Auteur Topic: Vulcan meldt zich...  (gelezen 1425 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline hoeke39

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 356
  • Geslacht: Man
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2007, 20:06:55 »
Hoi Carel, ook vanuit  Fryslan welkom op dit forum.
Als je altijd blijft doen, wat je altijd hebt gedaan, zal je krijgen, wat je altijd heb gekregen!                                ______________________________

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #10 Gepost op: 12 september 2007, 20:06:55 »

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2007, 19:54:46 »
hoi carel, welkom op het pentaxforum.veel plezier hier.(nog een drenth ;))

piet66

  • Gast
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2007, 18:21:03 »
Citaat
Citaat
@Carel: dan heb je een goeie deal gemaakt. Ik heb alleen de body voor die prijs, gelukkig kon ik voor een mooi prijsje aan mijn lens komen. Veel plezier van je camera.

Ik heb niet gelezen waar iedereen woont en begrijp uiteraard dat jij niet de enige Pentaxian in het noorden bent. Jij bent wel de eerste Pentaxian van wie ik weet dat hij in het noorden woont. Ik woon zelf vlakbij Tilburg. Geografisch gezien bestrijken we dus bijna 2 (uit)hoeken van Nederland.
Dank je! En jij zit dus i.i.g. duidelijk niet in het Noorden! Leve de uithoeken! ;D
Mocht Vlaanderen toch bij Nederland komen, dan woon ik ineens in midden Nederland  ;D. En nu weer ontopic Piet, dit heeft helemaal niets met fotograferen te maken.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2007, 17:30:15 »
Citaat
@Carel: dan heb je een goeie deal gemaakt. Ik heb alleen de body voor die prijs, gelukkig kon ik voor een mooi prijsje aan mijn lens komen. Veel plezier van je camera.

Ik heb niet gelezen waar iedereen woont en begrijp uiteraard dat jij niet de enige Pentaxian in het noorden bent. Jij bent wel de eerste Pentaxian van wie ik weet dat hij in het noorden woont. Ik woon zelf vlakbij Tilburg. Geografisch gezien bestrijken we dus bijna 2 (uit)hoeken van Nederland.
Dank je! En jij zit dus i.i.g. duidelijk niet in het Noorden! Leve de uithoeken! ;D
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

piet66

  • Gast
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #6 Gepost op: 12 september 2007, 17:20:27 »
@Carel: dan heb je een goeie deal gemaakt. Ik heb alleen de body voor die prijs, gelukkig kon ik voor een mooi prijsje aan mijn lens komen. Veel plezier van je camera.

Ik heb niet gelezen waar iedereen woont en begrijp uiteraard dat jij niet de enige Pentaxian in het noorden bent. Jij bent wel de eerste Pentaxian van wie ik weet dat hij in het noorden woont. Ik woon zelf vlakbij Tilburg. Geografisch gezien bestrijken we dus bijna 2 (uit)hoeken van Nederland.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2007, 17:07:01 »
 [smiley=dankk2.gif]voor jullie reacties!
@Johan: Ik heb de S602 ook nog steeds, doe ik ook niet weg! Fijne camera, alleen die zoeker hè!
@Piet: als het klopt dat ik vermoed dat jij enkel de body heb voor 399 euro, dan ben ik toch nog goedkoper uit geweest!
(K110D+18-55mm voor 399 +25 euro verzendkosten, en dat in april dit jaar!)
...en ik weet niet waar jij woont, maar ik ben zeer zeker niet de enige Pentaxian in het noorden... :D
« Laatst bewerkt op: 12 september 2007, 17:10:19 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

piet66

  • Gast
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2007, 16:17:25 »
Welkom Carel. Ook in het hoge noorden zit nu een Pentaxian.

Hoewel ik me daar (nog) niet toe reken hoor. Ik heb net een week mijn eerste Pentax: een K100D (die ik overigens voor 399,- kocht bij Konijnenberg). Die was dus nog goedkoper dan de K110D.


Richard_Smals

  • Gast
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2007, 15:58:58 »
Welkom Carel, ben benieuwd naar je foto's met een dergelijke ervaring. Hoop veel van je te kunnen leren.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Vulcan meldt zich...
« Reactie #2 Gepost op: 12 september 2007, 14:22:57 »
Hoi Carel,
mooi setje glas heb je er gelijk bij. Veel plezier met de camera en dit forum uiteraard.

Ik lees dat je ook een 602 hebt (gehad). Is een camera die mij heel goed is bevallen. Ik heb hem nog steeds en zal hem bewaren met fijne herinneringen. Mijn laatste opnamen waren van de eindmusical van mijn oudste dochter afgelopen zomer. Krijg nog steeds complimenten van ouders die de foto's zo scherp en kleurvol vonden. Nu w8 op de jongste dochter wanneer zij de eindmusical gaat doen. Dan gaan we natuurlijk de Pentax inzetten.


Groet,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Vulcan meldt zich...
« Reactie #1 Gepost op: 12 september 2007, 13:42:35 »
Mijn naam in real life is Carel en ik woon in Hoogeveen. Fotograferen doe ik al vanaf mijn jeugd. Vroeger met mijn Pentax ME en later ook met een Pentax ProgramA. Met digitaal fotograferen ben ik min of meer toevallig in aanraking gekomen toen ik eens een DV-filmcamera had gekocht, een Sony DCR-TRV20E. Toendertijd een topmodelletje met een 1MP beeldsensor, waar ook een vrij goede fotofunctie op zat. Dit vond ik toch wel mooi, direct de foto's bekijken die je net genomen had... Nou, al gauw kwam er een Fuji 2600 bij, een prima cameraatje met 2.0 MP en 3x optische zoom. Na een jaartje begon de wens steeds sterker boven drijven om meer SLR-achtig te werken. Een echte dSLR vond ik toen nog veel te duur, zodoende kocht ik in 2002 een Fuji S602. Een heel fijne camera met SLR-achtige trekken.
Wat ik alleen een groot minpunt vond aan de S602, was de lcdzoeker. Als je het fijne, heldere beeld van een SLR gewend ben, dan krijg je hoofdpijn van een lcdzoeker. Vooral 's avonds of in slecht verlichte ruimtes is het beeld hierin slecht, en handmatig scherpstellen kan je dan al helemaal vergeten!
Altijd heb ik een schuin oogje blijven houden op Pentax. En toen de nieuwste serie uitkwam (K10D/K100D,K110D) en de prijzen ook nog eens heel aantrekkelijk bleken, kon het haast niet anders en ben ik gezwicht voor een Pentax dSLR. Aanvankelijk wilde ik de K100D halen, maar ik kon een K110D zo scherp geprijsd kopen, dat ik het voor lief nam dat deze uitvoering geen SR heeft. Verder zijn beide camera's identiek. Ach ik doe het mijn leven lang al zonder SR, daar is mee te leven! (ben niet anders gewend!) Ik heb de K110D met 18-55mm kitlens, een lens die overigens zeker niet tegenvalt!
Verder heb ik nog oude lenzen die ik prima kan gebruiken: Pentax M 50mm/1.7 en 28mm/3.5, Tokina 28-70mm/3.5-4.0, Tokina 80-200mm/4.0, een setje Pentax macro tussenringen en diverse flitsers, o.a. een Metz 45 CT-1 (beroemd & berucht), die aangesloten via een lichtgevoelig oogje (slave-unit) toch prima bruikbaar is. (rechtstreeks aansluiten is te link ivm te hoge spanning)  :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1