Auteur Topic: mezelf voorstellen  (gelezen 666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5922
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: mezelf voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2017, 14:01:42 »
Hallo Peter, welkom op het forum. Alle voordelen van Pentax zijn al genoemd, natuurlijk zullen wij op dit forum adviseren om Pentax te kiezen  :lolk: .
Maar het is nooit verkeerd om eens wat camera`s vast te houden en te voelen en kijken hoe de knopjes zitten qua bedieningsgemak, bij velen die dit deden, viel de keus dus op Pentax, mede omdat je bij regen door kan fotograferen, maar dat willen we zelf meestal niet ;) maar je hoeft ook niet meteen in paniek te raken als het wat begint te druppelen, dat zie ik maar al te vaak bij de Canikon gebruikers. Die hebben dit voordeel pas vanaf de beduidend duurdere types.

@Yann, ook welkom uiteraard, maar je hebt nu jezelf voorgesteld in het draadje van Peter, oftewel, je hebt geen eigen topic gestart, hierdoor gaan diverse mensen je niet vinden.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: mezelf voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2017, 14:01:42 »

Yann

  • Gast
Re: mezelf voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 26 juni 2017, 12:04:09 »
Hallo ik ben Yann en een trotse K5 bezitter .Heb lang met een ME-Super gewerkt met zijn zgn."magic needles " waardoor vaak het rolletje leeg bleef  ;D

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: mezelf voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2017, 21:38:22 »
Welkom op het forum Peter. Een van de belangrijkste redenen waarom ik zelf een Pentax spiegelreflexcamera heb gekocht en geen Nikon of Canon, was het feit dat je bij Pentax voor het zelfde geld meer camera krijgt. Hiermee doel ik onder andere op stof/waterdichte afdichtingen, twee onafhankelijke wieltjes voor instellen van belichtingstijd en diafragma, ... .

Groet,  Peter

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: mezelf voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2017, 20:05:00 »
Ik ben van plan om een goede camera te kopen om "normale" foto's te maken.
Hoi Peter, welkom op het forum. Met de moderne digitale spiegelreflexcamera's kun je met alle bekende merken goede normale foto's maken; daar heb je geen "professionele, dure camera" voor nodig. Het voordeel van Pentax is dat oude lenzen, die meestal goed betaalbaar zijn, ook met de digitale Pentax camera's gebruikt kunnen worden; de in de body ingebouwde "anti shake" helpt dan ook bij die lenzen voor vermindering van bewegingsonscherpte.
Om de kennis van het fotograferen te vergroten (en daarmee de kans op goede foto's) raad ik je aan deze video's te bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=niG3_ty3jh8&list=PLJZUk70ZFNxZIrhpb2m5HPIqB8ceHsMdF

groeten, Arno

Offline peter kruse

  • Newbie
  • Berichten: 6
mezelf voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2017, 19:30:47 »
Hallo,
Mijn naam is Peter Kruse.
Ik ben van plan om een goede camera te kopen om "normale" foto's te maken. Foto's van dingen die ik meemaak en me wil herinneren zoals ik ze heb meegemaakt. Ik wil dus een camera die goed genoeg is om gevoelens/emoties weer te herroepen. Natuurlijk snap ik wel dat e.e.a. ook afhankelijk is van de persoonlijke kwaliteiten van degene die de foto neemt, maar iedereen begrijpt wel wat ik bedoel, denk ik. 

Toen ik begon te denken over de aanschaf van een camera kwamen als eerste namen Nikon en Canon bij mij naar boven. De naam Pentax is bij mij pas later naar voren gekomen.

Is er bij iemand een gedachte opgekomen die mij verder zou kunnen brengen? Ik hoor dat graag!

Groeten,
Peter Kruse.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2017, 19:38:27 door peter kruse »