Auteur Topic: Nu KP kopen of wachten?  (gelezen 1046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2019, 12:22:38 »
Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd wat LennartKm uiteindelijk heeft gedaan.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #6 Gepost op: 1 juli 2019, 12:22:38 »


Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re: Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2019, 21:40:51 »
Inderdaad kun je een afweging maken tussen KP of K70.
De KP heeft een mogelijkheid voor een extra grip, misschien wel handig als je met de 150~500 werkt; de K70 zou aan de kleine kant kunnen zijn met die lens.
De KP is erg stil, volgens mij heeft de K70 nog dezelfde luide klik als K-r, K50, K200D.

Zelf geen moment spijt gehad van aanschaf van de KP.


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2019, 14:55:04 »
Ik vraag me eigenlijk af wat je aan de antwoorden op deze vraag gaat hebben. Want je omschrijft niet waarom je misschien voor de KP wilt gaan. Ieder die hierop antwoord zal zijn of haar eigen beweegredenen hebben om voor een bepaald toestel te kiezen. Ik vraag me daarom af waarom je niet voor de K-70 of de K1 II kiest.

Maar om je toch wat verder op weg te helpen (ik heb zelf de overstap van K-30 naar KP gemaakt):
- De prijs van de KP na cashback is helemaal niet zo laag. Voor alleen de body betaal je bij de meeste fotozaken nu uiteindelijk €799,-, dat is de zelfde prijs die je er in de tweede helft van 2018 na een cashback van €100,- voor zou hebben betaald. Er wordt zo te zien weer gegoogeld met adviesprijzen.
- Wat is je beweegreden om voor de KP te gaan en niet voor de K-70 ofK1 II?
- Wat mis je bij de KP wat je wel op de opvolger van de K3 II hoopt te vinden?

Aan de hand van de antwoorden op bovenstaande vragen kan er veel beter op je vraag gereageerd worden denk ik. Ik zou me in ieder geval niet gek laten maken door de cashback actie. Ik heb het niet de hele tijd in de gaten gehouden, maar ik heb het idee dat de prijs van de KP sinds de zomer van 2018 al de hele tijd (na verschillende acties) op €799,- uitkomt.

Groet,  Peter

Offline mocca

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1233
  • Geslacht: Man
Re: Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2019, 16:05:28 »
heb je hem nodig (om niet veel te wisselen zoals je schreef). Kopen.
heb je hem niet echt nodig, dan kan je wachten. Maar dan komt de vraag, zal je de nieuwe wel nodig hebben? en waneer komt hij. het kan zomaar zijn dat hij pas veel later komt, en mischien is dan ook de K30 wel op. Je weet het nooit.

Maar waarschijnlijk heb je dus niets aan mijn antwoord  :D :D :D :D :D :D :D :D


maar even serieus. Je wilt hem, zal hem ook vaak gebruiken, dan zou ik zeggen kopen.

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Nu KP kopen of wachten?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2019, 13:21:16 »
Hey allemaal,

Lang niet online geweest maar gelukkig wel veel fotografie gedaan. Ik heb even een vraag. Dit weekend heeft de KP een 300 euro cashbackactie. Nu loop ik al een tijdje met het idee een andere camera naast de K30 te kopen omdat mijn K-m er al een paar jaar geleden mee is opgehouden. Omdat ik veel werk met een 150-500 werk ik graag met twee body's zodat ik niet elke 5 minuten hoef te wisselen. Wat zouden jullie doen.... nu de KP kopen of wachten op de opvolger? (voor opgenomen: Aan de kwaliteit van de K30 ligt het niet. Heb daar weinig over te klagen. De KP en K30 gebruiken de zelfde accu wat ook handig is. )


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's