Auteur Topic: De lepelaar  (gelezen 483 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: De lepelaar
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2017, 17:34:49 »
Best een mooie en heldere foto, met de scherpte goed op de lepelaar. Jammer dat de lepelaar z'n hoofd niet naar het midden van de foto gedraaid heeft. Als je de camera meer naar rechts had gedraaid had je dat bereikt.
Hierin ga ik met Alwin mee. Wat betreft de grootte van de foto bij "doorklikken" zou ik een iets kleiner formaat kiezen (bijvoorbeeld 1600 x 1065) waardoor het uitvergrote beeld nog enigszins normaal te bekijken is; nu is 1 poot van de lepelaar al "beeldvullend" van onder tot boven.

groeten, Arno

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: De lepelaar
« Reactie #5 Gepost op: 8 september 2017, 17:34:49 »

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: De lepelaar
« Reactie #4 Gepost op: 8 september 2017, 15:31:28 »
Die staat er mooi op :good:. Scherpte op het juiste punt, het witte verenpak niet storend uitgebeten, .... . Ik schaar me wat de compositie betreft achter elshout1958 en Alwin.

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: De lepelaar
« Reactie #3 Gepost op: 7 september 2017, 22:35:00 »
Best een mooie en heldere foto, met de scherpte goed op de lepelaar. Jammer dat de lepelaar z'n hoofd niet naar het midden van de foto gedraaid heeft. Als je de camera meer naar rechts had gedraaid had je dat bereikt. Maar dan had je de andere vogels niet meer allemaal in beeld gehad.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: De lepelaar
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2017, 21:53:37 »
Die staat er fraai op, de kiviet bij z`n kop is jammer, maar niet zwaar storend omdat hij net uit de scherpte ligt. Je kunt bij dieren nou eenmaal niet echt iets regisseren.

Offline p schijf

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
De lepelaar
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2017, 21:47:53 »
Hopelijk dat nu wel goed gaat met de foto de opnamen is gemaakt in de oostvaarders plassen en wel in de hut "de kwakeend"
De lens is van Pentax en wel Pentax da 1.4 300mm ED [IF] smd + Pentax -da 1.4 coverter



Afz. peter schijf
Pentax K5, 55-300 + smc 300 sdm + converter DA1.4 AW
Pentax Me super plus 4 lenzen, Metz fliter niet meer in mijn bezit.