Auteur Topic: leren om een fotocursus te geven?  (gelezen 839 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: leren om een fotocursus te geven?
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2017, 13:34:36 »
Hallo allemaal,

Ik krijg tegenwoordig steeds vaker de vraag of ik ook cursussen geef. Ik zou dit best graag willen en het lijkt me best leuk! Maar... Alles wat ik kan heb ik mezelf aangeleerd met hulp van Google en YouTube.
Het is heel mooi dat je wat van je opgedane kennis wilt delen. Wil je daar dan mee verdienen of gaat het echt om anderen te helpen?
In dat laatste geval kan je via verwijzingen (links) naar YouTube e.a. kenbaar maken waar je bepaalde dingen kan terug vinden op het gebied van camera's, lenzen, accessoires, foto bewerking, foto's printen laten, etc.
Al doende leer je vanzelf waar de mensen echt behoefte aan hebben, en kan je misschien één daagse cursussen organiseren tegen kosten vergoeding.

groeten, Arno

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: leren om een fotocursus te geven?
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2017, 13:34:36 »

Offline luwaniej1

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't shoot what it looks like, shoot what it feel
    • Leonie van Duffelen Fotografie
leren om een fotocursus te geven?
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2017, 13:20:38 »
Hallo allemaal,

Ik krijg tegenwoordig steeds vaker de vraag of ik ook cursussen geef. Zowel praktijk/ theorie fotografie als Lightroom en Photoshop.

Ik zou dit best graag willen en het lijkt me best leuk! Maar...

Waar te beginnen? Ik heb zelf nog NOOIT een cursus gevolgd die betrekking heeft op praktijk/ theorie fotografie, Lightroom of Photoshop. Alles wat ik kan heb ik mezelf aangeleerd met hulp van Google en Youtube. Dit is ook het antwoord wat ik aan deze mensen geef.. Ik wil je best helpen.. maar dan op mijn eigen manier? Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hoe zou ik dit aan kunnen pakken?


Liefs Leonie
pentax K1
70-200 f/2.8 50mm f/1.8