Auteur Topic: Libelle houdt van oregano  (gelezen 547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

newmikey2

  • Gast
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2017, 14:12:20 »
Ik vind ze prachtig van kleur en scherpte. De achtergrond stoort mij in het geheel  niet, in tegendeel. Mooi werk!

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #7 Gepost op: 23 juli 2017, 14:12:20 »

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2017, 13:51:32 »
Dank voor de reacties, blij dat mijn gevoel me niet in de steek liet ;)

Inderdaad Alwin, andere lens. Had donderdag mijn cameratas opgehaald en de body met 55-300 er in gedaan om te zien of dat past. Zodoende met die geschoten... Gewoon tas open, pakken en schieten... Voor je het weet is het beestje gevlogen.

Over de achtergrond...helemaal mee eens. Is mijn schuur met open deur, dus ik vermoed de koelkast en vriezer in beeld. Volgende keer de deur maar even dicht doen.

Vind ze zelf ook erg geslaagd, ook met dank aan Claudia. Stand TAv, doet veel goeds. En logisch nadenken...




Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2017, 12:02:53 »
Prachtige foto's geworden :good:. Scherpte en kleur (ook de kleur van de achtergrond) zijn in beide foto's dik in orde. Ik ben het wat het patroon in de achtergrond wel met Alwin eens: deze leidt je aandacht af.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2017, 07:52:12 »
Goed vast gelegd Bram.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2017, 23:12:06 »
Mooie foto's Bram, je bent met sprongen vooruit gegaan. Heb je nu een Pentax F 4-5.6  70-210 mm lens gebruikt?

groeten, Arno

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Libelle houdt van oregano
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2017, 22:49:42 »
Twee heel goede foto's wat mij betreft, zowel wat betreft scherpte als wat betreft compositie. Alleen de achtergrond heeft een patroon dat ik niet zo mooi vind. Met name in foto 2 is dit zichtbaar.

In de Exif zie ik dat je een andere lens hebt gebruikt dan in de Bij in bloem topic. Daarom zijn de resultaten nog niet helemaal vergelijkbaar lijkt me. In ieder geval heb je het diafragma wel voldoende geknepen (F/9).
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline Wailer

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 69
  • Geslacht: Man
Libelle houdt van oregano
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2017, 22:40:10 »
Gisteren had ik het geluk dat er een libelle zat op mijn oreganoplantje. Hij zat er op z'n gemak, want bleef stokstijf 'hangen'.

Voor mij een perfecte kans om de tips die ik hier krijg direct toe te passen. Zie topic Bij in bloem onder Dieren.
Nu dus een libelle, ik plaats 2 foto's. Weliswaar min of meer het zelfde, maar met 2 verschillende houdingen van de libelle.

Ik had nog wat problemen met scherpte, maar voor mijn gevoel ben ik op de goede weg, daarom plaats ik ze ook.

Foto 1:
Libelle oregano2 by bram vanBoven, on Flickr

Foto 2:
Libelle oregano by bram vanBoven, on Flickr

Hopelijk klopt mijn gevoel, uiteraard zie ik alle commentaren als een aanmoediging.

Dank weer!

@mods: ik heb maar een nieuw topic geopend ipv in het BIj in bloem topic, indien ik het toch daar had moeten plaatsen, hoor ik het graag