Auteur Topic: Provence in de zon (APT)  (gelezen 703 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Provence in de zon (APT)
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2017, 22:09:45 »
Foto 1 doet me niet veel.
Foto 2 heeft redelijk wat potentie. Deze -zoals reeds aangegeven- wat nabewerken en je hebt een klassebeeld.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Provence in de zon (APT)
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2017, 22:09:45 »

Offline Alwin

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2132
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Provence in de zon (APT)
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2017, 00:11:45 »
Met de juiste software (bijvoorbeeld Lightroom) kun je zowel in foto 1 als in foto 2 de scheve verticalen rechtzetten. Dat geeft naar mijn gevoel een veel verzorgdere en professionelere aanblik.

Zowel in foto 1 als in foto 2 zijn de schaduwen erg donker. Die kun je lichter maken met de juiste software.

In Lightroom kun je sowieso zes parameters die van invloed zijn op het histogram automatisch laten aanpassen. Dat kun je daarna altijd nog weer naar eigen smaak bewerken of eenvoudig weer ongedaan maken. Deze parameters zijn: Belichting, contrast, hooglichten, schaduwen, witte tinten, zwarte tinten.
Canon EOS 6D, EF 17-40mm f/4L USM, Canon EOS M-50, EF-M 15-45mm f/3.5-6.3 IS, EF-M 22mm f/2.0 STM, Pentax K20D en nog wat Pentax lenzen :)

Offline p schijf

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Man
Provence in de zon (APT)
« Reactie #1 Gepost op: 6 juni 2017, 21:03:02 »
Ik ben een week in Zuid Frankrijk geweest en in de stad APT was het weer uitstekend en veel zon, dus met de camera vroeg op pad door de nauwe straatjes van die stad wat me wel hier opviel was de scherpe contrasten van huizen waar de zon op scheen en de schaduw op de andere kant van de huizen in mooie oude straatjes.
Dit is de eerste keer dat ik in Zuid-Frankrijk foto's heb gemaakt en de camera was de Pentax K5 met de DA 18-135 mm lens, ik voeg hier twee foto's die ik genomen heb foto 1 was s'ochtens vroeg omstreeks acht uur en de andere foto 2 in omstreeks een uur middags gemaakt, wie kan mij vertellen welke fouten hier gemaakt heb de exifs zijn niet weg gehaald alleen heb ik de foto's verkleind

Foto 1
   

Foto 2


Afz. peter schijf
 
Pentax K5, 55-300 + smc 300 sdm + converter DA1.4 AW
Pentax Me super plus 4 lenzen, Metz fliter niet meer in mijn bezit.