Auteur Topic: Batterij deksel sluit niet  (gelezen 873 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10658
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Batterij deksel sluit niet
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2014, 23:49:10 »
Waar ik dus vooral nieuwsgierig naar ben is of het voor een redelijk bedrag te repareren is?

Henk, wellicht een mailtje wagen naar Pentax over dit probleem?
Ik heb zelfde gehad met mijn 100 mm en kreeg korting op de reparatie, waarvan ik nog steeds het idee heb dat het een fabricage fout is (plakkende diafragma bladen).
Mijn vorige flitser sloot ook niet goed en moest ik deurtje steeds aandrukken. Was flitser uit analoge tijdperk, maar zegt wel iets over de constructie die Pentax kiest blijkbaar.
Niet echt "duurzaam". Wellicht ook dat ze dit (deels) op hun kosten willen oplossen?

Ik ken de nieuwe flitser niet en ook niet of het deurtje beter is. Als ik naar het deurtje van het geheugenkaart slotje op de K-5, K-5IIs en de K-3 kijk, ziet dat er ook niet erg duurzaam uit.
Ook de rubber deur van mijn USB, HDMI aansluiting op mijn K-3 luit niet echt jofel.
Garantie van 2 jaar is normaal, behalve als het echt om fabricage fouten gaat (zie opmerkingen van Erik hierover in een eerder topic).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Batterij deksel sluit niet
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2014, 23:49:10 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Batterij deksel sluit niet
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2014, 23:27:54 »
Waar ik dus vooral nieuwsgierig naar ben is of het voor een redelijk bedrag te repareren is?

Offline Hanv

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Man
Re: Batterij deksel sluit niet
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2014, 17:06:32 »
volgens mij kun je goedkoper uit zijn:

http://www.kieskeurig.nl/flitser/pentax/af_540_fgz_ii/prijzen/bezorgen/1758967#prijzen

je kunt zelf je faforiete winkel kiezen. Hoop dat je kunt repareren overigens
groet, Han
K5, DA17-70, DA18-55wr, DA50-200wr, DA50 1:1.8, M50 1:2, Sigma 30mm 1:1.4, Tamron 28-200 1:3.8-5.6, Soligor 80-200 1:4, Tamrom 90 mm 1:2.8 Macro

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Batterij deksel sluit niet
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2014, 12:01:59 »
Mijn AF 540 FGZ heeft een probleem met het batterijdekseltje. Mijn voorgevoel over de kwaliteit hiervan is helaas waarheid geworden, het dekseltje mankeert niets, maar 2 van de 3 lipjes in de behuizing waar je het dekseltje onder schuift zijn weg. Door veelvuldig gebruik of wellicht een keer het deksel er op verkeerde plaats ingedrukt waardoor het afbrak, ik zou het niet weten. Gevolg is dat het niet goed meer sluit en dat dus regelmatig de flits niet afgaat. Ik zit nu met een aantal vragen.
1 Is het te repareren? (ik bedoel niet met plakbandje of elastiekje ;) )
2 Zijn er meer mensen met dit probleem?
3 Heeft iemand zowel dit model en zijn opvolger (de waterdichte) en is de constructie daar hetzelfde of degelijker (ik overweeg de nieuwe aan te schaffen).
4 Zijn er mensen die mij afraden om voor het nieuwe model te gaan, en waarom?
5 Weet iemand waar het nieuwe model scherp geprijsd is, ik vind nu Kamera Express met 549,00 euro als goedkoopste.
6 Of wellicht heeft iemand hem al aangeschaft, en stopt ie met flitsen en wil hem verkopen ;D

Tenslotte, heb je nog andere nuttige en relevante info over dit onderwerp hoor ik het graag, mijn voorkeur bij een nieuwe flitser gaat wel uit naar WR, dus andere goedkope alternatieven moeten wel echt goedkoop zijn ;C