Auteur Topic: even voorstellen  (gelezen 1195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piet66

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2007, 23:19:59 »
Welkom Wim. Leuk om te lezen wat voor cursus je hebt gevolgd. Ik zoek ook zoiets, als het even kan in midden Brabant.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2007, 23:19:59 »

lreyns

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2007, 21:12:06 »
Welkom op ons forum Wim,

En je hebt een prima keuze gemaakt om i.p.v. "kiekjes" echte foto's te gaan maken en met een K10 als hulp gaat dat zeker lukken.
Zelf heb ik na jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren het fotograferen weer opgepakt en ben ik weer lid geworden van een fotoclub.
Volgende week maandag de eerste avond..... ik ben benieuwd.

Groeten, Lucien



Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2007, 20:59:10 »
Beste Wim,

Ik ga de cursus "basis digitaal" doen bij de Beeldfabriek van de SKVR. Is 15 avonden van 20.00 uur tot 22.45 uur. Ga in elk geval werken met Photoshop CS2, een programma dat ik wel heb, maar wat ik als ingewikkeld ervaar. Ik houd je op de hoogte.


Groet,


Wytze

wim

  • Gast
Re: even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2007, 20:31:46 »
Als echte beginneling heb ik de basiscursus fotografie gevolgd bij de Fotoschool op het Weena (groothandelsgebouw) te Rotterdam, 10 avondlessen van ca. 2 uur; aan de orde kwamen o.a. sluitertijden, diafragmawaarden, scherptediepte, belichting, compositie, witbalans etc. etc. etc. Ook een praktijkdag ( in ons geval portretfotografie) en een aantal praktijkopdrachten hebben we moeten uitvoeren, boeiend en leerzaam.Wat resultaten zal ik binnenkort trachten te laten zien. Vervolgcursussen zijn ook mogelijk, maar ik ga eerst een cursus bewerking doen en hopelijk kan ik lid worden van een fotoclub.

gr. wim

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2007, 19:57:51 »
Beste Wim,


Van harte welkom op het forum!! Leuk dat je al op cursus bent geweest. Ik woon ook in Rotterdam en ga m.i.v. 27 september op cursus. Ik hoor graag van je welke cursus jij gedaan hebt en wat je er van vond. We hopen nog veel van je te horen en... te zien!


Groet,


Wytze

wim

  • Gast
even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2007, 19:16:08 »
hallo allemaal, mijn naam is wim, ben 57 jaar en maakte alleen maar vakantiekieken met een compactcamera, overigens zonder enige kennis van fotograferen. De resultaten waren eigenlijk altijd hetzelfde en dat wilde ik verbeteren; ben op (basis)cursus geweest op de fotoschool in Rotterdam, heb een Pentax K10D gekocht, compleet met kitlens 18-55 en 50-200 . Dus nu veel oefenen en kennis opdoen en op zoom.nl zag ik deze website; ik hoop hier veel te leren en zal ook t.z.t bijdrage's leveren.
gr. wim