben je daar behoorlijk bedreven mee.

Ciao,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Richard_Smals

  • Gast
Re: --> Richard <--
« Reactie #6 Gepost op: 11 september 2007, 19:29:00 »
Leuk dat welkom heten, bedankt.

Wat betreft die spullen...lichte aanval van neurotisch objectief aankoop drang (NOAD)..is een ziekte dus alles wordt uit het ziekenfonds betaald.  ;)

Ik gebruik Lightroom voor het bewaren en ontwikkelen van de foto's. De kaders komen uit photoshop maar op een geautomatiseerde manier...droplets heet dat. Lightroom gebruikt deze om dus automatisch een zelf gemaakt  kader om een foto te toveren.


idussen

  • Gast
Re: --> Richard <--
« Reactie #5 Gepost op: 11 september 2007, 19:11:32 »
hé Richard,

ik ben ook net nieuw en ben enorm jaloers op je collectie, leuke pentax dingen......wow.....

Maar goed, welkom.

Ik heb meteen een vraag aan je, hoe krijg jij die kader om je foto heen. Welk bewerkingsprogramma gebruik je daarvoor.

Vind overigens je foto's mooi surrealistisch, bijna een niet bestaande wereld. Erg mooi effect en kleurgebruik.

isabelle

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: --> Richard <--
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007, 19:06:58 »
Richard,

Van harte welkom! Stevig pakket aan spullen. Vraag net aan je vrouw of ik ook zo'n fish-eye mag, weet je gelijk waar ze is....  ;).



Groet,



Wytze

Richard_Smals

  • Gast
Re: --> Richard <--
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2007, 18:54:30 »
Citaat
Welkom Richard, ik ben benieuwd naar je foto's.

Ben jij die Richard die laatst de mega-jackpot gewonnen heeft? Als ik zo eens naar je apparatuur kijk, moet dat haast wel  ;).

Hmmm als dat zo is dan heeft mijn vrouw me er niets van verteld, nou je het zegt...waar is ze de laatste tijd? ;D

Bedankt voor het welkom.

piet66

  • Gast
Re: --> Richard <--
« Reactie #2 Gepost op: 11 september 2007, 18:49:27 »
Welkom Richard, ik ben benieuwd naar je foto's.

Ben jij die Richard die laatst de mega-jackpot gewonnen heeft? Als ik zo eens naar je apparatuur kijk, moet dat haast wel  ;).

Richard_Smals

  • Gast
--> Richard <--
« Reactie #1 Gepost op: 11 september 2007, 18:31:11 »
Voorstellen is niet wat ik het liefste doe...

Maar goed ik ben Richard Smals en momenteel 42 jaar oud, maar dit gaat veranderen denk ik    ::). Ben nog niet zo lang met fotografie bezig, eigenlijk alleen maar dit jaar (2007). Met de aanschaf van mijn eerste DSLR werd een aanzet gegeven tot het ontstaan van een nieuwe hobby. En fotograferen is leuk, ik heb geen bepaalde stijl of techniek, en daarom doe ik maar wat  :D. Hoewel ik niet veel gefotografeerd heb in mijn leven, heb ik wel geregeld volledig kunstmatige platen gemaakt, voornamelijk in 3D pakketten. Het excuus om de natuur in te gaan en frisse lucht te snuiven, is een bonus als je graag doet fotograferen. Maar goed plaatjes spreken meer dan woorden, dus ik zal wel wat gaan plaatsen in 1 van de rubrieken.

Hopelijk kunnen we met elkaar levendig discussieren over van alles en nog wat..en ik hou van direct en eerlijk. Dus als iets niet bevalt van wat ik doe of zeg, gewoon even melden.

Hey bedankt en we spreken elkaar.

PS: Wat is dan die eerste dslr: Een pentax K10D met de volgende objectieven: DA 10-17 fisheye, DA* 16-50, DA* 50-135, Tokina 28-70 2.8, M 50 1.7, Sigma 30 1.4..en ben nog op zoek naar een macro lens.