Auteur Topic: Welk groothoek objectief gebruiken?  (gelezen 3201 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline abakker

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1235
Re: Welk groothoek objectief gebruiken?
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2017, 01:09:20 »
Belangrijke criteria is zo min mogelijk ton/ bolvorming (scheelt bewerken) hij moet liefst overal goede scherpte geven. Die 15 mm op APS voldoet redelijk aan mijn eisen, ik wil minimaal op de FF hetzelfde resultaat boeken..............liever nog iets beter.
Misschien kan je voor een eventueel tijdelijke oplossing een 1.4 convertor gebruiken met die 15mm lens.

Groeten, Arno

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Welk groothoek objectief gebruiken?
« Reactie #3 Gepost op: 22 maart 2017, 01:09:20 »

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Welk groothoek objectief gebruiken?
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2017, 19:52:42 »
15 + cropfactor is 22/23 mm

mogelijk is de 24-70mm f/2.8 al een idee ..  ?

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5923
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Welk groothoek objectief gebruiken?
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2017, 19:48:38 »
Momenteel fotografeer ik met de K3 en de 15 mm 4.0 limited vooral interieurs, dit brandpunt voldoet prima. Nu ben ik bezig om de overstap te maken naar de K1 en probeer uit te vinden welke lens ik hier het beste als vervanging zou kunnen gebruiken. Ik heb al wat rond gesnuffeld, ik schat in dat ik het beste ergens rond de 20 mm kan gaan zitten. Heeft iemand een idee en dan vooral ook met goede onderbouwing waar ik naar zou moeten kijken. Belangrijke criteria is zo min mogelijk ton/ bolvorming (scheelt bewerken) hij moet liefst overal goede scherpte geven. Die 15 mm op APS voldoet redelijk aan mijn eisen, ik wil minimaal op de FF hetzelfde resultaat boeken..............liever nog iets beter.