Auteur Topic: Mezelf even voorstellen  (gelezen 642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4081
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2017, 10:44:42 »
Jean Pierre,
van harte welkom op dit leuke leerzame fotoforum.
Doe er je voordeel mee
Ik ben benieuwd naar de foto's van je vele interresses
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2017, 10:44:42 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5922
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #5 Gepost op: 15 juni 2017, 23:04:08 »
Hallo Jean Pierre, welkom op het forum.

Henk

Offline de Haan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 454
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2017, 21:07:06 »
Welkom

Offline PeterN

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3512
  • Geslacht: Man
Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2017, 12:27:20 »
Welkom op het forum Jean Pierre. Leuk dat je je zo uitgebreid voorsteld :good:. Mooie combi aan hobby's heb je, ik ben heel benieuwd wat voor een mooie foto's dat oplevert.

Groet,  Peter

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Mezelf even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2017, 18:59:30 »
Hoi Jean Pierre, welkom op het Forum. Zelf heb ik afgelopen winter regelmatig met macro geëxperimenteerd en misschien kan jij je voordeel daar mee doen:
http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=40910.0

Groeten, Arno

Jean Pierre

  • Gast
Mezelf even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2017, 14:23:07 »
Hallo iedereen.
Mijn naam is Jean Pierre,56 lentes jong en heb mij gisteren aangemeld op dit forum.
Vroeger, héél vroeger foto's maken met een canon AE1 en bijbehorende aantal lenzen. Nog altijd in mijn bezit trouwens. Heel lang de digitale boot afgehouden. Dan eindelijk toch digitaal gegaan en overgestapt op enkele bridge camera's wegens toch zo handig, alles bij elkaar op 1 toestel ! Geen gezeul meer met een tas vol ! Een jaar geleden na lang wikken en wegen toch besloten om een digitale spiegelreflex aan te schaffen. Nu in het bezit van een Pentax K-S2 met standaard kitlenzen 18-50 en 50-200. Onlangs de 50mm 1.8 aangeschaft (toch weer zeulen met een tas vol). Ook de remote control heb ik in mijn bezit. Wat staat er op mijn verlanglijstje ? Een groothoek en eventueel een macro of iets dergelijks, maar daar over seffens meer.
Wat fotografeer ik ? Dat gaat heel breed, ik heb een grote interesse in WO I en II relicten, ga zeer regelmatig op urbex tocht, interesseer mij mateloos in geologie en ben een grote natuurliefhebber. Op vakantie, die meestal in het teken van vorige aanwijzingen staat, wijkt de camera nauwelijks van mijn zijde.
Mijn grootste passie is echter het verzamelen van mineralen en stenen. Al heel lang wil ik mijn verzameling ook fotograferen maar de tijd en de middelen ontbraken. Nu wil ik echter doorzetten en proberen om dit project onder de knie te krijgen. Omdat ik over het algemeen micromineralen verzamel moet ik ofwel via de binoculair fotograferen ofwel met balg, macrolenzen en dergelijke. Ik ben in het bezit van een speciale digitale camera om via bino foto's te maken maar die levert niet de gewenste kwaliteit op.
Ik hoop hier op dit forum wijzer te worden, niet alleen om mijn project tot een goed einde te brengen maar ook om de gehele pentax fotgrafie wereld beter te leren kennen.
met vriendelijke groetjes
Jean Pierre