Auteur Topic: Flitsvoet herkennen?  (gelezen 1118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2014, 21:59:23 »
Inmiddels ben ik er (denk ik) achter. Het is niet de flitsvoet die het verschil maakt, want fysiek past elke flitser wel op elke camera, maar de electronica bepaalt of de flitser 'past'.

Klopt. Wellicht dat je aan typenummer of bijvoorbeeld P-TTL als vermelding op de flitser iets af kunt leiden?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2014, 21:59:23 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10673
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2014, 21:59:23 »
Inmiddels ben ik er (denk ik) achter. Het is niet de flitsvoet die het verschil maakt, want fysiek past elke flitser wel op elke camera, maar de electronica bepaalt of de flitser 'past'.

Klopt. Wellicht dat je aan typenummer of bijvoorbeeld P-TTL als vermelding op de flitser iets af kunt leiden?

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2014, 21:45:48 »
Inmiddels ben ik er (denk ik) achter. Het is niet de flitsvoet die het verschil maakt, want fysiek past elke flitser wel op elke camera, maar de electronica bepaalt of de flitser 'past'.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2014, 21:45:48 »
Inmiddels ben ik er (denk ik) achter. Het is niet de flitsvoet die het verschil maakt, want fysiek past elke flitser wel op elke camera, maar de electronica bepaalt of de flitser 'past'.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #6 Gepost op: 18 juli 2014, 19:34:09 »
Dank. Ik kende dit niet.

Ik heb de onbekende flitsers gekregen bij een aankoop via marktplaats. Ik ga deze zeker niet proberen op mijn camera. Maar ik had ze wel willen proberen te verkopen, maar dan moet ik wel minimaal achterhaald zien te krijgen voor welke camera's deze geschikt zouden zijn.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2014, 19:34:09 »
Dank. Ik kende dit niet.

Ik heb de onbekende flitsers gekregen bij een aankoop via marktplaats. Ik ga deze zeker niet proberen op mijn camera. Maar ik had ze wel willen proberen te verkopen, maar dan moet ik wel minimaal achterhaald zien te krijgen voor welke camera's deze geschikt zouden zijn.
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #4 Gepost op: 18 juli 2014, 18:18:04 »
@RiPex,

Heb je dit l eens gelezen?
Dit is de URL:  http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=270.0

Zou dus die flitsers waar geen namen opstaan zekers niet proberen op je camera en er heel goed mee uitkijken.







« Laatst bewerkt op: 18 juli 2014, 18:21:45 door Casanova56 »

Offline Casanova56

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 379
Re: Flitsvoet herkennen?
« Reactie #3 Gepost op: 18 juli 2014, 18:18:04 »
@RiPex,

Heb je dit l eens gelezen?
Dit is de URL:  http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=270.0

Zou dus die flitsers waar geen namen opstaan zekers niet proberen op je camera en er heel goed mee uitkijken.







« Laatst bewerkt op: 18 juli 2014, 18:21:45 door Casanova56 »

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Flitsvoet herkennen?
« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2014, 17:10:21 »
Recent ben ik in het bezit gekomen van enkele flitsers. Op een van deze flitsers staat Nikon, waardoor het duidelijk is dat deze voor een Nikon camera bestemd is, maar op/bij de overige flitsers staat/wordt niets vermeld.

Kun je op een bepaalde manier aan de/een flitsvoet (grootte?/vorm?/(aantal/locatie)contactpuntjes?) herkennen voor welk merk camera deze geschikt is?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd

Offline RiPex

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 337
  • Geslacht: Man
Flitsvoet herkennen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 juli 2014, 17:10:21 »
Recent ben ik in het bezit gekomen van enkele flitsers. Op een van deze flitsers staat Nikon, waardoor het duidelijk is dat deze voor een Nikon camera bestemd is, maar op/bij de overige flitsers staat/wordt niets vermeld.

Kun je op een bepaalde manier aan de/een flitsvoet (grootte?/vorm?/(aantal/locatie)contactpuntjes?) herkennen voor welk merk camera deze geschikt is?
v/h Pentax K-X en K-5II met talloze lenzen - thans Fujifilm X-T3 met Red Badge lenzen. Wel nog altijd Pentax georiënteerd